ایسنا نوشت:

 عقدايي ـ خلبان اول پرواز مسكو - تهران به چگونگي جلوگيري از بروز سانحه اشاره و تصريح كرد: ‌كار گروهي منجر به فرود هواپيما بدون حادثه شد.
به گفته او دليل باز نشدن چرخ بويينگ 727 پرواز مسكو ـ تهران اين بود كه يك قطعه لاستيك در محفظه باز شدن چرخ هواپيما گير كرده و آن را بسته و مانع باز شدن چرخ هواپيما شده است.
وي گفت: ‌كاري كه انجام داديم براساس وظيفه و بنا به چك ليست‌هاي موجود بوده است.
 وي به عملكرد خوب كنترلرهاي پرواز فرودگاه مهرآباد اشاره و خاطرنشان كرد: صداي آرام و بدون استرس كنترلر پرواز فرودگاه مهرآباد به فرود موفق هواپيما كمك بسياري كرد.
به گفته او هرگونه ارتباط اضافي و بيش از حد در شرايط اضطراري مي‌تواند باعث بروز مشكل در فرود هواپيما شود.
وي با بيان اين‌كه خطاي انساني غيرقابل اجتناب است، گفت: ‌براي جلوگيري از بروز خطاي انساني طراحي هواپيماها پيشرفته‌تر شده و سيستم‌هاي اضافي بر روي هواپيما گذاشته مي‌شود اما برخي از خطاها به كمبود سواد و تجربه برمي‌گردد كه نمي‌شود كاري براي آن انجام داد.
چندي پيش يك فروند بوئينگ 727 شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران(هما) كه از مسكو به سمت تهران پرواز كرده بود هنگام فرود با مشكل باز نشدن چرخ جلوي هواپيما روبرو شد اما با مهارت خلبان و كادر پروازي با موفقيت به زمين نشست و هيچگونه مشكلي براي هواپيما و سرنشينان آن رخ نداد.

4545

کد خبر 189087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    6 0
    اسم خلبان عمدا ننوشتیداا!