شکار پهباد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح امروز با تقدیر نمایندگان مجلس مواجه شد.

  به گزارش خبرآنلاین، مهدی عیسی‌زاده نماینده تکاب در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با قدردانی از در اختیار گرفتن هواپیمای جاسوسی آمریکا از سوی نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی، گفت: امروز نوبت وزارت خارجه است تا این مساله را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری کند.
 
وی افزود: کشور دوست، افغانستان باید توضیح دهد که توافق‌نامه امنیتی میان دو کشور چرا رعایت نشد؟ آیا باید یکطرفه به این تعهدات عمل شود؟ ایران در سال‌های اخیر به ملت و دولت افغانستان کمک‌های بی‌دریغی کرد، از این‌رو افغانستان نیز باید درباره تجاوز هوایی به خاک ایران پاسخگو باشد.
 
وی افزود: ایران بیشترین مهاجر افغان را نسبت به سایر کشورهای منطقه میزبانی می‌کند و این مساله باید مورد توجه دولتمردان افغانستان قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری اظهارات معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران تصریح کرد: روسیه برای نخستین‌بار اعلام کرد که فعالیت‌های ایران در زمینه هسته‌ای هیچگونه جنبه نظامی و تسلیحاتی ندارد.
 
همچنین رضا علیزاده عضو کمیسیون شوراها و حقوق داخلی مجلس در نطق خود با بیان اینکه آمریکا باید این واقعیت را بپذیرد که دوران زورگویی و استکبار به پایان رسیده است گفت: این امر هم اکنون در قلب این کشورها هم مشهود است.
 
وی با تأکید بر اینکه ایران در چند سال اخیر ثابت کرده که تسلیم کشورهای زورگو و استکباری نمی شود، گفت: گروه های سیاسی کشور باید به جریان الهی بپیوندند.
 
نماینده مردم ورزقان در مجلس، با بیان اینکه ملت ایران در طول 32 سال انقلاب اسلامی از تمام آزمون‌ها سربلند بیرون آمده و هیچ وقت اسیر استکبار نشده است، تصریح کرد:  ما از هر جریان سیاسی یا فکری که با ولایت زوایه داشته باشد، بیزاریم.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه متأسفانه بیشتر طرح های عمرانی و صنعتی منطقه متوقف شده‌اند، گفت: هم اکنون بیشتر پیشرفت این طرح‌ها به یک درصد هم نرسیده است.
 
 همچنین سیروس برنا بلداجی نماینده مردم بروجن در نطق خود با تقدیر از اقدام مجلس در کاهش رابطه با انگلیس، تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان را موجب تحمیل هزینه به کشور دانست و گفت: به نظر می رسد تهاجم و خشونت به نفع کشور نباشد.
 
 وی همچنین با انتقاد از عدم تغییر ساختار در وزارت خارجه، گفت: تبعیض، پارتی بازی و فساد اداری به شدت در وزارت خارجه دیده می شود.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =