دستمزد امسال کارگران به صورت غیرقانونی تعیین شده است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: دستمزد ۱۴۰۳ کارگران برخلاف موازین قانونی و به رغم مخالفت نمایندگان کارگری به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، چنگیز اصلانی در دومین جلسه ستاد گرامیداشت هفته کارگر با بیان اینکه امیدواریم مشکلات و کاستی‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳ مرتفع شود، افزود: دولت اگر بر اساس آنچه که بیان می‌کند، قصد بهبود وضعیت جامعه کارگری را دارد باید به جای شعار دادن گام عملی بردارد.

اصلانی گفت: متاسفانه این دولت هم مانند دولت های گذشته عمل کرده و حقوق مزدی کارگران که در ماده ۴۱ قانون کار به صراحت آمده را زیر پا گذشته، در واقع مسئولین هیچ اعتقادی به قوانین حمایتی قانون کار ندارند.

اصلانی اضافه کرد: گرانی افسارگسیخته، توان زندگی را از کارگران شاغل و بازنشسته سلب کرده است، در حالیکه دستمزد مطابق الزامات قانونی افزایش نمی‌یابد، مالیات‌ها را بالا می‌برند و مالیات بر ارزش افزوده را به کارگران و بازنشستگان کشور تحمیل می‌کنند.

اصلانی خاطرنشان کرد: دولت اگر بر اساس آنچه که بیان می‌کند، قصد بهبود وضعیت جامعه کارگری را دارد باید به جای شعار دادن گام عملی بردارد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی همدان نیز در این جلسه گفت: مطالبه جدیِ مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، افزایش مستمری‌ها در سال ۱۴۰۳ براساس الزامات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است.

حسین قادریان افزود: افزایش ۲۲ درصدی برای مستمری بگیران سایر سطوح اصلاً کافی نیست و موجب آن خواهدشد که خیل گسترده‌ای از بازنشستگان سازمان به شرایط حداقل بگیری و خط فقر مطلق دچار شوند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =