۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
خرید زعفران با کیفیت و قیمت باورنکردنی

زعفران، عنصری شگفت انگیز با رنگ و عطر و طعم فوق العاده است. زعفران گیاهی فوق العاده با خواصی باورنکردنی است. همه ی ما با زعفران آشنایی داریم. زعفران در انواع مختلف در ایران موجود است.

زعفران هر روزه خواص های بیش تری از آن استخراج می شود . مزایای زعفران روز به روز بیش تر می شود. هر روزه خواص بیش تری از زعفران کشف می شود . اما چیزی که در این میان مهم است ، انتخاب زعفرانی با استانداردهای روز دنیا و همچنین از نوع با کیفیت و اصل می باشد.

زعفران اصل و با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

تست آب گرم

برای انجام آزمایش آب گرم، چند نخ زعفران برداشته و در آب داغ خیس کنید. به یاد داشته باشید که نباید آب جوش باشد. آن را به مدت 5 تا 20 دقیقه نگه دارید تا متوجه شوید که رنگ زعفران واقعی حتی در آب گرم نیز دست نخورده باقی می ماند. علاوه بر این، آب ممکن است به طور یکنواخت زرد شود اما برای تهیه زعفران تقلبی معمولا از رنگ قرمز مصنوعی استفاده می شود و وقتی در آب داغ خیسانده می شود، جدا می شود. متوجه خواهید شد که رنگ آب قرمز است و ممکن است رنگ ها به طور یکنواخت با آب مخلوط نشوند.

تست آب سرد

کافی است چند رشته زعفران بردارید و در آب سرد قرار دهید. متوجه خواهید شد که رنگ در آب در حال رها شدن است که این اتفاق برای رشته های زعفران خالص و ناخالص رخ می دهد. بعد از 15 تا 20 دقیقه، متوجه خواهید شد که کل لیوان زرد شده است و یکنواختی را حفظ می کند اما اگر رنگ قرمز تیره ای در آب پیدا کردید، نشانه قطعی ناخالصی است. همچنین ممکن است متوجه شوید که آب در حال تبدیل شدن به رنگ زرد روشن یا لکه های رنگ قرمز برجسته در آب است. علاوه بر این، یک نخ زعفران خالص هرگز رنگ قرمز را از دست نمی دهد. اما اگر زعفران تقلبی را یک ساعت در این آب سرد نگه دارید ممکن است سفید شود.

خرید زعفران با کیفیت و قیمت باورنکردنی

تست طعم

رایج ترین روش برای شناسایی زعفران واقعی و تقلبی، درک مشخصات طعم است. زعفران تقلبی با استفاده از مواد خارجی قرمز رنگ می شود و فاقد طعم واقعی زعفران است که شیرین است. ممکن است طعم تلخ یا فلزی داشته باشید. بنابراین، نه تنها مزایا، بلکه طعم فوق العاده آن را نیز از دست می دهید. از طرفی زعفران واقعی رایحه ای بسیار قوی در کنار طعمی خاکی و گلی دارد. حتی اگر آزمایش آب با خطا مواجه شود، از مزه ی آن می توانید متوجه شوید.

تست مالش انگشت/کف دست

نخ های زعفران را چند ثانیه در آب سرد خیس کنید و روی انگشت یا کف دست قرار دهید. حالا نخ ها را با دو انگشت چند ثانیه به جلو و عقب بمالید. اگر نخ زعفران خالص باشد، نمی شکند اما اگر تارهای زعفران تقلبی باشد، پس از مالش تبدیل به گرد و غبار یا حتی مایع می شود.

تست بویایی

بهترین کیفیت زعفران خالص طعم و بوی آن است. زعفران معمولا بوی بسیار شیرین و گلی دارد. اگر عطر زعفرانتان را بگیرید شبیه مخلوط عسل و یونجه می شود. به غیر از این، اگر زعفران تقلبی خریده باشید، بوی تند ادویه به شما دست می دهد. این به دلیل سطح بالای استفاده از مواد شیمیایی به شکل سافرانال و پیکوکروسین است.

تست جوش شیرین

یک فنجان آب بردارید و حداقل دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواخت به نظر برسد. حالا چند نخ زعفران به آن اضافه کنید و ۲ تا ۳ ثانیه هم بزنید. اگر مخلوط مایل به زرد به نظر می رسد، به این معنی است که شما زعفران با کیفیت خالص خریداری کرده اید. با این حال، اگر مخلوط به رنگ قهوه ای یا قرمز در آمد، زعفراان تقلبی است.

برجسته ترین خواص زعفران

  • آنتی اکسیدان قوی و خاصیت ضد التهابی دارد: زعفران سرشار از مواد ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی از جمله کاروتنوئیدها مانند کروسین، کروستین و پیروکروسین و ترپن‌هایی مانند سافرانال است که اصلی‌ترین ترکیبات فعال زیستی موجود در زعفران هستند.

  • باعث بهبود خواب می شود: زعفران ممکن است با افزایش سطح هورمون ملاتونین تنظیم کننده خواب و تأثیر بر گیرنده های خاصی در مغز برای بهبود کیفیت خواب به بهبود خواب کمک کند.

  • از بین بردن افسردگی و ایجاد حس خوب: برخی از مواد موجود در زعفران، مانند کروسین و سافرانال، علائم اضطراب و افسردگی را با مهار باز جذب انتقال‌دهنده‌های عصبی تقویت‌کننده خلق‌وخو مانند دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین بهبود می‌بخشند.

  • افزایش سلامت قلبی: به دلیل اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زعفران، افزودن این ادویه به رژیم غذایی می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند.

  • از بین بردن دردهای قاعدگی: ثابت شده است که زعفران باعث از بین بردن دردهای قاعدگی و بهبود سلامت شما می شود.

معرفی بهترین زعفران ایرانی

شرکت زردخت با ارائه زعفران بسیار با کیفیت در نمونه های سوپر نگین و سرگل نمونه های بسیار با کیفیتی را در ایران و همچنین در خاورمیانه صادر می کند. همواره در شرکت زردخت از به‌روزترین متدها برای خشک کردن زعفران، ارائه به مشتری و بسته بندی های بسیار با کیفیت استفاده می شود. شرکت زردخت عضو اتحادیه کشوری است و تمامی محصولات زردخت دارای ضمانت اصالت کالا و سیب سلامت است. با کیفیت ترین متریال در شرکت زردخت به بازار عرضه می شود و علاوه بر زعفران در محصولاتی نظیر، چای ایران و هندوستان، خشکبار و آجیل نیز فعالیت می کند. در ادامه به معرفی چند محصول زردخت می پردازیم.

خرید زعفران با کیفیت و قیمت باورنکردنی

معرفی چند محصول زعفران زردخت

در محصصولات زردخت شما می توانید زعفران زردخت را در نمونه های اقتصادی و گرم های مختلفی خریداری کنید. همچنین برای بخش صادرات نیز مجموعه زردخت فعال است. در ادامه تعدادی از زعفران های زردخت با قیمت آن آورده شده است.

  1. زعفران 1 گرمی زردخت: 130 هزارتومان
  2. زعفران یک مثقال نگین زردخت: 660 هزارتومان
  3. زعفران 3 گرمی نگین زردخت: 470 هزارتومان
  4. زعفران 5 گرمی نگین زردخت: 670 هزارتومان
  5. زعفران سوپر نگین 1 مثقالی زردخت: 690 هزار تومان

در خرید زعفران دقت کنید

برای خرید زعفران خوب حتما به کیفیت دقت کنید. مجموعه زردخت با کیفیت بسیار بالا، همواره در تلاش است تا برترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد. محصولات زردخت را به صورت اینترنتی و همچنین در فروشگاه های سطح شهر می توانید خریداری کنید. در ضمن امکان خرید اقساطی نیز برای افرادی که تمایل به خرید اقساطی دارند نیز در سایت زردخت فراهم شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1895544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =