معاون رئیسی: سرنخ حادثه تروریستی روسیه در دست غربی هاست/ دشمنان و بدخواهان از افزایش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی هراس دارند

معاون رئیسی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در روسیه اظهار داشت: بی تردید سرنخ این حادثه تروریستی نیز در دست غربی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمد حسینی در جلسه ستاد نوروزی هلال احمر و در جمع رئیس و مدیران ستادی و نیز مسئولین و نیروهای هلال احمر سراسر کشور که به صورت مجازی در این جلسه شرکت داشتند با تبریک سال نو و تشکر و خدا قوت به خاطر زحمات شبانه روزی اعضای این جمعیت، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر از مجموعه‌های پیشتاز و پیشگام در خدمت به مردم است که در همه حوادث طبیعی و غیر طبیعی و در همه روزهای سال و به ویژه ایامی که همه در تعطیلات و سفرهای نوروزی به سر می‌برند به صورت شبانه روزی و نستوه، مشغول انجام وظایف و مأموریت‌های خود هستند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، معاون رئیس جمهور با اشاره به تنوع فعالیت‌ها و مأموریت‌های خطیر مدیران، کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: امدادرسانی و خدمت صادقانه‌ای که شما انجام می‌دهید در دنیا و آخرت از اجر پاداش فراوانی برخوردار است و در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که اگر کسی برای کمک و رفع گرفتاری از دیگری حرکت شود مثل این است که در صفا و مروه، گام برمی‌دارد و اگر حاجت و گرفتاری کسی را برآورده سازد مانند کسی است که در راه خدا و در روز جنگ بدر و احد در رکاب پیامبر به شهادت می‌رسد و خداوند مردمی که اینگونه به هم امداد می‌کنند را عذاب نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران به خاطر فرهنگ ایرانی و اعتقادات مذهبی و دینی همواره در زمینه خدمت به هم نوع خود پیشگام بوده اند. اگر در دوره رژیم ستمشاهی نسبت به خدمت و رفع گرفتاری‌های مردم بی‌اعتنایی می‌شد اما آحاد مردم و روحانیون و متدینین از این موضوع غافل نبودند، همچنان که مقام معظم رهبری در شهریور سال ۴۷ و در زلزله فردوس به همراه شهید هاشمی‌نژاد و مرحوم آیت الله طبسی و در سیل ایرانشهر در سال ۵۷، میدان دار امدادرسانی به مردم آسیب دیده شدند. این در حالی است که در همان دوران حتی یک مدیر کل نیز از مرکز استان، حاضر نبود از محل حادثه بازدید کند.

حسینی اضافه کرد: امروز اگر حادثه غیرمترقبه ای رخ دهد بلافاصله رئیس جمهور، وزرا و مسئولین مربوطه در محل حادثه حاضر شده و از نزدیک به مدیریت بحران می‌پردازند و این نشان دهنده اهتمام ویژه نظام اسلامی نسبت به رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ملت ایران با جعل خبر و خبرسازی‌های کذب تلاش می‌کنند با سیاه نمایی، خدمات نظام اسلامی و دولت مردمی را کمرنگ و ناچیز جلوه دهند گفت: با توجه به تنوع خدمات و فعالیت‌هایی که جمعیت هلال احمر در حوزه‌های گوناگون دارد ضروری است در کنار این اقدامات ارزشمند، اطلاع رسانی شایسته ای نیز انجام شود و این موضوع هیچگونه مغایرتی با اخلاص و خدمت صادقانه ندارد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه کشورمان در معرض حوادث و سوانح مختلف قرار دارد تأکید کرد: با توجه به تنوع مأموریت‌های جمعیت هلال احمر ضرورت دارد که نیروهای این مجموعه دائما در همه حوزه‌ها در آمادگی کامل باشند تا چنانچه خدایی نکرده حادثه‌ای رخ داد بتوانند با تمام توان و در کمترین زمان ممکن امدادرسانی کنند. همچنان که در سیل سیستان و بلوچستان شاهد امدادرسانی همه جانبه و مطلوبی بودیم و مردم استان بر خلاف تلاش معاندین برای تولید اخبار جعلی از روند کمک رسانی رضایت کامل داشتند. فعالیت‌های جمعیت هلال احمر می‌تواند سرمایه اجتماعی را افزایش دهد و دشمنان و بدخواهان از این موضوع هراس دارند.

حسینی همچنین به مأموریت‌های برون مرزی جمعیت هلال احمر کشورمان اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر جزو اولین تیم‌های امدادرسانی به حوادثی بوده که در کشورهای مختلف رخ داده است و این موضوع مورد تمجید سران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی بوده است و نقطه درخشانی در کارنامه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص تهیه و توزیع دارو در کشور، اظهار داشت: امروز ۹۵ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و با توجه به اینکه دشمنان نشان داده‌اند که حاضر نیستند در مقاطع بحرانی حتی در تأمین داروی مورد نیاز کمک کنند لذا ضرورت دارد همه نیازهای دارویی کشور در داخل تولید شود و دولت اهتمام ویژه‌ای به این موضوع دارد. البته تا رسیدن به این هدف، منابع و تلاش‌های لازم برای تهیه داروی مورد نیاز با جدیت انجام خواهد گرفت و در این راستا در دولت بررسی شده که منابع واردات دارو تأمین شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر علاوه بر حوادث طبیعی و غیر طبیعی در پدیده‌هایی نظیر حوادث تروریستی کرمان و شاهچراغ نیز حضور مؤثری دارد، گفت: متأسفانه اقدامات تروریستی به ابزاری در دست قدرت‌های شیطانی و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است اما ملت ایران با انقلاب اسلامی، برنامه‌های آنها را در ایران و منطقه به هم ریخت. لذا بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توسل به این پدیده شوم در به شهادت رساندن مردم بی‌گناه بودیم. آنان حتی داعش را ایجاد کردند تا نقشه خاورمیانه را به نفع خودشان ترسیم کنند اما فرزندان برومند ملت ایران این بار نیز نقشه آنها را بر هم زدند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در روسیه اظهار داشت: بی تردید سرنخ این حادثه تروریستی نیز در دست غربی‌ها است.

در این جلسه کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از مدیران گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تسهیل سفرهای نوروزی مردم با حضور پررنگ در جاده‌های مواصلاتی ارائه کردند.

۱۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =