پاسخی به اسرائیل خواهیم داد که دنیا متعجب شود /واکنش ایران مقتدرانه و سنگین خواهد بود

محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رژیم صهیونیستی می‌داند واکنش ایران مقتدرانه و سنگین خواهد بود و حالا چرا خواسته است این هزینه را بدهد قابل بحث است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس آخرین گزارش های منتشر شده، آمار نهایی شهدای حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به ۱۳ تن رسیده است که ۷ مستشار نظامی ایرانی و ۶ شهروند سوری را شامل می شود.

در این باره محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با جماران، مطرح کرد: شیطنت رژیم صهیونیستی چند دلیل می‌تواند داشته باشد؛ نخست اینکه می‌خواهد از حقارت شکست سنگین در الاقصی خارج شود زیرا آنجا شدیدا تحقیر شدند و می‌خواهند از سایه بزرگ آن خارج شوند. دلیل دیگر این است که رژیم صهیونیستی با یکسری مشکلات داخلی حاد روبرو است و در مسیر فروپاشی پیش می‌رود و سرعت فروپاشی این رژیم خیلی تند پیش می‌رود. از سوی دیگر در منطقه مشکل دارد و زیر فشار است و می‌خواهد به نوعی فرافکنی کند.


وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی می‌داند واکنش ایران مقتدرانه و سنگین خواهد بود و حالا چرا خواسته است این هزینه را بدهد قابل بحث است. از طرف دیگر سفارت و کنسولگری طبق قواعد بین المللی جزو خاک هدف محسوب می‌شود و سفارت خانه‌ جزو خاک ما به حساب می‌آید و تعرض به سفارت خانه تعرض به خاک یک کشور است. در حقوق بین‌الملل حق مشروع ما است که از خودمان دفاع کنیم و رژیم صهیونیستی باید تاوان این تعرض و شیطنت خود را بدهد و جمهوری اسلامی در بهترین زمان و مکان چندین برابر از نظر شدت و آثار استراتژیک برخورد خواهد کرد و این حق طبیعی و قانونی ما است.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین اقدام در مقابل تحلیل برخی افراد که باید سفارت خانه‌های اسرائیل در منطقه را مورد هدف قرار بدهیم، گفت: ما در بهترین زمان و مکان این کار را خواهیم کرد طبیعتا آن‌ را بررسی می‌کنیم، ما همیشه در انتخاب هدف هوشمندانه عمل کرده و دنیا را متعجب کردیم در هر صورت باید بررسی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به پیش‌گیری از تهدیدهای این رژیم، تصریح کرد: اسرائیل در حد و اندازه‌ای نیست. این رژیم حتی نمی‌تواند خود را حفظ کند چه در برابر مردم غزه که از زمین و هوا و زیر زمین محاصره است و در پی آن چندین سال سنگین‌ترین شکست تاریخی خود را خورده است. رژیم صهیونیستی در مقابل ایران که بزرگترین، پیشرفته‌ترین، پرجمعیت‌ترین کشور منطقه و تنها نظام سیاسی دموکراتیک مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و کشوری که تجهیزات نظامی به کشورها صادر می‌کند و ارتش و سپاه و مردم در صحنه دارد، این رژیم در قد و اندازه‌ای است که برای ایران خط و نشان بکشد؟! طبیعتا نمی‌توانند و آرزو بر جوانان عیب نیست.

عباس‌زاده در خصوص این اتفاق جلسه امنیت ملی مجلس، گفت: مجلس تعطیل است و از هفته آینده شروع می‌شود، البته رژیم صهیونیستی برای ما تهدید امنیت ملی و در قد و قواره‌ای نیست که امنیت ملی ما را تهدید کند و به قول حضرت امام اگر هر کدام از مسلمین یک سطل آب بریزند رژیم صهیونیستی را سیل می‌برد اما در کمیسیون امنیت ملی هر اقدام این چنینی بررسی و تصمیمات پارلمانی گرفته خواهد شد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890562

برچسب‌ها