قیمت باورنکردنی پایین اولین خودروی شیائومی/ عکس

اس یو 7، اولین خودروی شیائومی به‌زودی با قیمت رقابتی عرضه می‌شود. در واقع قیمت سدان برقی SU7 حتی به 2 میلیارد تومان هم نمی‌رسد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش عصرایران، پس از چندین سال انتظار، شیائومی بالاخره زمستان گذشته به‌صورت رسمی از سدان تمام برقی SU7 رونمایی کرد. اولین خودرو شیائومی محصولی بلندپروازانه است که رقابت با خودروهایی شناخته‌شده مثل تسلا مدل ۳ و پورشه تایکان را در سر می‌پروراند و در این راستا از پیشرانه‌های قدرتمند و انواع و اقسام امکانات رفاهی و ایمنی برخوردار شده است.

با این حال همان‌طور که از یک شرکت چینی، خصوصاً شیائومی انتظار می‌رود، این سدان با قیمتی رقابتی روانه بازار می‌شود؛ قیمتی که در ایران برابر با قیمت یک کراس اوور چینیِ پایین‌رده مونتاژی است.

شیائومی اس یو ۷ که اولین دستگاه‌ها از آن از روز ۳ آوریل (۱۵ فروردین) به خریداران تحویل داده می‌شود، در نسخه‌های استاندارد (پایه)، پرو و مکس ارائه شده است. نسخه پایه این خودرو ۲۱۵ هزار و ۹۰۰ یوان برابر با ۲۹ هزار و ۸۴۲ دلار قیمت دارد که با تبدیل مستقیم بر اساس نرخ کنونی دلار در کشور، معادل حدود ۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان می‌شود.

نسخه پرو اولین خودروی شیائومی ۲۴۵ هزار و ۹۰۰ یوان (حدود ۳۴ هزار دلار) قیمت‌گذاری شده است و قیمت مکس به‌عنوان بالارده‌ترین نسخه آن به تقریباً ۴۲ هزار دلار می‌رسد.

قیمت باورنکردنی پایین اولین خودروی شیائومی/ عکس

این محدوده قیمت برای یک سدان تمام الکتریکی که هم پیشرانه‌های پرقدرت، شعاع حرکتی بالا و به‌روزترین امکانات را دارد، بدون شک خیلی از رقبای دیگر را به چالش می‌کشد.

البته در این بین نباید فراموش کرد که شیائومی هرچند یکی از برندهای مطرح جهانی است، دست کم در حوزه خودرو به اندازه مدعیانی مثل تسلا و پورشه قابل اعتنا نیست. باید منتظر ماند و دید که تلاش شیائومی برای ورود به عرصه خودروسازی موفق خواهد بود یا خیر.

حتی اخیراً خبر عرضه کراس اوور شیائومی برای رقابت با تسلا مدل Y به گوش رسید که نشان از عزم جزم این شرکت چینی برای گسترش فعالیت‌های خود در صنعت خودرو دارد.

در حالی که به نظر می‌رسد شیائومی در شروعِ ورود خود به حوزه خودرو موفق ظاهر شده است، همین چند وقت قبل اپل، غول تکنولوژی و یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های دنیا پروژه خودرو برقی خود را کنار گذاشت.

لغو پروژه خودرو اپل در صورتی گزارش شد که اپل بیش از ۱۰ سال فراز و نشیب در توسعه این خودرو جاه‌طلبانه را پشت سر گذاشته بود.

شیائومی SU7 از حداکثر قدرت 673 اسب بخار به‌لطف پیشرانه دو موتوره، شعاع حرکتی حدود 800 کیلومتر، نمایشگر لمسی بزرگ 16.1 اینچی، صفحه آمپر دیجیتال 7.1 اینچی، نمایشگر هدآپ بزرگ 56 اینچی، صندلی‌های اسپرت و امکانات مختلف دیگر برخوردار است. شکستن رکورد ضریب درگ توسط خودرو شیائومی هم جزو ویژگی‌های جذاب دیگر آن بوده که بین اخبار خودرو دیده شده است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =