امیری فر: برخی از دوستان به احمدی‌نژاد می‌گویند ذلت را قبول کرده‌ای که رئیس‌ات آملی لاریجانی است

امیری فر گفت: احمدی‌نژاد کمی سرخورده شده که چرا مقامی ندارد و به مجمع تشخیص رفته که به‌طور کامل اپوزیسیون نشود. در مجمع تشخیص هم سرش گرم است اما با چه کسی؟ با آقای صادق لاریجانی که سال‌ها با هم درگیر بودند حال رئیس ایشان است.

عباس امیری فر، فعال سیاسی اصولگرا، در بخشی از گفتگوی نوروزی خود در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که آیا محمود احمدی نژاد، در تفکراتش به شعار معروف «هدف وسیله را توجیه می‌کند» معتقد است؛ گفت: آن زمان اعتقادی نداشت اما الان معتقد است. آن زمان ما در جلساتی که برگزار می‌کنیم صادقانه برخورد کرده و موضع می‌گرفت. رهبری هم زمانی که ایشان در شهرداری یا استاندار بود، کار کرده بودند، شناخت داشتند و از ایشان دفاع می‌کردند. البته، برخی‌ها می‌گویند حضررت آقا همه دولت‌ها را تایید کردند و درست هم می‌گویند.

وی ادامه داد: منتهی یک مسئله‌ای است و آن قدرت است. یعنی زمانی که انسان یک مسئولیت مهمی می‌گیرد، به‌قدری دستش باز است که زمانی که از آن مسئولیت کنار می‌رود، سکته کرده و فوت می‌کند. نمی‌خواهم اسم بیاورم اما افرادی بودند که تا این حد مسئولیت برایشان مهم بود چون دستشان باز است. به عنوان مثال، من کارهای فرهنگی کرده و بودجه فرهنگی را در دست داشتم، احساس می‌کردم که کارهای زیادی را می‌توان انجام داد و اگر فردی بی‌تقوا در این مسئولیت باشد، کارهای زیادی می‌تواند بکند.

امیری فر گفت: افراد بسیاری به من مراجعه کرده و می‌خواستند که من را بخرند اما با آنان برخورد کرده و می‌گفتم مسئله مالی، مسئله بیت‌المال است. اگر وصیت پدرم و تدینی که داشتم نبود، ممکن بود که من هم فریب بخورم. لذا این اتفاقات نتیجه قدرت است.

احمدی نژاد به محافظش گفته بود ببینید چه استقبالی از من می کنند

این چهره سیاسی اصولگرا با بیان اینکه از ۴۰ میلیون نفری که در انتخابات شرکت کرده بودند، ۲۵ نفر به احمدی‌نژاد رأی داده بودند و او ناخودآگاه احساس قدرت می‌کرد؛ گفت: ما طلبه‌ی مدرسه مجتهدی بودیم و هفته‌ای یکبار برای ما کلاس اخلاق گذاشته و می‌گفتند که وقتی بالای منبر رفته و ۲۰ نفر پای آن منبر نشسته‌اند، احساس غرور نکنید و این اختلاقیات را در حوزه علمیه برای ما تشریح می‌کردند.

وی گفت: فلذا، احمدی‌نژاد زمانی که دید در لبنان، آنطور از او استقبال می‌کند، احساس قدرت کرد. من یک مثالی می‌زنم که ببینید غرور چه می‌کند، با یکی از محافظان او که صحبت می‌کردم به من گفت، زمانی که احمدی‌نژاد به استان یزد رفته بود به یکی از محافظان خود گفته بود؛ «این مردم را ببینید چه استقبالی از من کردند، آیا زمانی که رهبری هم آمده بود، این اندازه استقبال کردند؟ از من استقبال بیشتری شد یا از ایشان؟»

برخی از دوستان به احمدی‌نژاد می‌گویند ذلت را قبول کرده‌ای که رئیست آملی لاریجانی است

امیری فر گفت: یعنی ناخوادگاه است و انسان که معصوم نیست، احساس غرور می‌کند. همچنین او تمام تلاش خود را می‌کند که دوباره به قدرت برگردد و همچنین سرخورده است. زمانی که روسای‌جمهور کنار می‌روند، آقا یک مشاورتی به آنان می‌دهد، به آقای کروبی ساختمان بزرگی در بیت داده بودند یا به آقایان روحانی و خاتمی هم پیشنهاداتی دادند که آنان قبول نکردند.

وی گفت: احمدی‌نژاد کمی سرخورده شده که چرا مقامی ندارد و به مجمع تشخیص رفته که به‌طور کامل اپوزیسیون نشود. در مجمع تشخیص هم سرش گرم است اما با چه کسی؟ با آقای صادق لاریجانی که سال‌ها با هم درگیر بودند حال رئیس ایشان است. برخی از دوستان به او می‌گویند به نوعی ذلت را قبول کرده‌ای و کسی را که دوست نداشتی حالا رئیس تو است. این نکاتی است که بالاخره برای انسان پیش می‌آید و باید دعا کنیم که خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =