به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا سلیمی نماینده فعلی محلات در مجلس شورای اسلامی و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران در بخشی از گفتگوی خود با تسنیم درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم به نظر من در حوزه تقنین خوب عمل کرده است. دیدید که مقام معظم رهبری هم از مجلس یازدهم در حوزه قانونگذاری تقدیر کردند. ما در مجلس یازدهم ۱۲۵ قانون تصویب کردیم که ۲۵ قانون آن مادر بود اما در حوزه نظارت ضعیف بودیم.
وی ادامه داد: باید در مجلس دوازدهم نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت و نقاط ضعف آن را پوشش بدهیم. البته اینکه میگویم در مجلس یازدهم نظارت ضعیف بود به معنای آن نیست که نظارت تعطیل بود نظارت به اندازه کافی نبود.
علیرضا سلیمی در خصوص هیئت رئیسه مجلس دوازدهم نیز تصریح کرد: اولاً تعدادی از نمایندگان جدید هستند و تعدادی از اعضای هیئت رئیسه قبلی هم رای نیاوردند. بخش زیادی از نمایندگان جدید الورود هستند و اینها باید تصمیم بگیرند.
نماینده محلات در مجلس، درباره شفافیت آراء نمایندگان گفت: سامانه شفافیت برای چیست؟ برای اینکه تعداد آرا را بررسی کنید. مثلاً این آقا اینقدر میتوانسته رای بدهد الان اینقدر رای داده است. شما باید بررسی بکنید به مردم گزارش بدهید. وقتی کسی در صحن و کمیسیونها حضور منظم ندارد این یک نوع فساد اداری است. فساد سیاسی هم هست. آیا این فساد منشاء فساد اقتصادی میشود یا نمیشود؟ چون اگر من درست ریلگذاری نکنم موجب فساد در بیرون میشود. منی که زمینهساز فساد هستم میتوانم روی پرچمم بنویسم مبارزه با فساد؟
وی درخصوص شفاف سازی مجلس در بحث شاسیبلندها مجلس نیز گفت: من همین الان هم میگویم باید تکلیف شاسی بلندها مشخص شود. باید اسامی کسانی که خودرو گرفتند مشخص شود؛ برخی نه یکی، بلکه چندتا شاسی بلند گرفتهاند اما میگویند ضد فساد هستیم؟ میگویند من عدالتخواه هستم و با فساد مبارزه میکنم! میگویند انقلابی هستیم کدام انقلابی؟ یکی از الزامات انقلابیگری اخلاق و ادب است. انقلابیگری یعنی مردم داری. یعنی شفافیت. انقلابیگری یعنی ما عاقلانه و عالمانه در مجلس حضور پیدا کنیم. فردی که مطالعه نمیکند و در طرحها و لوایح نظری ندارد چطور میتواند بگوید که انقلابی هستم؟ انقلابیگری یعنی طرف مطالعه بکند پژوهش بکند و تحقیق بکند و فعالانه در مجلس حضور داشته باشد. چرا نباید حضور فعال داشته باشد؟ انقلابیگری یک منش و سیره است نه یک اسم. یک شعار فقط نیست. یک سیره است و در چه کسانی بروز و ظهور کرده مهم است.
۲۷۲۱۸