زاکانی: بیشتر متکدیان تهران اتباع هستند/ حضور آنان باعث شده چهره شهر تهران مخدوش شود

شهردار پایتخت گفت: بنابر آمارهای احصا شده بخش قابل توجهی از متکدیان تهران اتباع هستند که حضور آنان باعث شده چهره شهر تهران مخدوش شود.

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در رویداد طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با اشاره به چالش‌های مرتبط با معضل آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران گفت: حل معضل‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری در تمامی ادوار بوده است. پیش از این وضعیت آسیب‌های اجتماعی با شیبی فزاینده روز به روز بدتر می‌شد به نحوی که در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۸ هزار معتاد در کمپ‌های ماده ۱۶ مستقر بودند و ۱۵ هزار معتاد متجاهر دیگر نیز در کف خیابان‌ها رها شده بودند.

باشگاه خبرنگاران نوشت: زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون موضوع متکدیان و زباله گردهای شهر تهران هم گفت: بنابر آمارهای احصا شده بخش قابل توجهی از متکدیان تهران اتباع هستند که حضور آنان باعث شده چهره شهر تهران در برخی از اذهان عمومی مخدوش شود.

وی گفت: سال گذشته مطابق با اصل ۱۲۷ قانون اساسی حل معضلات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی از سوی ریاست محترم جمهور به شهرداری تهران تفویض شد. پس از این اتفاق مرکز رصدی با حضور مسئولین دستگاه‌های مختلف شکل گرفت که در نتیجه آن شاهد تحولی جدی در حل معضلات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی بودیم.

زاکانی با تاکید بر برنامه‌های شهرداری تهران در سال پیش رو برای حل معضلات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: شهرداری تهران دو ستون اجرایی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد؛ نخست مبارزه با پدیده زباله گردی با محوریت معاونت خدمات شهری که در این رابطه ده‌ها اکیپ طی دو شیفت در مناطق و نواحی شهر تهران برای ریشه کنی چالش زباله گردی فعال خواهند بود. به طوری که در این اکیپ‌ها شاهد حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف از جمله یگان حفاظت شهرداری تهران به عنوان ضابط عام دستگاه قضایی خواهیم بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =