هشدار مدیر اف.بی.آی نسبت به هدف قرار گرفتن آمریکا توسط تروریست‌های خارجی

مدیر اف.بی.ای گفت، دشمنان و گروه‌های تروریستی خارجی به شدت آمریکا را هدف قرار داده‌اند که شامل عملیات سایبری، تاکتیک‌های امنیتی و شبه‌مافیاست و این مساله به شدت نگران کننده است.

به گزارش خبرآنلاین، کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی در ضیافت شام کانون وکلای آمریکا در واشنگتن دی.سی گفت، این آژانس برای جلوگیری از یک حمله هماهنگ شده از سوی گروه‌های تروریستی مانند داعش فعالیت دارد.

شبکه خبری ای.بی.سی به نقل از وی گزارش داد: تروریست‌های خارجی مانند داعش، القاعده و گروه‌های مرتبط با آنها درخواست‌های خود را برای حمله علیه جوامع یهودی در آمریکا و سراسر غرب در بیانیه‌ها و پروپاگانداهایشان مطرح کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این مقام مسئول آمریکایی ادامه داد: تهدید تروریسم خارجی و پتانسیل برای یک حمله هماهنگ در کشور از سوی گروه‌هایی چون داعش همانی است که ما در حمله به سالن کنسرت «کروکوس» مسکو دیدم، اکنون به شدت نگران کننده است.

این هشدار پس از آن مطرح شده که کارشناسان پیش بینی می‌کنند داعش به دنبال حمله‌ای علیه آمریکاست.

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا «فرانک مک‌کنزی» نیز به شبکه خبری ای.بی.سی گفته بود: وقتی داعش چیزی می‌گوید ما باید باورش کنیم. آنها به دنبال انجام حمله‌ای هستند.

روز سه شنبه همچنین مدیر اف.بی.آی به تهدیدهای پیدا و پنهان از سوی عاملان بد از روسیه، چین و کره شمالی اشاره کرد و مدعی شد: مسکو کابل‌های زیردریایی را که برای ارتباطات جهانی حیاتی است، هدف قرار می‌دهد.

وی همچنین مدعی شد: روسیه به سرمایه گذاری هنگفت در عملیات سایبری خود ادامه می‌دهد، تا حدی به این دلیل که آنها فضای مجازی را سلاحی نامتقارن برای همگام شدن با ما می‌دانند. روسیه همچنان به هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی از جمله کابل‌های زیر آب و سیستم‌های کنترل صنعتی در ایالات متحده و در سراسر جهان ادامه می‌دهد. از زمان حمله روسیه به اوکراین، ما شاهد انجام عملیات شناسایی روسیه در بخش انرژی ایالات متحده بوده‌ایم.

مدیر اف.بی.آی در ادامه همچنین باز هم مدعی شد که پکن بازی طولانی را آغاز کرده و افزود: چین تمام دولت خود را برای تضعیف امنیت و اقتصاد حاکمیت قانون در جهان به کار گرفته است. برنامه سایبری چین بزرگتر از برنامه‌های دولت های دیگر است. تهدید سایبری چین و تاکتیک‌های «مافیایی‌مانند» این کشور آن را به ویژه نگران‌کننده می‌کند.

30310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =