نصب دستگاه‌های مرتبط با راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلوواتی در نیروگاه زاگرس کرمانشاه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از نصب ترانسفورماتور و کنتور فهام برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلوواتی در نیروگاه گازی زاگرس کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کرمانشاه، محمد مرادی اظهار کرد: انرژی خورشیدی یکی از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر و از مهم‌ترین آنها است که کشور ما با پتانسیل بالا در زمینه انرژی خورشیدی معرفی شده و استفاده از تجهیزات خورشیدی مناسب بوده که میتواند بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را تأمین کند.

وی افزود: ضریب تولید یک کیلووات پنل خورشیدی در استان کرمانشاه بطور تقریبی پنج خواهد بود و این بدان معنا است که بطور میانگین هر یک کیلو وات پنل خورشیدی در طول روز پنج کیلو وات ساعت برق تولید می کند که در برخی نقاط استان این عدد بیشتر است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تصریح کرد: این شرکت بر اساس توافق نامه منعقد شده با سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران مجری طرح خرید تضمینی برق از مشترکین در محدوده شبکه تحت پوشش خود است؛ فرآیند اجرایی خرید تضمینی برق نیروگاه های خورشیدی از مشترکین بر اساس نرم افزار مهرسان انجام می گیرد و همچنین هزینه های ساخت نیروگاه خورشیدی را بطور کلی می توان به سه بخش طراحی، تجهیزات و نصب و اجرا تقسیم بندی کرد.

مرادی در خصوص طرح احداث سامانه‌های حمایتی خورشیدی بیان کرد: طرح پنج کیلوواتی مصوب معاون اول رئیس‌جمهور است که بر اساس این مصوبه، در مردادماه سال گذشته با حضور نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی، و شرکت ساتبا (نماینده وزارت نیرو) تفاهم‌نامه‌ای در حضور معاون اول رئیس‌جمهور مبادله شد.

وی ابراز کرد: این مصوبه تأکید دارد ۵۵۰ هزار سامانه یا نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی در طول پنج سال توسط نهادهای حمایتی طرف تفاهم‌نامه ساخته شود، در واقع هر سال ۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی با همکاری نهادهای حمایتی و البته مساعدت ساتبا به نمایندگی وزارت نیرو ساخته می‌شود.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تاکید کرد: فاز اول نیروگاه های حمایتی با اختصاص سهمیه پنج هزار ساختگاه پنج کیلوواتی به استان کرمانشاه اختصاص یافته که با تلاش تمامی دستگاههای ذیربط حدود ۲ هزار ساختگاه بازدید شده و برای ۷۰۰ مورد آنها قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله بین متقاضی و ساتبا عقد شده است.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا نصب ترانسفورماتور صد و کنتور فهام جهت راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلوواتی در نیروگاه گازی زاگرس کرمانشاه انجام گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1894497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =