تهیه کننده آلبوم خورشید درباره نوحه‌خوانان امروز گفت که باید دید که چند نفر از آن‌ها که مقتل‌خوانی می‌کنند، اصل عبارات عربی آن را می‌دانند و یا در حوزه‌ تاریخ اسلام مطالعه دارند.

علیرضا محمدی که به همراه امیرحسین مدرس در کافه خبر حضور یافته بود درباره مداحان امروز و نقش حمایت از آن‌ها گفت: «در نهضت عاشورا دو بحث داریم که باید همزمان با هم پیش برود. یکی شور و دیگری شعور. هر کدام از این‌ها به تنهایی فایده ندارد. دقیقا من هم می‌خواستم به همین نکته‌ها اشاره کنم. الان جای منبر در خیلی از هیات‌های ما خالی است حذف منبر یعنی حذف اندیشه حسینی یعنی مردم به دنبال شورند. آن منبری که بود مسیر تاریخی و اندیشه‌های سیدالشهدا(ع) را معرفی می‌کرد و می‌شد شعورش و در بخش مداحی هم به آن اشاره می‌شد. الان منبر حذف شده؟ چرا؟ ما اصلا نمی‌خواهیم جایگاه مداحی را در جذب جوانان و حفظ نهضت عاشورا انکار کنیم. همه انسان‌های محترمی هستند.»
 

او تاکید کرد ه ما حق داریم نقد کنیم و یادآور شد: «چند نفر مقتل خوانی از اصل عبارات عربی آن را می‌دانند؟چند نفرشان تاریخ اسلام را مطالعه و نهایتا در این حوزه استاد دیده‌اند؟ وقتی هم بزرگترها به ایشان تذکر می‌دهند که به دنبال استاد بروند و اصول عاشورا و مجلس داری را بیاموزند، می‌گویند این استادان موجود خشکه مقدس‌اند و حال جوانان را درک نمی‌کنند، می‌پرسند پس این جوانانی که هزاران‌شان در این جلسات شرکت می‌کنند پیر جوان نما هستند؟»
او ادامه داد: «آیا اهمیت به نماز اول وقت و امر به معروف چیزی جز درس از عاشوراست؟ الان در بین جوانانی که ساعت‌ها اهالی هیئت را به سینه زنی دعوت می‌کنند چند نفر آنها صحیح خواندن دعا را بلدند؟»
متن کامل این گفتگو را می‌توانید در اینجا بخوانید.
57244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید داوود IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    2 2
    الان سالهای سال است که این که عاشورا وشعور حسینی دچار این معضل است وقتی که یک مداح بخاطر لخت نشدن برای سینه زنی حگم خارج شدن از جلسه را صادر میکند وبه اصطلاح بزرگترهای جلسه کلامی در اعتراض به این حرکت به لب نمی آورندنباید بیش از این توقع داشت وقتی مداحی خود را سگ درگاه حسینی معرفی میکند چه کسی ویا کسانی جرات میکنند جلو این انحرافات را بگیرد