۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵

ایرنا نوشت:

حزب الله لبنان با انتشار گزارشی، از فساد مالی سران سازمان جاسوسی آمریکا( سیا) در لبنان پرده برداشت. بر اساس این گزارش، همچنین، دستگاه جاسوسی آمریکا در خلال جنگ 33 روزه فعالیت های مقاومت را رصد می کرده و اطلاعاتی را در خدمت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) قرار می داده است.
مقاومت اسلامی لبنان 'حزب الله' در گزارشی که از شبکه خبری المنار منتشر شد از این مساله که سازمان جاسوسی آمریکا یکی از ساختمان های سفارت آمریکا در لبنان را به عنوان مقر جاسوسی خود قرار داده بود، پرده برداشت.

در این گزارش اشاره شده که 'دانیل پاتریک' رییس کنونی سازمان اطلاعاتی آمریکا در لبنان که به عنوان یک کارمند سیاسی در سفارت آمریکا مشغول به کار است. وی از سال 2009 وارد لبنان شده است.

در این گزارش آمده است که تعداد افسران اطلاعاتی آمریکا به بیش از 1000 نفر می رسد که همگی دارای اسامی مستعاری مانند جیم، یوسف، لیزا و جونا هستند و در میان آنها زنان نیز به کار گرفته شده اند.

همچنین افسران 'سیا' فعالیت هایی از قبیل به استخدام در آوردن مزدورانی از طبقات مختلف جامعه لبنان از قبیل کارمندان دولتی، عناصر امنیتی، شخصیت های مذهبی، بانکی و دانشگاهی انجام می داده اند.

عملیات استخدام این مزدوران داخل مقر جاسوسی واقع در سفارت آمریکا انجام و دیدار با آنها در رستوران ها و قهوه خانه هایی مثل 'مک دونالد' و 'پیتزا هات' و 'استار باکس' صورت می گرفته است.

جالب توجه است که افسران اطلاعاتی مقداری از دستمزد این مزدوران را به نفع خود ضبط می کرده اند و از آنها می خواستند رسیدهایی با مبالغی بیشتر از آنچه دریافت می کرده اند امضا کنند.

در این گزارش تلویزیونی از تلاش 'سیا' به منظور دستیابی به اطلاعاتی در زمینه حزب الله، مقاومت، انبارهای سلاح، رزمندگان و مسئولیت ها و منازلشان پرده برداشته شده است.

همچنین فاش شده است که دستگاه جاسوسی آمریکا در خلال جنگ 33 روزه فعالیت های مقاومت را رصد می کرده و اطلاعات میدانی به دست آمده را در خدمت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار می داده است.

در این گزارش به این نکته نیز اشاره شده است که 'سیا' این جاسوسان را به 'موساد' معرفی و بین آنها رابطه برقرار کرده و اختیار برخی از آنها کاملا به دستگاه جاسوسی اسراییل منتقل شده بود. 51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی سرافرازاردکانی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    1 0
    ایا اگر کشوری دنبال فسادوجنگ وجدال است باید اورا به خانه خود راه داد؟؟؟اگر کشورها تدبر می کردند شاید کم کشوری پیدا می شد که با امریکا باسیاست فعلی وی رابطه داشته باشد.لذا مجبور به اصلاح رفتار می شد ویا منزوی میشد.دراین راستا خداوند متعال به عدم اتکا به ظالمان ودفاع ازتجاوز فرمان داده است.