خبرهای منتشره از نشست آبان ماه رییس جمهور با مسئولان ستاد انتخاباتی​اش، موج رسانه​ای توام با تکذیبیه​های پیاپی را به همراه آورد.

به گزارش خبرآنلاین اگر آن جلسه غیر علنی برگزار شد، ولی اخباری که از آن به بیرون درز کرد و بخش‌هایی از آن در رسانه‌ها مطرح شد که واکنش‌های زیادی را در پی داشت. برخی سایت​ها اخباری را از این دیدار که بدون حضور خبرنگاران برگزار شده بود، به نقل از حاضران در آن، منتشر کردند. اخباری که گویای لحن تند رئیس​جمهور در قبال منتقدانش و قوه قضاییه بود و نشان می​داد که او همچون گذشته همچنان از چهره​هایی چون مشایی، بقایی و رحیمی در برابر تمام اتهامات وارده، حمایت می​کند.
با گذشت چند ساعت از انتشار این اخبار، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روایتی رسمی از این دیدار را مخابره کرد. گزارشی که در آن نام هیچ کس دیگری جز خود احمدی​نژاد در آن نیست و بار دیگر بر پاکدستی دولت تاکید شده واین بار دولت دهم، ولایی​ترین و مومن ترین دولت نیز خوانده شده است. روایتی که با روایت‌های غیر رسمی تفاوت فاحشی داشت.
اما اخبار غیر رسمی حکایت از آن داشت که رییس جمهور در آن نشست سخنان شدید الحنی را علیه قوه قضاییه به بهانه پرونده اختلاس 3000 میلیارد دلاری به زبان آورده است و از فشار‌ها برعلیه مشایی و بقایی انتقاد کرده است. احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان 2 ساعته خود با هواداران، گرچه مشایی، بقایی، رحیمی را در کنار خود ندارد اما دفاع تمام قدی از آنها می‌کند و قریب به این مضامین می‌گوید که «هرکجا که خواستیم حرفی بزنیم گفتند مشایی پشت سر قضیه است و به او حمله کردند و سپس نوبت به رحیمی، بقایی و ثمره مظلوم رسیدبه ما انگ بهایی و حجتیه بودن می‌زنند در حالی که حجتیه دشمن بهائیت است و این‌ها چگونه این دو را با هم جمع می‌کنند؟ اول به ما گفتند رمال. بعد که رمال‌ها را گرفتند، معلوم شد که رمال‌ها و سیاسیون همدیگر را می‌شناسند ولی جالب این بود که ما این رمال‌ها را نمی‌شناختیم.....».( بخش‌هایی از آن جلسه که در رسانه‌ها منعکس شد را ایــــــنـــــجـــــا و ایـــــنــــــجــــــــا بخوانید)‌
سخنان رییس جمهور واکنش خیلی ها را بر انگیخت . از منوچهر متکی وزیر سابق دولت گرفته که گفت سکوتم بعد از دولت دهم شکسته می‌شود تا واکنش عماد افروغ که سخنان احمدی نژاد را متوهمانه خواند. این سخنان حتی واکنش منفی برخی از حامیان دولت را نیز در بر داشت. به عنوان مثال اسماعیل کوثری این جلسه را کار جریان انحرافی دانست و گفت دیگر حامی احمدی نژاد نیستیم.
اکنون و با گذشت نزدیک به دوماه از آن ماجرا نخستین اظهار نظر رسمی درباره آن جلسه را مجتبی هاشمی‌ثمره دستیار ارشد رییس جمهور اظهار کرد. وی در خصوص آن جلسه به فارس گفته که آن نشست اصلا انتخاباتی نبوده است و در آن نشست اصلا بحث انتخابات مطرح نبود. وی همچنین در خصوص نشست خبری آتی احمدی‌نژاد، اظهار داشت: اطلاعی از زمان برگزاری نشست خبری رئیس‌جمهور ندارم.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =