۵ دوپینگی جدید در ورزش ایران؛ محرومیت‌های ۱/۵ تا ۴ ساله

مدت محرومیت پنج ورزشکار دوپینگی که در انتظار صدوی رای قطعی هستند از ۱.۵ تا ۴ سال در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ براساس نتایج تست‌های اخیر، دوپینگ ۵ ورزشکار ایران مثبت اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، تخلفات از مقررات مبارزه با دوپینگ مربوط به سال ۲۰۲۳ در نهایت با ۲۳ پرونده بسته شد که از این تعداد ۱۸ مورد با صدور رای نهایی و اعلام آن مواجه شد و دو مورد جدید شامل تست مثبت با ماده ممنوعه پروپرانولول در رشته تیراندازی و دیگری تخلف امتناع از تست و ارائه نمونه در رشته پاورلیفتینگ است که مراحل ابتدایی پرونده انجام شده و پس از دریافت توضیحات ورزشکاران، بررسی مدارک ارائه شده و طی مراحل قانونی آرای مربوطه ابلاغ و اعلام خواهد شد.

همچنین حکم نهایی ۳ پرونده مربوط به رشته جودوی کم بینایان، پارا دوومیدانی و فوتبال که درخواست تجدید نظر در شورای استیناف را داشتند در شورا مورد بررسی قرار گرفت و پس از اعلام نظر شورای تجدیدنظر اطلاع‌رسانی می‌شود.

جزییات مدت محرومیت

ورزشکار رشته پارا جودو مرد است و احتمالا با ۴ سال محرومیت روبرو می‌شود، همچنین ورزشکار رشته فوتبال مرد است و مدت محرومیت وی احتمالا دو ساله خواهد بود. این در حالی است که ورزشکار رشته پارادوومیدانی زن است و رای اولیه وی ۲ ساله بوده که در رای ثانویه به ۱.۵ سال کاهش یافته است و در انتظار صدور رای نهایی است.

گفتنی است ورزشکار رشته پاورلیفتینگ نیز مرد است و احتمالا با محرومیت ۴ ساله روبرو خواهد شد. ورزشکار رشته تیراندازی نیز زن است و مدت محرومیت وی احتمالا ۲ ساله است.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =