۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳

روزنامه شرق نوشت:

پسر نوجوانی که خواهرش را با انگیزه سرقت طلا و جواهرات او به قتل رسانده بود به تحمل حبس محکوم شد. این پسر 17ساله که «مهرداد» نام دارد هفته گذشته در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شد و از ارتکاب این قتل ابراز پشیمانی کرد.
شامگاه 29خرداد سال گذشته مردی که از منطقه‌ای خلوت و کم‌تردد در زیبادشت کرج عبور می‌کرد، چشمش به پیکر دختر خردسالی افتاد که نقش بر زمین شده بود. او با نزدیک شدن به دخترک متوجه شد او جان باخته است، به همین دلیل ماموران پلیس را از واقعه مطلع کرد. کارآگاهان وقتی در محل حادثه حضور یافتند، مشاهده کردند این دختر از ناحیه سر به شدت دچار خونریزی شده است. شواهد نشان می‌داد او با جسمی سخت زخمی شده و مرگ وی حادثه نیست، بلکه دخترک را به قتل رسانده‌اند. جنازه این کودک در حالی به پزشکی قانونی منتقل شد که هیچ‌مدرک شناسایی همراه او نبود و کارآگاهان نتوانسته بودند هویت قربانی را فاش کنند.
یک روز بعد مردی میانسال درحالی‌که به شدت نگران و پریشان بود به پلیس آگاهی کرج رفت و از ناپدید شدن دختر هشت ساله‌اش به نام «سوسن» خبر داد. او گفت: «سوسن دیروز برای بازی به کوچه رفته بود، اما بعد از مدتی ناپدید شد. ما تمام این مدت را دنبال او گشتیم و به همه بیمارستان‌ها هم سر زدیم، اما اثری از دخترم پیدا نشد. هیچ‌کدام از اهالی محل هم دخترم را ندیده‌اند و نمی‌دانند چه بلایی سر او آمده است.» این مرد سپس مشخصات دختربچه را به ماموران ارایه داد و مشخص شد این کودک همان فردی است که جنازه‌اش در زیبادشت پیدا شده است. پدر سوسن بعد از حضور در پزشکی قانونی هویت مقتول را شناسایی کرد.
درحالی‌که نخستین گره از این پرونده گشوده شده بود، کارآگاهان تلاش کردند راز این جنایت را فاش کنند. گفته‌های والدین مقتول فاش کرد النگوها و گوشواره دخترک به سرقت رفته است، به همین سبب احتمال قتل او توسط سارق یا سارقان قوت گرفت ولی هنگامی که ماموران برای پرسیدن چند سوال معمولی برادر 17ساله سوسن را مخاطب قرار دادند مهرداد ناگهان به گریه افتاد و گفت او خواهرش را کشته است. پس از ثبت اعترافات این نوجوان و تکمیل تحقیقات مقدماتی والدین قاتل و مقتول نسبت به پسر خود اعلام گذشت کردند. به این ترتیب مهرداد پنجشنبه هفته گذشته به دلیل جنبه عمومی جرم در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز پای میز محاکمه رفت.
در این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست صادره را خواند و سپس مهرداد در جایگاه ایستاد تا از خودش دفاع کند. او که به شدت گریه می‌کرد، بارها تکرار کرد از جرمی که انجام داده، پشیمان است و به شدت عذاب وجدان دارد. متهم درباره انگیزه‌اش از قتل خواهرش گفت: «مدتی قبل از آن ماجرا در خیابان با دختری دوست شدم و به شدت به وی علاقه پیدا کردم. ما هر از گاهی همدیگر را در پارک یا خیابان می‌دیدیم، اما من خیلی دلم برایش تنگ می‌شد و می‌خواستم کاری کنم که همیشه با هم در ارتباط باشیم برای همین تصمیم گرفتم برای او یک سیم‌کارت بخرم. برای این کار پولی نداشتم و به سرم زد طلاهای خواهرم را بدزدم و با آن موبایل بخرم. پدر و مادرم همیشه به خواهرم خیلی محبت می‌کردند و او را بیشتر از من دوست داشتند برای همین هم این فکر به ذهنم رسید.»
مهرداد در ادامه اعترافاتش گفت: «روز حادثه فهمیدم سوسن برای بازی با بچه‌های دایی‌ام به خانه آنها رفته است. برای همین راهی آنجا شدم و دیدم خواهرم به تنهایی در کوچه مشغول بازی است. او را به بهانه گردش به محل خلوتی کشاندم و بعد سعی کردم النگوهایش را دربیاورم، اما سوسن شروع به سروصدا و گریه کرد. من آن لحظه خیلی ترسیده بودم، یک لحظه کنترل خودم را از دست دادم و برای اینکه او را آرام کنم با سنگی که روی زمین افتاده بود ضربه محکمی به سرش زدم. بعد از آن خواهرم زمین خورد و دیگر نفس نکشید. من سریع گوشواره و النگوهایش را برداشتم و النگوها را به قیمت 80‌هزار و 500 تومان فروختم و گوشواره را هم دور انداختم. بعد برای اینکه خانواده‌ام پول را نبینند و به من شک نکنند آن را در تنه یک درخت مخفی کردم تا سر فرصت موبایل بخرم، اما قبل از این کار دستگیر شدم.»
پسر نوجوان در پایان اظهاراتش بار دیگر از قتل خواهرش ابراز پشیمانی کرد و گفت: «من از پدر و مادرم می‌خواهم من را ببخشند.»بنا بر این گزارش، بعد از پایان جلسه دادگاه هیات قضات وارد شور شدند و متهم را به دلیل جنبه عمومی جرم به تحمل حبس محکوم کردند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    برای پدر و مادرت متاسفم که بخشیدنت... آخه گوشی موبایل اونم واسه دختر،ارزش داشت خواهرتو بکشی؟ آخر الزمان یعنی این.. اللهم عجل لولیک الفرج
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
      12 2
      قابل توجه انهایی که میگویند فقر حاکم نیست فقر فرهنگی و ..................
    • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
      3 5
      خداكنه اشتباه كنم ولي به نظر مياد يه مقداري سانسور شده باشه
    • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
      5 9
      من یرای پدر و مادرش متاسفم که یه همچین فضایی ایجاد نموده اند که خواهر را بیشتر از برادر تحویل گرفته اند و به نیازهای پسر جوانشان گوش نداده اند و باعث این اتفاق شده اند.
    • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
      12 1
      پدرومادرداغداراگرنبخشندچه کنند؟درخواست قصاص شودتاپسرشان هم ازدست برود؟هرچنداین قبیل موجودات قابل ترحم نیستند ولی نه ازدیدوالدینش بلکه ازنگاه سایرمردم.امیدوارم باکمک خداوندهیچگاه این بلاهاسرما نیایدکه اگرآمدآیاواقعا"میتوانیم بخشش راداشته باشیم؟بدبختی وضعیت جامعه است.جامعه دارداین قبیل آدمهارا میسازد.وقتی ازموبایل بعنوان وسیله ای برای ژست گرفتن یاهرچیزدیگربجزماهیت وجودیش که نماس درموارد ضروری است استفاده میشودوهمه مانیزبراین نوع استفاده دامن میزنیم این نوع وقایع هم در کنارش خواهد آمد . خودمان کرده ایم و عوارضش هم بر خودمان وارد میشود . نه بحث دختر است و نه ربطی به آخر زمان دارد وگمان نکنم ظهور امام(عج)به علت این وقایع باشد.به خودمان فقط بنگریم وکارهائی که میکنیم.خداوندصبرشان دهد.
  • پیمان IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    11 0
    بخاطر 80‌هزار و 500 تومان خواهرت رو کشتی...؟؟؟ تا آخر عمرت چجوری میخوای زندگی کنی... چی به سرمون اومده...؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    11 1
    بابا توي اين مملكت چه خبره؟!! پدر شوهر اسيد مي‌پاشه توي صورت عروس! داماد با كليد برادر زن رو كور مي‌كنه! شوهر با سيم تلفن زن رو خفه مي‌كنه! حالا هم كه برادر خواهر 8 ساله‌اش رو مي‌كشه!!!!ً خدا يا توبه :"((
  • چوبین IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    9 0
    وای مخم سوت کشید
  • ابوالفضل IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    9 0
    واقعا متاسفم برات به خاط دوست دختر ببين چيكار كرده
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    9 0
    بی انصاف
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    9 3
    چه گویم وچه نویسم 17 ساله باید توی کلاس باشه او را چه به این کارها وان دختر که این پسر را اسیر کرده که ان دختر بچه را بکشد برای گوشی که توی گوشش بزاره خانواده ضعیفی بودن هر دو طرف که توانایی خرید گوشی نداشتند. چه گویم چه کسی مقصره خیلیها مقصرند که کمترین تقصیر مربوط به پدر ومادر این بدبختن
  • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    9 0
    جامعه ما به کجا میره خدایا به دادمون برس
  • جواد IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    11 1
    خدای من ! خدایا چی به سر ما اومده ! بعضی وقتا چیزایی میشنویم که قلبمون رو به درد میاره ولی متاسفانه هیچ مسئولی پیدا نمیشه این ناهنجاریها رو ریشه یابی کنه . بعضی وقتا فکر می کنم خیلی بهتره دیگه خبرای حوادث رو نخونم !
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    11 1
    اينجا ايرانه.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    8 1
    باورم نميشه .......... چقدر بايستي احمق باشه كه چنين كاري كنه
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    22 0
    خاک بر سرش . الان دوست دخترش راحت توی خیابان با یکی دیگر دوست میشه ولی پسر احمق باید توی زندان حبس بکشه اون هم به جرم قتل خواهر . ولی دوست دخترش میرود با یکی دیگر .
  • حامد IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    11 0
    واقعا درد آور است شنیدن این چنین اتفاقاتی .............. واقعا چرا انسان بخاطر یک دختری که نمی دونی کی هست و از چه خانواده ای است خواهرش رو می کشه ...... واقعا درکش سخت هست ..... واقعا چرا ؟؟؟؟؟ واقعا چه اتفاقی داره می افته و چرا این اتفاق ها رح می ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدایا توکل بر تو .........
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    6 0
    واقعاً خيلي بي عقله اين پسر
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    8 0
    مایه تاسف است محبت در خانواده کم رنگ شده است
  • میلاد DE ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    10 0
    این که عشق نیست هوس هستش ..... خدایا این مردم به کجا میرن ؟؟؟ قتل از 17 سالگی ؟؟؟؟؟؟ آن هم خواهر 8 ساله ؟؟؟؟ وا اسلاما وا اسلاما
  • فهیمه ف ک IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    17 2
    خدا رو شکر واسه این مملکتی که داریم!!! برای 8500 تومان ادمها خواهرشون رو میکشن!!
    • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
      2 4
      شما كه اينقدر صاحب نظري هستيد و تمام شئونات مملكت را زير ؟ مي بريد يك بار دقت كنيد رقم مادي كه شما نوشته ايد يك صفر ش كم است در ضمن هيچ چيز دليل قتل يك كودك بي گناه نمي تواند باشد و آن را توجيه كند. پناه بر خدا از اولاد بد
    • حسین IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
      5 1
      حالا موقع تایپ یک صفرش نگرفته. شما محتوای کامنت خانم فهیمه رو بفهمید.چرا اینقدر با کینه با هم برخورد میکنیم! با تشکر از کامنت بسیار متفاوت وعالیتون سرکار خانوم فهیمه.
  • حسام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    16 2
    خیلی آشغالی که به خاطر هیچی بخاطر 1دختر خواهرتو کشتی پدر مادرت نباید میبخشیدنت
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    13 0
    بچه ها خيلي بد هستند تاميخواهند كاربد خودشان را توجيح كنند فوراً ميگويند پدر و مادرمان بقيه را از ما بيشتر دوست دارند و به ماكم توجه هستندو مارادرك نمي كنند واقعاً براي خودم كه مادرهستم متاسفم كه اينهمه زحمت بكشم بعد بگويند تو فرق ميگذاري.
  • sima IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    12 2
    يه روانشناسي مي گفت پسرهاي نسل جديد بر خلاف نسل قبل بسيار سطحي و كم عقل شدن " خرد به معنای قدرت تمییز و تشخیص در بین پسران به شدت کاهش یافته است. در مقایسه پسران گذشته با پسران امروزی در سنین مثلا فوق لیسانس این تفاوت فاحش است. در گذشته در این سن هم فعالیت بیشتر بود، هم کسب درآمد، هم شعور و فهم اجتماعی و هم انگیزه. نسل امروز هوشمندی و ضریب هوشی بالاتری نسبت به نسل گذشته دارند ولی خردشان کمتر و قدرت تحلیل شان ضعیف تر است. و این خیلی سخت و مشکل است که آدم ببیند این نسل اینگونه از داخل تهی و پوچ می شود. " اگر اين پسر كمي عقلش رو بكار مي انداخت و به عواقب سرقت از خواهرش (نه قتل) فكر مي كرد اين اتفاق نمي افتاد اوكه قصد كشتن نداشت آيا اين خواهر به مادرش نمي گفت برادرش طلاهايش را گرفت؟ بي خردي
    • محمد IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
      3 6
      عجب. نه که اینجا پای یه دختر در میون نبوده! نه که اون پسره مادر نداشته که مشکلشو بهش بگه! ضمن اینکه اگر کمی دقت کنید می بینید الگوی رفتاری زنان و دختران ما در چند دهه گذشته تغییر بیشتری داشته تا مردان, خیلی بیشتر.
  • بدون نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    4 3
    فقرررررررررررررررررررررر
  • بدون نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    11 1
    آقای ده نمکی دیگه فیلم فقر فحشا نمی سازی؟ این همه جنایت مستند سازی نداره ؟حالا برو اخراجی هارا تا 999 بساز چون همه جا آرومه وهمه خوشحالند
  • سید علی موسوی IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    9 0
    تمامی افرادی که نظر دادن همه اون پسرک رو سرزنش کردن اما اساسا ما باید ببینیم که درد این پسر چی بوده و اون رو از ریشه ردیابی بکنیم تا در جامعه ما دیگه از این اتفاق هانیفته . به امید روزی که این اتفاق ها ریشه کن بشه.
  • ثامن IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    11 1
    اگر پدر ومادر هم رضايت بده قانون بايد سخت بگيرد تا عبرتي براي امثالهم باشد
  • بدون نام IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    8 0
    من يه مادرم هم پسر دارم هم دختر البته هردوتا خيلي كوچكند هنوز. وقتي اين خبر را خوندم گريه كردم هم براي اون پدرومادر هم براي اون برادر كه تا اخر عمر عذاب يك لحظه بي اختياري دامنگيرش است.ممكنه بخاطر اين جنايت ناخواسته وبحران روحي دچار انجام اعمال بدتري هم بشه خواهشا مورد روان درماني قرار بگيره......البته با نظر اون دوست عزيز موافقم كه ديگه اخبار حوادث رو نخونم چون نفسم بند اومد با خوندن اين
  • بدون نام IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    0 7
    تبعيض بين فرزندان به خاطر فرهنگ غلط ، باز هم پاي يك زن در ميان است