تولید بیش از ۱۲میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهیدرجایی

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی گفت: در سال گذشته از سوی واحدهای نیروگاه شهید رجایی، بیش از ۱۲میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ابوالفضل موتابها، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی در تشریح میزان تولید انرژی الکتریکی خالص نیروگاه در ۱۲ ماهه سال گذشته گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند همان سال، ۱۲ میلیارد و ۴۰ میلیون و ۶۱۶ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان انرژی، ۵ میلیارد و ۴۵۷ میلیون و ۵۹۱ هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و ۶ میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۲۵ هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای ۲۵۰مگاواتی نیروگاه بخار تولید شده است.

مدیرعامل شرکت با اشاره به رشد تولید انرژی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: در بازه زمانی ۱۲ماهه سال ۱۴۰۲، تولید انرژی الکتریکی خالص در این نیروگاه، ۲/۱۰درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

نیروگاه۲۰۴۲ مگاواتی شهید رجایی قزوین به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳واحد بخاری وسیکل ترکیبی، نقش مهمی در تامین برق کشور و پایداری شبکه سراسری دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =