۵ نفر
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
آمریکا مدعی شهادت مرد شماره سه حماس شد

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شهادت "مروان عیسی" مرد شماره سه جنبش حماس در حمله هوایی هفته گذشته رژیم اسرائیل شد.

به گزارش خبرآنلاین، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی مدعی شد: اسرائیل در برابر حماس پیشرفت چشمگیری داشته است. آنها تعداد قابل توجهی از گردان های حماس را شکستند، هزاران جنگجوی حماس از جمله فرماندهان ارشد را کشتند.

در این زمینه ایرنا نوشت: مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد: «مروان عیسی مرد شماره سه حماس، هفته گذشته در عملیات اسرائیل کشته شد. »

سالیوان ادعا کرد: «بقیه رهبران ارشد حماس احتمالاً در اعماق شبکه تونل حماس پنهان شده اند و عدالت برای آنها نیز اجرا خواهد شد و ما به تضمین آن کمک می کنیم.»

یک مقام ارتش رژیم اسرائیل پیش از این با طرح ادعای به شهادت رسیدن عیسی، گفته بود که وی معاون «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین قسام و از طراحان اصلی عملیات هفتم اکتبر بود.

رویترز نیز گفته بود مروان عیسی که به دلیل توانایی‌ در دور ماندن به «مرد سایه» معروف بود، یکی از سه رهبر ارشد حماس بود که حمله هفت اکتبر سال ۲۰۲۳ به اسرائیل را طراحی کردند و پس از آن نیز هدایت عملیات نظامی حماس را برعهده داشته‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =