حادثه‌خیزترین جاده‌ها در این استان‌ها قرار دارد/ گلایه رئیس سازمان امدادونجات از بسته نشدن جاده‌ها هنگام صدور هشدار قرمز

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: یکی از مشکل‌هایی که با آن مواجه هستیم این است که پس هشدار قرمز ما و هواشناسی، فرماندارها جاده‌ها را نمی‌بندند و می‌گویند بستن جاده امتیاز منفی دارد.

به گزارش خبرآنلاین،بابک محمودی گفت: بیشترین استان حادثه خیز جاده‌ای کشور استان‌های فارس، مازندران و کرمان هستند، استان فارس بسیار مسافر خیز و راه اصلی جنوب به شمال ایران است و هرکس از شرق کشور بخواهد به جنوب برود مجبور است از فارس عبور کند، حجم ترددها در فارس بسیار بالاست و تصادفاتش نیز بیشتر است.

میزان در خبری نوشت:وی با بیان اینکه، در ضریب تلفات انسانی استان سیستان و بلوچستان اول است ادامه داد: از آنجایی که سرعت وسایل نقلیه در این استان بسیار بالاست و مردم تمایل دارند از حداکثر توان وسایل نقلیه‌شان استفاده کنند، هنگامی که تصادفی رخ می‌دهد، تلفاتش بالا است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: یکی از مشکل‌هایی که با آن مواجه هستیم این است که هواشناسی اعلام هشدار می‌کند و ما نیز هشدار قرمز را به فرماندارها می‌گوییم، ولی آن‌ها جاده‌ها را نمی‌بندند و می‌گویند امتیاز منفی دارد، هر مقامی این امر را در هر سطحی ابلاغ کرده اشتباه کرده است.

محمودی توضیح داد: چند ماه پیش در گردنه حیران نزدیک به هزار دستگاه خودرو گیر کردند و مجبور شدیم ۸۶۰ دستگاه را شب تا صبح بوکسل کنیم، چرا باید در این شب که از چند روز قبل برایش هشدار قرمز اعلام شده چنین اتفاقی رخ دهد؟

وی با مطرح کردن این سوال که مگر توان نیرو امداد چقدر است؟ افزود: چند ماه قبل ۲۰ کیلومتر از جاده میامی بسته شد و بیش از هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو در برف گیر کردند، مگر ما چند خودرو امدادی در آن محور داریم؟

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این مورد ضعف قانون نداریم، اما بالاخره باید یک دستگاه این مسئله را مدیریت کرده و فرماندار، استاندار و حتی وزیر از آن تبعیت کنند، ادامه داد: سازمان مدیریت بحران برای وزارت کشور است و در این مورد وظیفه دارد و هشدارها را اعلام می‌کند، اما ضمانت اجرایی محکمی توسط استاندارها و فرماندارها نداریم.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1889793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =