۴ نفر
۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
کشف لاشه یک قلاده پلنگ نر در فیروزکوه

لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ در شهرستان فیروزکوه کشف شد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش از کشف لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ در گشت و پایش محیط بانان پناهگاه حیات وحش در شهرستان فیروزکوه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت: محمد کرمی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش از کشف لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ در گشت و پایش محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش کاوده در منطقه انزهای شهرستان فیروزکوه خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده هیچگونه آثاری از گلوله و یا تله گذاری بر روی لاشه حیوان مشاهده نشده و از روی آثار جراحت و علائم موجود بر روی بدن حیوان، درگیری با یکی از همنوعان خود و پرت شدن از صخره را می‌توان احتمال تلف شدن حیوان بیان کرد.

کشف لاشه یک قلاده پلنگ نر در فیروزکوه

وی با اشاره به اینکه پلنگ بزرگترین گربه سان ایران، به شدت قلمرو طلب بوده و از قلمروی خود دفاع می‌کند، افزود: نزاع بین این گونه حیات وحش در صورت ورود به قلمروی یکدیگر امری طبیعی است.

گفتنی است زیستگاه‌های شرق استان تهران یکی از مناطق غنی حیات وحش بوده و گونه‌هایی همچون پلنگ و خرس قهوه‌ای در آن‌ها زیست می‌کنند، به طوری که در طول چندین ماه گذشته این گونه‌ها به کرات در این مناطق توسط محیط‌بانان و افراد محلی مشاهده و تصویربرداری شده‌اند.

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =