ادعای ارتش اسرائیل توسط رسانه‌های عبری تکذیب شد!

رسانه عبری زبان اظهارات ارتش رژیم صهیونیستی درباره تونل خان یونس را تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود کنترل تونلی را که از خان یونس به شهرک «عین هشلوشا» در غلاف غزه می‌رسد، از سال ۲۰۱۹ در دست دارد و حماس در جنگ هفت اکتبر از آن استفاده نکرده است.

در این راستا کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی این اظهارات ارتش رژیم اشغالگر را تکذیب کرد و گزارش داد: گروهی از حماس چند روز بعد از آغاز جنگ از این تونل استفاده کرده و به نیروهای اسرائیلی حمله کردند. نیروهای اسرائیلی در آن زمان درحال تمرین برای آمادگی جهت ورود زمینی به غزه بودند. بعد از اینکه نیروهای حماس یک آرپی جی را به سمت نیروهای اسرائیلی در آن منطقه شلیک کردند یک سرباز کشته و تعدادی زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه مدعی شد سه تونل هجومی حماس در خان یونس را منهدم کرده است که یکی از آن‌ها حدود نیم کیلومتر به اراضی اشغالی نفوذ کرده بود.

سخنگوی ارتش این رژیم مدعی شد نیروهای صهیونیست این تونل را در منطقه عین هشلوشا در سال ۲۰۱۹ کشف کردند و از آن زمان تحت نظارت بود.

وی گفت ارتش اوایل تصمیم گرفت آن را ویران نکند و سنسورها و بمب‌هایی را در آنجا برای ناکام گذاشتن عملیات نفوذ افراد مسلح کار بگذارد، اما در روزهای اخیر این تونل و ۲ تونل دیگر در منطقه خان یونس منهدم شد.

این اظهارات در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه از عقب نشینی کامل نیروی زمینی خود از جنوب غزه خبر داد.

روزنامه «هاآرتص» در واکنش به عقب‌نشینی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از خان یونس نوشت که این عقب نشینی بدون تحقق اهداف اصلی رخ داد و پیروزی‌ که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به دنبال آن است به آن اندازه که او توصیف می‌کند، نزدیک نیست.

این روزنامه عبری‌زبان فاش کرد سربازان رژیم صهیونیستی بخش جنوبی غزه را ترک می‌کنند و این رژیم به اهداف جنگی خود نزدیک‌تر نیست و اکنون باید با مخالفت‌های بیشتر کشورهای غربی مواجه شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =