دیدار غیرمنتظره دیوید کامرون با ترامپ/ نشست مفید بود!

وزیر امور خارجه انگلیس و دونالد ترامپ با یکدیگر در عمارت تفرجگاهی این رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت فلوریدا مشهور به «مارالاگو» دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین «دیوید کامرون»، وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه تبدیل به اولین وزیر ارشد دولت متبوعش شد که با «دونالد ترامپ» از زمان کناره‌گیری او از ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۱ دیدار می‌کند.

به نوشته نشریه انگلیسی «تلگراف»، ترامپ و کامرون در این دیدار درباره جنگ‌های اوکراین و غزه، غرب آسیا و آینده ائتلاف ناتو به بحث پرداختند.

پس از آنکه وزیر امور خارجه انگلیس برای دیدار با ترامپ در عمارت مارالاگو با پروازی به فلوریدا رفت، دولت لندن اعلام کرد این دیدار «رویه استاندارد» برای رهبران مخالفان در آستانه برگزاری انتخابات است.

یک منبع دولتی به تلگراف گفت، وزیر امور خارجه انگلیس «نشستی مفید» با ترامپ داشته که در آن توجه این رئیس جمهور سابق آمریکا را به بودجه‌ای که لندن برای بخش نظامی و دفاعی صرف می‌کند، جلب کرده است.

به نقل از ایسنا این در حالیست که منابع آگاه به تازگی گفتند، این رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به‌تازگی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی گفت‌وگو کرده و این اولین مکالمه افشا شده آنها از زمان خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱ است. اما ولیعهد سعودی تنها رهبر خارجی نیست که ترامپ اخیرا با او تعامل داشته است. ترامپ ماه گذشته در عمارت گران‌قیمتش در فلوریدا میزبان ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان بود و این دومین جلسه‌ای است که آنها در دو سال اخیر برگزار کرده‌اند.

علاوه بر این، دیوید کامرون امروز و فردا به دیدار دیگر جمهوری‌خواهان در واشنگتن دی.سی رفته و به نوشته تلگراف قصد دارد در این دیدار خطاب به کسانی که مانع تصویب بسته کمک‌های جدید دولت جو بایدن برای اوکراین شده‌اند، در حمایت از ضرورت تصویب این بسته استدلال کند.

کامرون سابق بر این، سیاست دولت اول ترامپ در راستای وضع ممنوعیت برای سفر مسلمانان به آمریکا را «تفرقه‌برانگیز، احمقانه و اشتباه» و خود این رئیس جمهور سابق آمریکا را «محافظه‌کار، بیگانه‌ستیز و زن‌ستیز» دانسته بود.

ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان رقابت می‌کند، با دموکرات‌ها و دولت‌های اروپایی بر سر مساله حمایت از اوکراین اختلاف داشته و وعده داده این کمک‌ها را در صورت پیروز شدن در این انتخابات و رسیدن به دور دوم ریاست جمهوری قطع کند.

او همچنین چندین بار در ماه‌های گذشته مدعی شده به جنگ در اوکراین «در عرض یک روز» پایان خواهد داد و کی‌یف را برای مذاکرات با مسکو تحت فشار خواهد گذاشت.

دولت بریتانیا که به‌عنوان یکی از حامیان تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه مطرح بوده، وعده ادامه دادن به این حمایت‌هایش را داده و در ماه ژانویه یک بسته ۲.۵ میلیارد پوندی کمک‌های نظامی برای این کشور برای سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ اعلام کرد.

کامرون که سابقا نخست‌وزیر انگلیس هم بوده، همچنین چندی پیش انتقادهایی را از یک اظهارنظر جنجالی دونالد ترامپ درباره آن دسته از اعضای ناتو که هدف بودجه‌ای ائتلاف برای صرف ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی برای بودجه نظامی را عملی نکرده‌اند، مطرح کرد.

ترامپ گفته بود: «روسیه می‌تواند با این کشورها هر کاری که بخواهد انجام دهد» در حالی که کامرون گفت که این صحبت ترامپ نشان‌دهنده یک «رویکرد معقول» نیست.

دیوید کامرون امروز (سه‌شنبه) برای دیدار با اعضای دولت جو بایدن و نمایندگان کنگره در واشنگتن دی.سی برنامه‌ریزی کرده است. او قرار است با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در محل وزارت امور خارجه آمریکا حضور یافته تا در مورد حمایت از اوکراین و پایان دادن به جنگ در غزه صحبت کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =