عده‌ای از کوتوله‌ها در جنوب چین که از برخورد بد اهالی به تنگ آمده بودند سرانجام تصمیم گرفتند با یک فراخوان از شهر‌های مختلف منطقه دست به تأسیس دهکده کوتوله‌ها در این منطقه بزنند.

عده‌ای از کوتوله‌ها در جنوب چین که از برخورد بد اهالی به تنگ آمده بودند سرانجام تصمیم گرفتند با یک فراخوان از شهر‌های مختلف منطقه دست به تأسیس دهکده کوتوله‌ها در این منطقه بزنند و برای اهالی هم شرط قدی
تعیین کنند.

افرادی که برای فرار از تبعیض انسان‌های عادی به این دهکده می‌آیند باید قدی زیر 125 سانتیمتر داشته باشند. اما این روستا که دارای نیروی پلیس و آتش نشانی ویژه خودش است چندی است توجه توریست‌ها را در منطقه کوهستانی کامینگ به خود جلب کرده است و کوتوله‌ها هم برای هرچه جذابتر کردن روستایشان دست به ساخت خانه‌هایی به شکل قارچ و تهیه لباس‌هایی شبیه شخصیت افسانه‌های مشهور کرده‌‌اند. فو تیان سخنگوی این شهر در این زمینه گفت: ما همیشه به عنوان کوتوله‌هایی بی‌اهمیت نادیده گرفته می‌شدیم اما اینجا دیگر آدم گنده‌ها حضور ندارند و ما می‌توانیم هر کاری را که دوست داریم انجام دهیم. ایده زندگی کوتوله‌ها در دهکده مجزا در کشورهای غربی امری عادی است اما بروز چنین پدیده‌ای در کشور چین برای اولین بار واکنش‌های ضد‌و‌نقیضی را به همراه داشته است.

یکی از خبرنگاران چینی در این زمینه گفت: زمانی که این خبر را شنیدم در ذهنم دهکده‌ای را تصور کردم که صدها سال با تمدن کنونی فاصله دارد و البته می‌توان آن را سیرک بزرگی دانست که مردم برای تماشا پول می‌پردازند و واردش می‌شوند.

اما سایرین نظر دیگری دارند و آن را ایده‌ای خوب برای اشتغال کوتوله‌ها می‌دانند و معتقدند این می‌تواند امکان مناسبی به دولت چین برای اعطای امتیازاتی به این افراد ایجاد کند و کوتوله‌ها به‌جز حضور در سیرکها می‌توانند در بسیاری از جنبه‌ها افراد مفیدی برای کشور چین باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =