خبر ویژه/اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم سیاست های فشار حداکثری واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تحریم های جدیدی را علیه چندین نفتکش در رابطه با ایران اعمال کرده است؛ تحریم هایی که این نهاد آمریکایی مدعی است علیه «درآمد نظامی ایران» است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد این کشور تحریم‌ ضد تروریسم مرتبط با ایران را علیه گروه «اوشن‌لینک مریتایم ام.دی.ام.اس» و کشتی‌های آن اعمال کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) اقدامات بیشتری علیه درآمد نظامی ایران انجام می‌دهد و شرکت اوشن لینک ماریتایم دی ام سی سی را به دلیل تسهیل حمل و نقل کالاهای ایرانی برای ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و مسلح ایران تحریم می‌کند. »

این نهاد آمریکایی تصریح کرد: «اوفک همچنین ۱۳ کشتی تحت مدیریت این شرکت را به عنوان دارایی مسدود شده معرفی می کند. کشتی هیکات HECATE تحت مدیریت این شرکت اخیراا کالاهای ایرانی به را ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از طریق انتقال کشتی به کشتی از یک نفتکش تحریم شده دیگر به نام دوور به نمایندگی از شرکت سپهر انرژی ایران جهان نما پارس (سپهر انرژی) بارگیری کرد. اوفک سپهر انرژی را در نوامبر ۲۰۲۳ به دلیل نقشش در فروش کالاها به نفع نهادهای نظامی ایران تحریم کرد.»

برایان انلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: « ما بر ایجاد اختلال در توانایی ایران برای تامین مالی گروه های نیابتی و شریک تروریستی خود و حمایت از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین متمرکز هستیم. آمریکا به استفاده از طیف گسترده ابزارهای خود برای هدف قرار دادن جریان های مالی غیرقانونی که فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه و سراسر جهان را ممکن می سازد، ادامه خواهد داد.»

وزارت خزانه داری آمریکا در اولین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی برابر با ۲۰ مارس ۲۰۲۴ تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه برنامه موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی تهران وضع کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا موسوم به اوفک ، سه شبکه تدارکاتی مستقر در ایران، ترکیه، عمان و آلمان را هدف قرار داد که از برنامه های موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی ایران حمایت می کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که این شبکه‌ها که در ایران، ترکیه، عمان و آلمان مستقر هستند اقدام به تهیه فیبر کربن، رزین اپوکسی و دیگر کالاها در صنایع موشکی ایران کرده‌اند.

دولت دموکرات بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1891308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =