ایسنا نوشت:

جانشین رییس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر تا زمان شروع رسمی انتخابات یعنی سوم دی‌ماه، لایحه افزایش تعداد نمایندگان در مجلس تصویب و برای اجرا به دولت ارایه شود، این آمادگی را داریم که برای انتخابات این دوره، این موضوع را اعمال کنیم.
حسنعلی نوری با بیان این‌که «کارهای مربوط به انتخابات طبق تقویم زمان‌بندی پیش می‌رود» اظهار کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های رایانه‌ای، رویکرد اساسی در این دوره از انتخابات است که در این راستا 25 فرآیند را از ابتدا تا انتها تعریف کرده‌ایم.
وی افزود: یکی از این فرآیندها، اخذ رای الکترونیکی در روز رای‌گیری است که در این دوره بصورت پایلوت و آزمایشی در 10 درصد از حوزه‌های انتخابیه انجام می‌شود تا بتوانیم در دوره بعد در تمام حوزه‌های انتخابیه رای‌گیری الکترونیکی انجام دهیم.
اهم سخنان نوری را در ادامه بخوانید:
  • لیست استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه‌ای که فرآیند رای‌گیری در آن‌ها بصورت الکترونیکی انجام می‌شود، بعدا اعلام خواهد شد.
  • شمارش آراء اخذ شده نیز بصورت اتوماتیک خواهد بود. این امر علاوه بر افزایش ضریب صحت، در کوتاه شدن زمان اعلام نتایج آراء نیز موثر است.
  •  اقدامات انجام شده برای تقویت زیرساخت‌های برگزاری رایانه‌ای انتخابات طبق جدول زمان‌بندی در حال انجام است و چند روز پیش نیز اولین مانور حوزه فناوری را اجرا کردیم.
  • در مجموع کارهای مربوط به برگزاری انتخابات مجلس نهم چه از لحاظ تقویم اجرایی انتخابات و چه تقویم مربوط به ستاد انتخابات که شامل اموری نظیر برگزاری نشست‌ها و همایش‌های آموزشی مجریان و تجهیز ستادهای انتخابات می‌شود، در حال انجام است.
  • افزایش تعداد نمایندگان مجلس در قالب اصل 64 قانون اساسی تعریف شده است که بر این اساس هر 10 سال 20 نماینده می‌تواند به تعداد نمایندگان اضافه شود و امسال نیز موعد آن رسیده است. دولت نیز در این رابطه کار خود را انجام داده و لایحه آن را به مجلس فرستاده است، ولی این‌که آیا در این دوره به تعداد نمایندگان افزوده می‌شود یا خیر، بستگی به نظر مجلس دارد.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =