شکار جنگنده رادارگریز آمریکایی هنگام پرواز در ارتفاع کم/ فیلم

فردی لحظه پرواز دو جت رادارگریز اف-۱۱۷ که در مسیر آموزشی معروف Sidewinder Level Training Route در کالیفرنیا پرواز می‌کردند را ثبت کرد.

تینا مزدکی: لاکهید اف-۱۱۷ نایت هاوک (به معنای شاهین شب) در سال ۲۰۰۸ رسماً توسط نیروی هوایی ایالات متحده بازنشسته شد. با این حال، نه تنها این جت رادارگریز نمادین برای اهداف آموزشی به عنوان هواپیمای دشمن و موشک‌های کروز جانشین پرواز می‌کند، بلکه به عنوان جانشین موشک‌های کروز نیز پرواز می‌کند، در واقع احتمال داده می‌شود که برای تحقیق، توسعه، آزمایش و ارزیابی، از برنامه‌های نسل بعدی پشتیبانی می‌کند.

شکار جنگنده رادارگریز آمریکایی هنگام پرواز در ارتفاع کم/ فیلم

با این حال، این جنگنده پس از سال ۲۰۰۸ بارها مشاهده شد و در نهایت USAF در سال ۲۰۲۱ به صورت رسمی اعتراف کرد که این اف-۱۱۷ هنوز فعال است. در سپتامبر ۲۰۲۲، مرکز آزمایش نیروی هوایی درخواستی برای اطلاعات (RFI) درباره قرارداد احتمالی ۱۰ ساله برای تعمیر و نگهداری و خدمات پشتیبانی لجستیکی برای ناوگان اف-۱۱۷A در فرودگاه TTR منتشر کرد و نشان داد که نیروی هوایی ایالات متحده مایل به حفظ آن است و این هواپیما حداقل تا سال ۲۰۳۴ پرواز می‌کند.

شکار جنگنده رادارگریز آمریکایی هنگام پرواز در ارتفاع کم/ فیلم

اخیراً نیز گفته شد که قرار است اف-۱۱۷ از KC-۴۶A Pegasus، نفتکش جدید این سرویس، سوخت‌گیری کند. بنابراین پس از اینکه به طور رسمی اعلام شد این جنگنده هنوز فعال است، بسیار بیشتر از قبل در آسمان دیده شد.

به همین دلیل، ماه گذشته، یک عکاس تصمیم گرفت برای گرفتن عکس و فیلم از جت‌های رادارگریز، به مناطق آموزشی آن‌ها که در ارتفاع پایین بود برود. بر اساس گزارشات این عکاس حوالی ساعت ۱ بعد از ظهر متوجه شد که یک KC-۱۳۵ به همراه آن دو فروند اف-۱۱۷ در حال پرواز است و توانست لحظه پرواز و مانور آن‌ها را ثبت کند. این عکاس بر این باور است که دیدن این جنگنده‌ها در چنین منظره تماشایی ارزش سختی سفر را دارد.

منبع: theaviationist

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =