آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی اعلام شد/ توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه‌ساز

جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا از جان باختن ۵۸۵ نفر در سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز در طول محورهای مواصلاتی توقیف ساعتی می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ سیاوش محبی جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: ترافیک در محورهای مواصلاتی استان‌های سراسر کشور امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ پرحجم، روان و بدون گره ترافیکی است.

مهر در خبری نوشت: وی افزود: محورهای شمالی کشور مخصوصاً محور چالوس و هراز از حجم ترافیک بیشتری برخوردارند و فعلاً محدودیتی در هیچکدام از محورهای مواصلاتی نداریم.

سرهنگ محبی ادامه داد: احتمال دارد در محور چالوس و هراز که از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور در ایام تعطیلات است از بعد از ظهر در صورت سنگین بودن ترافیک محدودیت اجرا شود که اطلاع رسانی خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: متأسفانه از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳، ۵۸۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خودشان از دست دادند و ۱۵ هزار ۵۷۴ نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: پرترددترین استان‌ها در ایام تعطیلات تهران، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان بودند.

سرهنگ محبی در خصوص توقیف خودروهای متخلف گفت: خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز در طول محورهای مواصلاتی توقیف ساعتی می‌شوند همچنین اگر پلیس دو تخلف حادثه ساز رانندگی ثبت کند همزمان توقیف بر روی سوابق خودرو به صورت سیستمی ثبت می‌شود و در هر صورت خودرو باید توقیف و به پارکینگ منتقل شود و میزان توقیف بستگی به تخلف و مکان تخلف دارد.

وی ادامه داد: سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و حرکت خلاف جهت بیشترین تخلفاتی بوده که رانندگان مرتکب و منجر به توقیف خودرو شده است.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1888959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رعیت عاشق وطن و اسلام و قانون بی تبصره IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    سلام و درود در اخبار دیدم از افزایش حداکثر پنج برابری جریمه‌های رانندگی می گویند باید به جناب رییس پلیس راهور فراجا که با لبخندی زیبا آن را اعلام می کرد ، بگویم ؛ بجای لبخند زدن باید بر این مصوبه می گریستند ! جریمه تخلفاتی که هزاران میلیارد تومان هزینه روی دست کشور می گذارند و بقول خودتان تلفات کشور را با تلفات بیست و هفت کشور اروپایی برابر میکنند وقتی که حتی پول یک همبرگر حسابی یا یک وعده غذای رستوران مناطق متوسط تهران نمی شوند یعنی چه !!!!!!! بماند هزینه‌های غیر قابل برآورد روانی و انسانی و اجتماعی که در پی از دست رفتن جانها ایجاد می کنند ، آیا مثلاً یک میلیون تومان برای یک تخلفی که می تواند جان انسانها را براحتی تباه کند جریمه است ؟ لعنت بر شما باید حداقل ده برابر برای پارک دوبل و صد برابر برای تخلفات جاده ای جریمه تعیین می کردید شما شریک قتل تمام جان‌های بی گناهی که بوسیله یک عده افسارگسیخته ، نوکیسه و قانون ستیز هستند می باشید این جریمه ها کم است ! کم . اگر وجدان و انسانیت و عرضه دارید این نظر مرا به اطلاع مجلسیان و انتظامی ها و دولت محترم برسانید