با گذشت بیش از یک ماه از پایان آمار گیری هنوز نیروهای سرشمار دستمزد خود را دریافت نکرده اند.

علی پاکزاد:هنوز تعداد زیادی از مامورانی که به صورت موقت با مرکز آمار در سرشماری سال 1390 همکاری کرده بودند موفق به دریافت دستمزد خود نشده اند.
محسن کنعانی یکی از ماموران سرشماری که در تهران با مرکز آمار ایران همکاری کرده است در گفتگو با خبرآنلاین گفت:« در سال 85 دو روز بعد از پایان سرشماری دستمزد افراد به حساب آنها واریز شد ولی امسال هنوز خبری از پرداخت ها نیست».
وی در ادامه می گوید، در پاسخ به خودش و همکارانش پس از چند بار مراجعه به مرکز آمار بالاخره عنوان شده که دستمزد آنها به فرمانداری تهران پرداخت شده و باید مطالبات خود را از فرمانداری پی گیری کنند ولی پس از مراجعه به فرمانداری تهران در اواخر هفته گذشته(هفته منتهی به 24 آذر) به آنها گفته شد به دلیل مشکلاتی مانند نداشتن شماره حساب تعدادی از ماموران سرشماری هنوز موفق به پرداخت دستمزد آنها نشده اند؛ یعنی به دلیل نداشت شماره حساب تعدادی از ماموران پرداخت دستمزد کل این افراد به تاخیر افتاده و تا 15 روز آینده این مشکل برطرف خواهد شد!
کنعانی گفت: « بنا به اظهاراتی که در فرمانداری تهران مطرح شده است در حوزه سرشماری تهران هنوز دستمزد حدود 10 هزار نفر از افراد پرداخت نشده است و فرمانداری تعداد زیاد افراد سرشماری را یکی از دلایل مشکلات پیش آمده عنوان می کند».
اما نکته ای که برای این مامور سرشماری و همکارانش جای سئوال دارد این است، در حالی فرمانداری تهران نداشتن شماره حساب تعدادی از همکارانشان را دلیل عدم پرداخت دستمزد آنها بیان کرده که در فرم قرارداد منعقده بین آنها و مرکز آمار ایران از این ماموران شماره حساب بانکی اخذ شده است و حتی اگر این شماره ها ناقصی داشته است چرا تا امروز برای رفع این مشکل اقدامی صورت نگرفته است؟
از سوی دیگر به افرادی که برای دریافت دستمزد خود مراجعه کرده اند اظهار شده که این مشکل محدود به تهران است در حالی که بعد ازانتشار خبرهایی مانند«سرشماری از 400 خانوار با دستمزد 400 هزار تومان» در تاریخ16 آبان ماه و «دستمزد ماموران سرشماری پرداخت خواهد شد؟»در تاریخ ششم آذرماه، در ذیل این اخبار پیامهای بسیاری از سوی خوانندگان به سایت خبر آنلاین منعکس شد که اظهارت مشابهی را از سوی سرشماران در شهرستانهای کشور مطرح می کرد.
نکته قابل تامل آن که در سال جاری 54 هزار نفر بنا بر اظهارات مرکز آمار در سرشماری به عنوان مامورسرشماری حضور پیدا کرده اند و از این تعداد حداقل 10 هزار نفر در تهران هنوز امکان دریافت دستمز اندک خود را پیدا نکرده اند، یعنی 20 درصد از افراد طرف قرارداد با مرکز آمار ایران و وزارت کشور که کل دستمزد این افراد در حدود 4 میلیارد تومان می شود. البته نباید این نکته را فراموش کرد که برای کاهش هزینه های این سرشماری تعدادی از سربازان وظیفه نیز بدون دریافت دستمزد در سرشماری همکاری داشته اند ولی با این وجود می بینیم بعد از گذشت بیش از یک ماه هنوز این افراد دستمزد خود را دریافت نکرده اند در حالی که بنابر قوانین کشور، بودجه برنامه ای مانند سرشماری پیشاپیش در اختیار دستگاههای مجری قرار می گیرد و کسری بودجه نمی تواند بهانه ای برای عدم پرداخت تلقی شود.
باید منتظر بود و دید بالاخره مسئول این وضعیت کدام دستگاه اجرای است، مرکز آمار ایران و یا فرمانداری استان تهران و یا دیگر دستگاههای که به نوعی در این برنامه دخیل بوده اند؟
لازم به ذکر است علاوه بر عدم پرداخت دستمزد ها به نظر می رسد مرکز آمار ایران هنوز نتوانسته است نتایج سرشماری کشور را اعلام کند و قرار است که بلاخره روز دوشنبه 28 آذرماه در یک نشست خبری نتایج اولیه سرشماری توسط عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران اعلام شود.
البته شاید در این نشست رئیس مرکز آمار توضیحاتی در خصوص عدم پرداخت دستمزد حدود 20 درصد از ماموران آمارگیری داشته باشد، بر اساس توافقات صورت گرفته این افراد در ازای پر کردن فرم هر خانوارقرار بود  1000 تومان دریفات کنند و سهم هر مامور نیز 400 خانوار بوده است یعنی در نهایت 400 هزار تومان؛ به هر شکل تاخیر در پرداخت حداقل 4 میلیارد تومان دستمزد ماموران آمارگیری در حالی که از قبل منابع بودجه این برنامه تامین شده است، شبهاتی را ایجاد می کند که باید به سرعت ازسوی مسئولان حل و به آن پاسخ داده شود.
گفتنی است، پیگیری های خبرآنلاین از مرکز آمار ایران تاکنون به پاسخ مشخصی منتهی نشده است.
/22231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    10 0
    ((فرمانداری تهران نداشتن شماره حساب تعدادی از همکارانشان را دلیل عدم پرداخت دستمزد آنها بیان کرده که در فرم قرارداد منعقده بین آنها و مرکز آمار ایران از این ماموران شماره حساب بانکی اخذ شده است و حتی اگر این شماره ها ناقصی داشته است چرا تا امروز برای رفع این مشکل اقدامی صورت نگرفته است؟ ) )سوال خوبی رو مطرح کردید ، تو قرار دادی که دیروز (26 آ ذر ) امضا کردم ، تاریخ قرارداد ماله 1 آبان بود ! یعنی بعد از تموم شدن سرشماری با ما قرار داد بستند ! و تازه الان از ما شماره حساب گرفتند . در ضمن به من گفته بودند بیشتر از 400 تا فرم ، به ازای هر فرم 825 تومن میدند ، که من مجموعا 656 تا فرم پر کردم ، ولی الان میگن اگه تونستی پول 400 تا فرمتو بگیری خوشحال باش !
  • هادي IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    13 0
    سلام خوب من به شخصه از نگه داشتن حقم نميگذرم. اگر يك روز قسط خودت رو دير بدي روش سود ميكشن و ميگن بايد ديركردش رو بدي. حالا قضاوت با خدا خيلي ها اين مبلغ رو نياز داشتن كه مشغول به كار شدن. نگه داشتن داشتن حق افراد پيش هر شخص يا ارگاني اون هم با وجود اتمام كار ايا درسته؟ ساير مراجع تو كشور ما كه كار نظارتي ميكنن بستن قرارداد بعد از اتمام كار رو چطور توجيه ميكنن؟ بنده به شخصه به اعتبار كشورم مشغول به كار شدم. چرا با وعدهاي دروغ كار بيشتري از ما كشيديد بعد تمامش رو تكذيب ميكنيند؟
  • حمید DE ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    6 0
    خبر آنلاین تو هم دلت خوش ها ! کی گفته هر فرمی 1000 تومان ؟ تو این قرارداد که به ما دادن و مجبوریم امضا کنیم ، به هر فرمی 825 تومان میدن نه 1000 تومان یعنی هر کس که حوزش 400 تا خانوار داشته باشه330000 تومان میگیره !!!!!!!!!! در ضمن من مطمئنم این سرشماری با خطایی بالای 20% اجرا شده در صورتی که مسئولان میگن 4% خطا داره !!!!!!
  • حمید IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    6 0
    با سلام به مأموران آمارگید در خراسان رضوی نیز تا کنون فقط مبلغ 100 هزار تومان بصورت علی الحساب پرداخت شده و تا کنون برای باقیمانده مبلغ برنامه خاصی اعلام نشده است. خواهشمند است مضوع پرداخت پول در سایر استانها نیز پیگیری شود.
  • sepehr US ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    4 0
    در شهرستان كاشان هم هنوز پول نداده اند خبرآنلاين لطفا پيگيري كنيد. با تشكر
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    9 0
    آخ! يادم نميره چهره معصوم و خسته دانشجوها و فارغ التحصيل هاي دانشگاهي بدبختي كه مامور سرشماري شده بودند و زير بارون براي بدست آوردن چندرغاز پول تو سرما مي لرزيدند و آب بينيشونو بالا مي كشيدن! واقعن آدم دلش مي سوخت! بيشتر ياد اليور تويست مي افتادم!
  • مامور گول خورده IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    5 0
    هنوز در استان گلستان هم هیچ خبری از پول و دستمزد ما نیست. به خدا نصف سرشماری زیر بارون صادقانه کار کردیم . خدا خودش ناظره
  • پویا IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    5 0
    فکر کنید! با چه عذابی آمارو تهیه میکردیم و به ستاد میرسوندیم، حالا ببین بیش از یک ماهه حقوق ناچیز مارو ندان... آقایان مسئول آمار کشور! پنج سال دیگه هم به همین نیروها احتیاج دارین ها....
  • بدون نام IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    3 4
    خوش بحال خودم که اصلا نگداشتم بشمارنم.بنده خدا4باراومد خسته نباشین بازم گول زدن عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • مامور سرشماری اصفهان GB ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    6 0
    ببخشید تهرانیا فقط آدم هستند؟!!! یا خونشون رنگین تر از ماست آقایونِ خبرآنلاین! از همون مطلبی که گذاشته بودین و حقوق ماموران سرشماری پرداخت خواهد شد عنوان مطلبش بود، شاید 60 تا 70 درصد افرادی که کامنت گذاشته بودند از شهرهایی به جز تهران بودند. ولی جالبته که تیترتون اینه: بلاتکلیفی 10 هزار آمارگیر تهرانی. ما 3 هزار آمارگیر اصفهانی هم بلاتکلیفیم دوستان. و همین طور در تمام شهرهای ایران.
  • آزرده دل IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    2 0
    تیتر خبر تون رو باید می نوشتید بلاتکلیفی تمام آمارگیران سرشماری 1390 . بعد یک ماه تازه 100 هزار تومان به حساب نیروهای شهر زابل واریز کردند و از بقیه هیچ خبری نیست لطفا پیگیری کنید چون خود رییس مرکز آمار گفته بود عرق مامورین سرشماری خشک نشده ما پولشون را می دهیم تا حالی بهشون داده باشیم. تازه اون هم بخاطر کار سختی که ما داشتیم از ساعت 8 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر 22 روز بدون عید و استراحت 400 تا 500 تومان می دهند که خیلی کمه لطفا از بقیه شهرها رو هم پیگیری کنید
  • امید US ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    2 0
    سام خسته نباشید.مسئولین آمارکجایند؟چراپول ماماموران رانمیدن سال 85 رفیقام 380هزارگرفتن.حالابرای سرشماری سال90 400 هزار بدن؟؟؟ حداقل باید یک میلیون پرداخت کنند اون هم هرچه زودتر ماپدرمون توی این یه ماه دراومد .من فقط توحساب سرانگشتی که داشتم فقط حدود180هزارتومان کرایه رفت وبرگشت تاستادوحوزه سرشماری هزینه کردم.
  • آرش US ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    3 0
    پول ماموران خراسان رضوی وشهر سرخس رانداده اند. توی هوای سرد وبرفی وبارونی کارکردیم ومیخان حقمون رابخورند ماسرخسی ها نمیذاریم بهمون ظلم بشه........
  • م ک IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    8 0
    سلام آقایون اگه این پول ما آمار گیرها رو 1 ماه تو با نک بمونه با پول ما چقدر گیرشون میاد
  • میلاد IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    4 0
    سلا من یکی از آمار گیر ها بودم تا که در منطقه 19 فعالیت داشتم تا حالا که 90/10/02 هست فقط 100 تومان از پولم رو دادن در ضمن در طول آمارگیری یه روز غذا میدادن یه روز نمیدادن بماند که 5-6 روز اول غذا ندادن تازه روزهای که غذا می دادن اگه نمیدادن سنگین تر بود . در ضمن به ما گفته بودن بین500-600 حقوق میدیم هر چی پیش میرفتیم کمتر میکردن
  • کارشناس مسئول منطقه 6 DE ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 3
    ما که پولمونو گرفتیم.... 850000
  • مامور بد بخت سرشماری IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    3 0
    سلام.من همون ماموری هستم که هفتادمیلیونیمین نفرو سرشماری کردم.امروز3/10/90 هنوز خبری از پولمون نیست.به ما گفته بودن حقوق بین 600تا 800 هزار تومن حالا میگن 400 تومن!!!اگه مرد بودن از اول میگفتن 400 میدیم ما هم به اندازه 400 براشون کار میکردیم حیف ما مامورا که اکثرا هم دانشجو بودیم با جون و دل براشون کار کردیم
    • مامور سرشماری IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
      0 0
      بابا هم ستادی! منم تو ستاد شما بودم. اگه خبری از ستاد شد لطف کن اینجا بنویس ماام خبردار شیم
  • مامور سرشماری منطقه 4 IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    1 0
    دوستان فکر نمیکنم اینا قصد پرداخت حقوقمونو داشته باشن باید خودمون دست به کار شیم یکی از دوستام گفت فرم 2 رو پیش خودمون نگه داریم تا زمانی که حقوقمونو بدم ای کاش میشد همچین کاری کنیم
  • مامور بد بخت سرشماری IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    3 0
    امروز 7 دی هنوز خبری از پولمون نیست.هم ستادی من اسمش چیه؟یا 1 نشونه بده تا بفهم کی هستی؟
    • یه مامور! IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
      1 0
      مگه بیست سوالیه! حالا هر کی! گفتم اگه خبری شد اینجا بنویسی منم خبردار شم
    • یه مامور IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
      0 0
      امروز پوله مارو ریختن !!!!!!
