تهران امروز نوشت:

در حالی که پخش سری جدید سریال قهوه تلخ در انتظار مجوز مجدد از سوی اداره کل نمایش خانگی وزارت ارشاد است و باز در حالی که پیش تر عوامل سریال اعلام کرده بودند برای نوشتن متن‌های جدید و ادامه تصویربرداری می‌خواهند منتظر دیدن بازخورد مخاطب باشند، حالا نسخه‌های قاچاق این سریال در بازار می‌چرخد.


قرار بود 10 مهرماه صدور پروانه ساخت سری جدید سریال قهوه تلخ بررسی شود اما تا امروز خبری از صدور مجوز به این سریال که توزیعش در شبکه نمایش خانگی است نشده .


مدیر کل اداره نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این درباره تاخیر در عرضه این مجموعه در شبکه نمایش خانگی گفته بود: ظاهرا این دوستان برای ساخت سری جدید درگیر ساخت و سازهای لوکیشن جدیدشان هستند که به محلی که پیش از این برای مجموعه ساختمان پزشکان مورد استفاده قرار گرفته بود نقل مکان کرده‌اند.


از طرف دیگر ‌ در کشورهای دیگر هم به همین شکل است و ممکن است بین عرضه دو بخش کار(سیزن) حتی یکسال وقفه بیفتد که پیش از این هم در کشور خودمان برای «قلب یخی» این اتفاق افتاده بود که ضمن آن که شاهد کاهش مخاطب نبودیم شاهد افزایش تیراژ آن نیز هستیم.


اما بعدتر خشایار الوند ـ نویسنده سریال «قهوه تلخ» ـ‌ از توقف تصویربرداری این سریال به منظور کسب مجوز تبلیغات و تکثیر و توزیع این سریال خبر داد‌ و گفت: منتظر هستیم تا کار بیرون بیاید و فیدبک‌های مخاطبان را ببینیم؛ چون فضا را عوض کرده‌ایم و برخی شخصیت‌ها تغییر پیدا کرده‌اند. به زمان حال آمده‌ایم و برخی شخصیت‌های جدید به سریال اضافه شده‌اند؛ به همین دلیل نمی‌خواهیم متن خیلی جلوتر از خود کار باشد. منتظریم تا قسمت‌های اول بیرون بیاید و ببینیم مخاطب با شخصیت‌ها چگونه ارتباط برقرار می‌کند و کدام ‌یک از شخصیت‌ها را بیشتر دوست دارد تا پس از آن بتوانیم بقیه متن را ادامه دهیم.


و اینگونه تصویربرداری سری جدید «قهوه تلخ» که از اواسط مهر ماه امسال آغاز شده بود متوقف شد حالا مشخص نیست چگونه نسخه تقلبی سری جدید سریال «قهوه تلخ» به بازار رسیده و تنها سازندگان سریال ترجیح داده‌اند با انتشار اطلاعیه و پیامک اعلام کنند:نسخه تقلبی سری بیست ‌و ششم «قهوه تلخ»‌ به صورت غیرمجاز توزیع شده است. در این اطلاعیه با اعلام شماره تلفنی، از مردم خواسته شده است از خرید قسمت‌های تقلبی «قهوه تلخ» خودداری کنند یا در صورت مشاهده نسخه‌های تقلبی، به مراجع ذی‌ربط اطلاع دهند.


با این حال می‌شود حدس زد که خود این اطلاعیه‌ها از روش‌های تبلیغی این سریال باشد. شاید هم حالا که قسمت‌های تقلبی وارد بازار شده تا کسب مجوز لازم عوامل سریال بتوانند از بازخورد مردم نسبت به آن اطلاع پیدا کنند و قسمت‌های دیگر سریال را بنویسند و تصویربرداری کنند.


قبلا وقتی سری اول قهوه تلخ به بازار آمد و مهران مدیری از مردم درخواست کرد که فیلم را تکثیر نکنند و نسخه اصلی را خریداری کنند بسیاری از مخاطبان حرف او را گوش دادند اما این بار مهران مدیری در این باره با مردم سخن نگفته و تنها سازندگان به درج اطلاعیه‌ای اکتفا کرده اند.

57301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =