از ماشین ۱۰۰ میلیاردی تا آدم‌های بیخودی؛ فوتباله دیگه!

در سال گذشته بعضی از مصاحبه‌های بازیکنان و مربیان بیش از بقیه در ذهن ماند و چند مورد جنجال‌های زیادی را به راه انداخت.

محمد عارف معزی؛ فوتبال یعنی حاشیه، یعنی حرف و حدیث، یعنی کلی اتفاقات جنجالی؛ این تعاریف فقط مربوط به فوتبال اروپا نمی‌شود، یکی از اصلی ترین مکان هایی که این تعاریف در آن صدق می کند فوتبال کشور خودمان است.

سالی که گذشت پر از اتفاقات خاص و جنجالی برای فوتبال کشور ما بود، چه در تیم فوتبال ملی، چه در لیگ برتر و دوست‌داران همیشگی آن. در سالی که گذشت مانند همیشه صحبت‌های جنجالی زیادی از سوی فوتبالی‌ها انجام شد که بعضی از آن‌ها بیشتر از بقیه خبرساز شد و در ذهن باقی ماند.

در ادامه خاص ترین و جنجالی‌ترین اظهار نظر ها در سال ۱۴۰۲ را مرور می‌کنیم:

آدم‌های بی‌خودی زیادند!

جواد نکونام بعد از حضور در فولاد خوزستان سال گذشته هدایت استقلال را بر عهده گرفت و توانست در پایان سال ۱۴۰۲ صدر جدول را هم تصاحب کند. نکونام از زمان حضور در استقلال چند مصاحبه جنجالی انجام داد که بیشتر آن‌ها علیه علی خطیر بود. با این حال نکونام یکی از جنجالی‌ترین مصاحبه‌های خود را علیه هم‌تیمی سابق خود یحیی گل‌محمدی انجام داد. سرمربی استقلال در یک مصاحبه به صورت غیرمستقیم عبارت «اشک تمساح» را به گل‌محمدی نسبت داد و سرمربی سابق پرسپولیس هم در پاسخ گفت که آدم‌های بیخودی علیه او حرف زده‌اند.

از ماشین ۱۰۰ میلیاردی تا آدم‌های بیخودی؛ فوتباله دیگه!

در شرایطی که به نظر می‌رسد این جمله گل‌محمدی خطاب به عضو هیات مدیره استقلال بوه ولی نکونام پاسخ تندی به سرمربی سابق پرسپولیس داد و گفت: «اگر با من بودند و گفتند آدم‌های بی‌خودی حرف زدند که مشخص است چه کسانی در این فوتبال آدم‌های بی‌خودی هستند. کارنامه من در این فوتبال مشخص است و اگر ایشان (گل‌محمدی) با من بوده است که اصلاً در حد من نیست که درباره‌ام صحبت کند. فوتبال فقط جام قهرمانی نیست. آدم‌های بی‌خودی در این فوتبال زیاد هستند که یکی از آنها خودشان است.»

دوست شما دوست من نیست!

علیرضا منصوریان، یکی از مربیانی است که هدایت خیلی از تیم های لیگ برتری را تجربه کرده اند. از مهمترین دوران مربیگری منصوریان می توان به حضور در تیم نفت تهران و حضور در لیگ قهرمان آسیا اشاره کرد. آخرین حضور منصوریان به عنوان مربیگری یک تیم، در فولاد خوزستان بود، که می توان گفت منصوریان یکی از پرحاشیه‌ترین دوره‌های مربیگری اش را در فولاد تجربه کرده است.

از ماشین ۱۰۰ میلیاردی تا آدم‌های بیخودی؛ فوتباله دیگه!

یکی از صحبت های جنجالی علیرضا منصوریان به زمان حضور در تیم فولاد خوزستان مربوط می شود، هنگامی که منصوریان در دو هفته ابتدایی لیگ عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته بود، در کنفرانس خبری در جواب به سوال، از یک خبرنگار می‌پرسد «شما از کجایی؟» و خبرنگار در جواب نام خبرگزاری‌اش را اعلام می‌کند. در این حین مدیررسانه‌ای فولاد می‌گوید «آقا دوست ماست»، اما منصوریان در واکنشی عجیب تاکید می‌کند «دوست شما دوست ما نخواهد بود!»

ویدیو این قسمت از صحبت‌های منصوریان بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و صفحات فوتبالی و حتی غیرفوتبالی آن را منتشر کردند.

پولم را بده بروم پیش روانپزشک!

همیشه هم درگیری های بین دو نفر چه از نزدیک چه فقط در حد حرف و رسانه ای برای مخاطبان جذاب نیست! مثل درگیری دو مربی لیگ برتری بر سر ۲میلیون تومان!

از ماشین ۱۰۰ میلیاردی تا آدم‌های بیخودی؛ فوتباله دیگه!

مهدی تارتار و ساکت الهامی مدت‌هایی بود که وارد درگیری رسانه ای با هم شده بودند.. جدال آنها از آنجا شدت گرفت که تارتار در واکنش به صحبت‌های الهامی در مورد گزینه‌های فنی تیم ملی گفته بود سازمان لیگ ابتدای فصل باید از مربیان تیم‌ها تست روانی بگیرد و بعد به آنها اجازه حضور روی نیمکت را بدهد. ساکت الهامی هم در پاسخ به این صحبت‌ها در کنفرانس خبری بعد از بازی با ذوب آهن از مهدی تارتار خواست پولی که سال‌ها قبل به وی قرض داده است، پس بدهد تا بتواند با آن راهی مطلب دکتر روانشناس شود.

فوتباله دیگه!

امیر قلعه‌نویی پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و امیدوار بود بتواند به حسرت قهرمانی ایران در آسیا پایان دهد ولی شکست مقابل قطر در نیمه‌نهایی باعث شد طلسم ناکامی‌های تیم ملی با قلعه‌نویی هم شکسته نشود. به صورت خیلی دقیق نمی توان مقصر اصلی باخت به تیم قطر در نیم نهایی جام ملت های آسیا را مشخص کرد اما حداقل می توان علت این باخت را از مربی و تیم فنی جویا شد. یکی از سوالات این بو چرا اکرم عفیف انقدر خلق موقعیت می کرد و کسی به او کاری نداشت؟

قلعه‌نویی پس از حذف ایران در برنامه فوتبال برتر حضور یافت و مقابل محمدحسین میثاقی نشست. سرمربی تیم ملی درباره شکست مقابل قطر و عملکرد اکرم عفیف پاسخی داد که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. او در پاسخ به میثاقی گفت: «در گروه تلگرامی، اکرم عفیف را آنالیز کرده بودیم؛‌ حالا این‌که گل زد فوتباله دیگه، پلی‌استیشن نیست که!»

از ماشین ۱۰۰ میلیاردی تا آدم‌های بیخودی؛ فوتباله دیگه!

با منی؟ درست کوچیک کرده!

برنامه فوتبال برتر با حضور خداداد افشاریان، یکی از برنامه های جنجالی سال گذشته بود که در فضای مجازی نیز سر و صدای زیادی به پا کرد. فوتبال برتر در یکی از برنامه های خود در سال ۱۴۰۲، میزبان خداداد افشاریان بود. رییس کمیته داوران نیز قبول کرد برابر محمدحسین میثاقی قرار بگیرد و به سوالات این مجری پاسخ دهد. که اگر افشاریان می دانست قرار است بعد از این مصاحبه جنجالی چه بلایی بر سرش در فضای مجازی بیاید هرگز پایش را در آن استودیو نمی گذاشت!

از ماشین ۱۰۰ میلیاردی تا آدم‌های بیخودی؛ فوتباله دیگه!

این برنامه لحظات جنجالی و بامزه زیادی داشت. محمدحسین میثاقی در بخشی از صحبت های خود به کاهش سن فرزند خداداد افشاریان اشاره کرد که واکنش جالب رییس کمیته داوران را به همراه داشت، افشاریان گفت: «خب فرزند من کوچیک کرده اما درست کوچیک کرده، این هیچ ایرادی ندارد!»

میثاقی هم در پاسخ گفت: «خب آقای افشاریان اگر ایرادی نداره همه بریم کوچیک کنیم پس!»

ما بهترین نسل تاریخ هستیم!

پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا و در شرایطی که انتقاداتی هم نسبت به عملکرد ملی‌پوشان وجود داشت، یک اظهار نظر عجیب و بدموقع از علیرضا بیرانوند باعث شد فشارها روی چند برابر شود. سنگربان تیم ملی پس از بازگشت به تهران و در فرودگاه ادعای بزرگی را مطرح کرد و نسل فعلی را بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران خواند. او اینطور در اینباره صحبت کرد: «من با قدرت می گویم. این نسلی که من بودم بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران و در این ۱۰،۱۲ سالی که در تیم ملی بودم، هیچ تیمی مثل این تیم یکدل ندیدم.»

از ماشین ۱۰۰ میلیاردی تا آدم‌های بیخودی؛ فوتباله دیگه!

یکی از ماشین‌هایم ۱۰۰میلیارد می‌ارزد!

محمدحسین کنعانی زادگان، از نظر فنی یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران محسوب می‌شود که در خط دفاعی تیم ملی و پرسپولیس یک مهره کلیدی است. با این حال او در حاشیه و جنجال هم سرآمد است. ماجرای های کنعانی‌زادگان زیاد است و نیازی به یادآوری ندارند اما یکی از مهمترین صحبت های او مربوط به وارد کردن خودروی ۱۰۰ میلیاردی اش به کشور می شود. مصاحبه‌ای که تا مدت‌ها ورزش ایران را هم تحت‌الشعاع خود قرار داد و بسیاری از ورزشکاران به آن واکنش نشان دادند. در نهایت هم کار به جایی رسید که حواله‌های واردات خودروی بازیکنان تیم ملی باطل شد.

کنعانی‌زادگان در گفتگو با شبکه ورزش در واکنش به صحبت مجری برنامه که گفت بنز نارنجی رنگ شما حدود ۱۰۰ میلیارد می‌ارزد گفت: »آن خودرو گذر موقت بود ولی یک خودرو رنج‌روور دیگر دارم که قرار است با همین حواله‌های پاداش فدراسیون فوتبال وارد کنم و آن ماشین همین حدود قیمت یعنی ۱۰۰میلیارد تومان می‌ارزد!»

این جمله کنعانی‌زادگان بیش از هر مصاحبه و ادعای دیگری در سال ۱۴۰۲ روی فضای ورزش ایران تاثیر گذاشت و هجمه‌ای باورنکردنی را علیه بازیکنان تیم ملی به وجود آورد.

از ماشین ۱۰۰ میلیاردی تا آدم‌های بیخودی؛ فوتباله دیگه!

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1889009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =