به گزارش خبرآنلاین، مونه این تابلو را در دوران اقامتش در هتل ساووی کشیده است.
نقاش معروف فرانسوی مکتب امپرسیونیسم این اثر را با پاستل آبی رنگ در ژانویه سال 1901 در اتاق شماره 618 هتل ساووی که به نام «اتاق مونه» شهرت دارد و براساس منظره اتاقش از رودخانه تیمز کشیده است.
نقاش معروف فرانسوی مکتب امپرسیونیسم این اثر را با پاستل آبی رنگ در ژانویه سال 1901 در اتاق شماره 618 هتل ساووی که به نام «اتاق مونه» شهرت دارد و براساس منظره اتاقش از رودخانه تیمز کشیده است.
افراد خاصی تا زمان انتقال تابلو به موزه ساووی میتوانند این تابلو را از 13 تا 16 دسامبر در همین اتاق هتل ببینند. تابلو را استفن شور، دلال مطرح آثار هنری به هتل و موزه قرض داده و علاقهمندان میتوانند برای خرید آن اقدام کنند. ارزش این تابلو 1.5 میلیون دلار تخمین زده شده است.
«پل واترلو» یکی از 26 نقاشی مونه از رودخانه تیمز است (از این 26 تابلو فقط چهار اثر پل واترلو را نشان میدهد) که از اقامت او در لندن برجا مانده است. این تنها تابلویی است که در موزه نگهداری نمیشود و مالک شخصی دارد.
کایران مکدونالد، مدیر هتل ساووی گفت: «این هتل از سال 889 تا کنون محل اقامت هنرمندان بزرگ بسیاری از جمله پیکاسو بوده، اما بدون شک تصویر مونه از تیمز معروفترین اثر هنری است که هتل را به یاد میآورد.»
مونه این تابلو را تماما با پاستل کشیده است چراکه قلم موها، بوم نقاشی و ابزار رنگ روغن او به موقع به دستش نرسیدند. او در نامهای به همسرش آلیس نوشته بود: «به کار با پاستلهای مختلف بازگشتهام. اگر این مه نبود، لندن شهر بسیار زشتی بود.»

ابزار نقاشی مونه یک هفته دیرتر به دستش رسید و در نامهای دیگر به آلیس نوشت: «به لطف کارهایم با پاستل حالا میدانم دقیقا میخواهم چه چیز را بکشم.»
کلود مونه (14 نوامبر 1840 - پنج دسامبر 1926) بنیانگذار مکتب امپرسیونیسم فرانسوی بود. اصطلاح امپرسیونیسم از یک از نقاشیهای او با عنوان «امپرسیون طلوع» گرفته شده است.
مونه در پاریس متولد شد و در ژیورنی زندگیاش پایان گرفت. در آکادمی سوییس و مدرسه هنرهای زیبای پاریس تحصیل کرد. با پیسارو، رنوار و سیسلی آشنا شد و با مانه و کوربه دیدار کرد. در سال 1874 نخستین نمایشگاه امپرسیونیستها بر پا شد؛ مونه تا سال 1882 در این نمایشگاه و نمایشگاههای بعدی آن شرکت کرد.
او کشیدن مجموعه تابلوهای «نیلوفرهای آبی» را که مشهورترین آثارش هستند در سال 1899 آغاز کرد. از 1914 به بعد در دورهای طولانی به کشیدن چنین تابلوهایی پرداخت. در 1921 مجموعهای از کارهایش مورد قبول دولت واقع شد و نارنجستان پاریس برای نگهداری آنها بازسازی شد.
مونه در 20 سال پایانی عمرش از بیماری آب مروارید رنج میبرد که باعث شد تا کارهای او به دو دوره قبل و بعد از بیماری تقسیم شود.
بیبیسی / 12 دسامبر / ترجمه: حسین عیدیزاده
58241
نظر شما