ترمز قیمت طلا کشیده شد/ قیمت جدید طلا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

قیمت طلا در بازار جهانی وارد فاز ریزشی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روند قیمتی اونس طلا نشان می‌دهد که طلا افت ۰.۴ درصد را تجربه کرد و در کریدور هفتم کانال ۳ هزار و ۲۰۰ دلار قرار گفت. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی با کاهش ۱۷ دلاری، به ۳ هزار و ۲۷۰ دلار رسید.

بررسی عملکرد بازار جهانی حاکی از آن است که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۰.۶ درصد و یک ماه گذشته ۹.۹ درصد گران شده است. به این ترتیب اونس طلا طی یک هفته گذشته ۱۴ دلار و یک ماه گذشته ۲۱۵ دلار افزایش قیمت داشته است.

براساس گزارش رویترز، اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده‌فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهرا این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.

بانک دویچه پیش‌بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =