مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی روز شنبه با اشاره به نتیچه پژوهش‌های انجام شده در این سازمان گفت: طبق این پژوهش‌ها کمتر از 10 درصد زنان ویژه متاهل هستند اما جالب اینجاست که مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی تنها چند روز پیش اعلام کرده بود 50درصد زنان ویژه فعال در کشور متاهل هستند.

 حبیب‌الله فرید که بازهم  با خبرگزاری دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی سخن گفته بود اضافه کرده بود اغلب افرادی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته‌اند افرادی از طبقه متوسط جامعه هستند.
اظهارات مدیرکل امور آسيب ديدگان سازمان بهزیستی از تغییرات گسترده در میان این قشر خبر داده بود چرا که پیش از این و با استناد به تحقیقات دهه 40 گمان می‌شد اکثر زنان ویژه مجرد، بی‌سواد، مهاجر و فقیر هستند. حال آنکه مدیرکل بهزیستی از تحقیقاتی سخن گفت که براساس آن در میان این زنان افرادی هستند که میزان درآمد متوسطی دارند و برای افزایش کیفیت زندگی و مادیات این کار را انجام می‌دهند.
او البته اشاره کرد که این به معنای ورود به این حرفه به دلیل فقر اقتصادی نیست و کسانی هم هستند که از سر ناچاری و فقر به این حرفه روی می‌آورند. مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه عنوان کرد: این افراد در ابتدا از میزان آسیب‌هایی که متوجه آنان است، مطلع نیستند و پس از ورود به این چرخه در معرض موادمخدر، ایدز، خشونت و تماس‌های حفاظت نشده جنسی قرار می‌گیرند و به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند.
اگرچه که حالا مدیرکل امور آسيب ديدگان سازمان بهزیستی سخنان خود را به عبارتی تکذیب و یا تصحیح کرده است اما پیش از این هم در تحقیقاتی که توسط سعید مدنی انجام شده بود اعلام شده بود که 8/11درصد از زنان تن‌فروش در حال حاضر با همسر خود زندگی مشترک دارند. این یافته نسبت به یافته مشابه سال 1347 بیش از 7/11درصد افزایش را نشان می‌دهد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    56 1
    زنان ويژه...!!! تماسهاي جنسي حفاظت نشده...!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    4 2
    ویژه دیگه چی بود؟؟؟ کلی خندیدم مرسی
  • بدون نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    3 1
    اصلا چرا بايد در يك كشوري كه داعيه رهبري جهان اسلام را دارد زنان متاهلش مجبور به اين كار شوند؟
  • بدون نام TR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    3 2
    زنان ویژههههههه
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    2 4
    لطفا با دقت آمار و اطلاعات در اختیار مردم قرار دهید و مقالات را با تیترهای مناسب بنویسید تا مردم فکر نکنند هر کسی را که می بینند دارای مشکل است.
  • ثامن IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    1 6
    اگر مقدار مهريه ها كم شود و زن دوم براي مردان ازاد مسئله حل ميشود
  • فائزه IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    1 3
    زنان ویژه؟ درست نیست برای حسن تعبیر از کلمه ویژه استفاده کنید.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    0 0
    کاش یکی هم به این موضوع اشاره می کرد که چند درصد از مردای ویژه و روسپی متاهل هستند، چرا فقط به زن ها با این دید نگاه میشه، باید با این حقیقت کنار بیایم که خیلی از آقایونی که با خان های روسپی ارتباط دارند کارشون اینه و آنها هم روسپی محسوب میشن
  • بدون نام IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    لطفاً فرهنگ لغت اصطلاحاتتون رو قبل از استفاده در اختيار كاربران قرار بديد . ويژه معدلش چيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