  • مامور فریب خورده IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    6 0
    سلام حقوق ما رو 6/10 90 بالاخره دادن اما 498000 تومان خبر آنلاین تو رو خدا تیتر بزنید کلاه برداری از ماموران سرشماری 90 . پیگیری کنید لطفا اگه گفتن شاید مامور کم کار کرده دروغ چون من هم اضافه کار کردم از 420 تا هم بیشتر زدم
  • یه مامور! IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    4 0
    بابا من پولمو میخوام به کی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بچه ها اگه میتونید به یه برنامه خبری تلویزیون زنگ یا اس ام اس بزنید اگر تعداد زیاد باشه شاید یه کاری بکنن برامون
  • امیر IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    3 0
    پولمونو بدید،درست نیست اینجوری ملتو اذیت کنیدا
  • آمارگیر از تبریز IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    3 0
    سلام. تا امروز فقط 100 تومن پرداخت شده. هنوز خبری از بقیه ش نیست. یکی بالا نوشته بود بعضی روزا بهمون ناهار ندادن. والا به ما که یه لیوان آب هم ندادن. قرار بود پول غذامون به همراه هزینه رفت و آمد رو بدن که اونم پر. کلاهبرداری از این واضح تر. چه نشه هایی که برا این پول چندرقاز نکشیده بودیم. یکی میگفت دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره. ولی الان هم دیر و زود که چه عرض کنم سوخت و سوزش بیشتر میچربه.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    3 0
    امروز11 دی هست وهنوزازحقوق ما خبری نیست!اگرسود حاصل ازموندن حتی 1روزبیشتراین وجه درحساب اقایان رو محاسبه کنیم دلیل این تاخیرمشخص میشه توحوزه ماکارهرماموربه 700 یا800 فرم هم کشید نه ازناهارخبری بود نه ازکرایه راه
  • بد شانس IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    3 0
    سلام بنده یکی از آمار گیر ها ی شهر تبریز تا این تاریخ 11/10/90 فقط 100 تومان رو دادن جالب توجه کسانی که توهم پیشرفته بودن این دولت رو دارن. بعد از اتمام نیم قرار داد می نویسند معلوم نیست کهئ پول رو میدن .توبه توبه توبه توبه توبه ....... خدایا غلط کردیم خودت پول ما رو از این ... ها بگیر .
  • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    3 0
    خدا یا حق ما رو از این ها بگیر مسولین وقتی صحبت که صحبت می کنن از روایت و حدیث برای تایید حرف خودشون مثال میزنن من هم روایت آن امام بزرگواری رو به این دولتی ها میگم گه تا عرق کارگر خشک نشده پول کار گر رو میداد.
  • کارشناس گروه اهواز IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    0 7
    بچه ها همین الان پول ما رو ریختن!600،000 تومان
  • کارشناس بازبین IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    5 0
    توی بوشهر که هنوز یه قرون هم به حساب ما نریختن. لطفا پیگیری کنید.
  • مهدی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    4 0
    تو شهرستان نیشابور هنوز با گذشت بیش از دو ماه از اتمام آمارگیری پولی واریز نشده. لطف کنید فقط نظراتو تو سایت برای دلخوشی ما نزنید ویه پیگیری هم بکنید.ممنون