نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در رابطه با نحوه ورود به عرصه تجارت توضیح می دهد.

پدرام سلطاني، نايب رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در رابطه با نحوه ورود به عرصه تجارت گفت: « واقعا یک راه وجود ندارد. در مرحله نخست فرد باید بررسی کند که آدم این کار هست یا خیر. یعنی فرد ریسک پذیر هست یا خیر؛ چرا که ممکن است شخصی بیاید و موفق نشود و حتی دارایی اش را از دست بدهد. دقیقا مثل خودم که یک بار هر آنچه داشتم را از دست دادم و در همان سال های ابتدایی کارم، زیر صفر رفتم و حتی بدهکار هم شدم، اما دوباره از اول شروع کردم. فردی که وارد حوزه تجارت می شود باید خودش را برای این مشکلات آماده کند. »
او افزود: « نکته دوم اینکه فردی که در این زمینه مشغول به کار می شود غیر از اینکه باید ریسک پذیر باشد، نباید احساسی و هیجانی باشد. ریسک پذیری این نیست که بدون محاسبه دست به هر کاری بزنید. نمونه آن را می توان در جوانهایی مشاهده کرد که کافی است فردی بیاید و برای آنان شرح دهد که به طور مثال مشغول به فعالیتی هستم که بسیار سودده است – مانند فروش های شبکه ای امثال گولد کوئیست - و بلافاصله فرد جوان جوگیر شود و روی به آن کار بیاورد. » 

بر اساس گفته هاي سلطاني  تجارت، حوزه ای است که در کنار ریسک پذیری بسیار زیاد به حسابگری نیاز است و افراد غیر حسابگر اگر وارد حوزه تجارت شوند حتما زمین می خورند. آدم های حسابگر هم زمین می خورند، اما غیر حسابگرها حتما زمین می خورند، مگر اینکه دستشان در یک جیب گشاد ارثیه پدری باشد و از آن خرج کنند.

متن كامل گفت و گو با پدرام سلطاني، نايب رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران را مي توانيد در اينجا مي خوانيد.
/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =