ماجرای عاشق شدن محمدرضا فروتن و بهرام افشاری

در هفته‌ای که گذشت سینمای ایران با اکران ۱۱ فیلم حدود ۸۵۲ هزار مخاطب را به سینما آورد و فروشی معادل ۴۴ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان را برای گیشه خود ثبت کرد.

ماهرخ عباسپور: شاید برایتان جالب باشد که بدانید در دو دهه اخیر ده فیلم در روز اول اکران رکورد شکنی کردند و در صدر این جدول «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی قرار دارد. این فیلم که از پنجم اردیبهشت کار اکران خود را آغاز کرد در یک هفته گذشته، با ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صدر نشین گیشه هفتگی شد. البته این فیلم با بازی هانده اورچل، پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که اقتباسی آزاد از داستان شمس و مولانا است، در این مدت دو هفته با فروش هزار و ۲۰۰ بلیت توانست ۶۹ میلیارد تومان را برای گیشخ خود ثبت کند و در جایگاه فروش دوم کل گیشه قرار بگیرد.

از این میزان از فروش گیشه چیزی حدود ۸۴ درصد یعنی ۳۱ میلیارد تومان سهم بازار آنلاین در این فروش بود.

از میان آن ده فیلم که در روز اول اکران رکورد شکنی کردند جایگاه دهم به فیلم سینمایی «تمساح خونی» ساخته جواد عزتی تعلق دارد. فیلمی که در روز اول اکران بیش از ۱۸ هزار مخاطب داشت و در هفته گذشته با ۱۴۶ هزار مخاطب و فروش ۸ میلیارد تومانی جایگاه دوم گیشه در هفته گذشته را به خود اختصاص داد. ان فیلم با بازی جواد عزتی، الناز حبیبی و سعیدآقاخانی از ۱۶ اسفند سال گذشته و برای اکران نوروزی کار خود را شروع کرد و الان پس از گذشت نه هفته با دو میلیون و ۳۰۰ هزار مخاطب و فروش ۱۳۸ میلیارد تومانی، صدر نشین گیشه کل است.

حدود ۸۹ درصد از فروش این فیلم یعنی ۶۸ میلیارد تومان از خرید بلیت آنلاین به دست آمده است.

بعد از «ساعت ۵ عصر» با ۴۲ هزار مخاطب، «مطرب» با ۳۵ هزار مخاطب، «گشت ۲» با ۳۵ هزار مخاطب در جایگاه پنجم فیلم سینمایی «سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده قرار دارد که در روز اول اکران ۳۱ هزار مخاطب را به سینما آورد، این فیلم با بازی بهرام افشری و سارا بهرامی در هفته گذشته با فروش ۱۴۰ هزار بلیت فروشی نزدیک به ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان داشت که در جایگاه سوم گیشه هفتگی نشست و با فروش ۷۵۵ هزار بلیت از زمان اکران یعنی ۲۲ فروردین، فروشی ۴۱ میلیارد تومانی داشته است.

«سال گربه» داستان مردی را روایت می‌کند که به مراکش سفر می‌کند. زمانی که برای پیاده‌روی به بازار شهر می‌رود با زنی عجیب و اغواگر آشنا می‌شود که از او می‌خواهد با هم باشند. فردای آن‌روز مرد خیلی دیر از خواب بلند می‌شود و درمی‌یابد که از اتوبوسش جا مانده، بنابراین تصمیم می‌گیرد برای یک «سال گربه» ای با عشق جدیدش بماند.

۸۸ درصد فروش این فیلم معادل ۱۵ میلیارد تومان هم از فروش آنلاین به دست‌آمده است.

در جایگاه چهارم جدول کل و جدول هفته نیز فیلم سینمای «بیبدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده و بازی الناز شاکردوست، سروش صحت، پژمان جمشیدی و گلاره عباسی قرار دارد این فیلم که از ۲۳ اسفند سال گذشته کار اکران را شروع کرد در این مدت ۶۳۰ هزار مخاطب را به سینما آورده و فروش ۳۷ میلراد تومانی را برای خود ثبت کرده است.

در هفته‌ای که گذشت دو فیلم سینمایی به نام «نیلگون» با کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و بازی محمدرضا فروتن و میترا حجار اکران شد. این فیلم داستانی عاشقانه درباره زندگی دختر و پسری جوان است که در مواجهه با مسایل مختلف خانوادگی و اجتماعی قرار میگیرند. این فیلم که از ۱۹ اردیبهشتت اکران شد تا امروز با دو هزار مخاطب ۱۴۹ میلیون تومان پول وارد گیشه خود کرده است.

دومین فیلمی که در هفته گذشته اکران شد فیلم سینمایی «تاوان» ساخته رامین سهراب، محصول مشترک ایران و فنلاند بود که در این مدت با هزار مخاطب ۸۱ میلیون تومان را به گیشه سینما آورده است.

به جز «نیلگون» و «تاوان» که به تازگی اکران شدند و نمی‌توان آن‌ها را مقایسه کرد، فیلم‌های «آپاراتچی» با ۵ میلیارد تومان فرروش، «نوروز» با ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش و «پرویزخان» با سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، سه جایگاه آخر گیشه را به خود اختصاص داده‌اند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1904248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =