مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 30 آذر 1390

سه هزار شی تاریخی و فرهنگی در خوزستان از یک قاچاقچی کشف و ضبط شد

ایرنا نوشت: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: حدود 3000 شی تاریخی و فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی از یک قاچاقچی در خوزستان کشف و ضبط شد.
گزارش روابط عمومی این اداره کل به نقل از پرویز پور فرخی حاکی است: این تعداد اشیای تاریخی شامل تعدادی سکه های دوره اشکانی، هخامنشی، ساسانی همراه با تعدادی سکه تقلبی، همچنین انواع مهره های دوره های تاریخی و دوران اسلامی است که اخیرا توسط ماموران انتظامی خوزستان کشف و ضبط شده است. در بین این اشیاء تعدادی مهر و نشان حکومتی مربوط به پادشاهان دوران هخامنشی و انواع و اقسام زیورآلات مانند گردنبند، مچ بند از جنس عقیق و نقره و زیورآلات تزیینی، مقداری ظروف شیشه ای، انواع و اقسام مهره عقیق و تعدادی اموال مردم شناسی وجود دارد. بنا براین گزارش، قاچاقچی این اشیا دستگیر شده و هم اینک پرونده او در محاکم قضایی در حال پیگیری است. به گفته پورفرخی، پارسال و امسال چندین باند قاچاق اشیا و اموال فرهنگی در خوزستان شناسایی که تعدادی از آنها توسط یگان حفاظت میراث و با همکاری نزدیک ماموران امنیتی و انتظامی متلاشی و اعضای آنها دستگیر شدند.

 

 

دستگیری دانشجویانی که تصاویر مبتذل برای استادان خود می‌فرستادند

ایسنا نوشت: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قزوین از دستگیری دو دانشجو خبر داد که تصاویر مبتذل را از طریق ایمیل شاکی به اساتید ارسال می‌کردند. سرهنگ شعبانی گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر هتک حرمت و حیثیت و ارسال تصویر مبتذل به استادان و هم‌کلاسی‌ها از طریق ایمیل وی، شناسایی و دستگیری این هتاک در دستور کار ماموران قرار گرفت. ماموران در کاوش‌های فنی و تخصصی دریافتند که ایمیل شاکی حک شده و در نهایت آدرس ارسال کننده کشف و دو متهم پرونده که هم‌خوابگاهی شاکی بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

 

 

کلاهبرداری میلیونی برادر از خواهر

مهر نوشت: زن جوان زمانی که برای کلاهبرداری میلیونی در اداره آگاهی شکایت می کرد نمی دانست طراح این کلاهبرداری برادرش است. رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت زن جوانی در اداره آگاهی استان البرز در دستور کار پلیس قرار گرفت. او به ماموران گفت: چند روز قبل از بانک برگه اخطاریه ای به دستم رسید که اعلام شده بود برای پرداخت اقساط معوقه وام به بانک مراجعه کنم. وقتی به بانک مراجعه کردم به من گفتند وام 6 میلیونی خودرو گرفته ام و تا کنون اقساط آن را پرداخت نکرده ام. این در حالی بود که من تا کنون وامی نگرفته بودم.
پس از این شکایت ماموران از سه کارمند بانک تحقیق کرده که آنها مدعی شدند از این ماجرا بی خبر هستند. در ادامه ماموران شناسایی ضامنهای بانک را آغاز کرده و یکی از آنها را برای تحقیقات به اداره آگاهی احضار کردند. زن میانسال که معلم بازنشسته بود در تحقیقات گفت: چند سال قبل برای دریافت وام به بانک رفته و مدارکم را تحویل دادم اما با درخواستم موافقت نشد. من هم بدون گرفتن مدارکم منصرف شدم.
کارآگاهان سپس با تجسس های گسترده رد پای برادر شاکی را در این ماجرا کشف کرده و او را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. پسر جوان در ابتدا منکر هر جرمی شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: با همدستی یکی از کارمندان بانک و با مدارکی که از متقاضیان وام در بانک مانده بود وام خودرو به نام خواهرم گرفتم. تصور نمی کردم این موضوع فاش شود و دستگیر شوم. سرهنگ مهدی یارندی معاون اجتماعی استان البرز با اشاره به این پرونده گفت: با اعتراف متهم کارمند متخلف بانک نیز از سوی ماموران دستگیر شد که در بازجوییها به جرم خود اعتراف کرد.

 

 

برخورد تریلی با پراید چهار قربانی گرفت

ایسنا نوشت: معاون عملیات پلیس‌راه کشور از مرگ چهار نفر بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی اینترناش با سواری پراید خبر داد. سرهنگ صمد اسفندیاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: تجاوز به چپ از جانب تریلی اینترناش در کیلومتر 90 جاده لردگان به رامهرمز باعث مرگ چهار نفر و زخمی‌شدن یک تن دیگر در ساعت 23:50 روز سه‌شنبه شده است.
معاون عملیات پلیس‌راه کشور همچنین با اشاره به حادثه برخورد یک دستگاه تریلی بنز با تریلی هوو خاطرنشان کرد: بروز این حادثه در کیلومتر75 محور پل‌دختر به خرم‌آباد سبب مرگ یک نفر شده است. اسفندیاری با بیان اینکه این حادثه در ساعت 1:50 بامداد روز گذشته رخ داده است درباره علت وقوع این حادثه گفت: تخطی از سرعت مطمئنه از جانب تریلی بنز علت وقوع این حادثه بوده است. وی با اعلام خبر مرگ یک نفر براثر واژگونی پژو 405 اظهار کرد: عدم توجه به جلو از جانب راننده پژو 405 در کیلومتر 32 محور دلیجان در ساعت 14:50 روز سه‌شنبه سبب واژگونی و مرگ یک تن شده است.

 

 

آتش سوزی در کارگاه مبل سازی خسارت فراوان مالی بر جا گذاشت

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: رعایت نکردن اصول ایمنی و سهل انگاری موجب رخداد آتش سوزی در کارگاه نجاری و مبل سازی شد و خسارت فراوان مالی بر جا گذاشت. این آتش سوزی شامگاه دیروز در یکی از کارگاه های نجاری و مبل سازی رخ داد که در گاراژی در بلوار یافت آباد، بلوار ابراهیم آباد، خیابان شهید حسن زندیه قرار دارد و سرعت عمل و تلاش آتش نشانان از گسترش شعله های آتش به دیگر کارگاه ها و افزایش خسارت مالی جلوگیری کرد.
خبر رخداد این حادثه ساعت 19:05 دقیقه به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 87 را که نزدیکترین ایستگاه به محل آتش سوزی بود روانه محل حادثه کرد که در 4 دقیقه به محل حادثه رسیدند. آتش نشانان ایستگاه های 62 و 38 نیز با توجه به گستردگی آتش سوزی و شرایط محل حادثه به عنوان نیروی کمکی خود را در کمترین زمان ممکن به محل رساندند.
به گفته رضا یادگاری معاون منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران در این گاراژ چندین کارگاه نجاری و تولید مبل قرار دارد که در این حادثه یکی از آنها دچار آتش سوزی شده بود. آنچه که این آتش سوزی را حساس و عملیات آتش نشانان را دشوار کرده بود وجود چندین سیلندر گاز مایع در داخل کارگاه و چندین بشکه نفت سفید و گازوئیل کنار دیوار کارگاه بود که آتش نشانان با تلاش فراوان موفق شدند سیلندرهای گاز را از کارگاه خارج و با خنک کردن بشکه های نفت و گازوئیل از انفجار و آتش گرفتن آنها جلوگیری کنند. یادگاری سرعت عمل آتش نشانان را در پیشگیری از افزایش خسارت مالی در این آتش سوزی بسیار موثر خواند و تصریح کرد: این حادثه خوشبختانه تلفات و خسارت جانی نداشت.

 

 

کشف بیش از 68 هزار دلار آمریکا در فرودگاه های امام و اصفهان

سایت پلیس نوشت: ماموران پلیس آگاهی فرودگاه های امام(ره) و اصفهان در بازرسی از وسایل همراه دو مسافر خروجی به مقصد استانبول و کویت جمعاً 68 هزار و 400 دلار آمریکا کشف کردند. ماموران پلیس آگاهی فرودگاه اهواز، حین گشت زنی در توقفگاه عمومی این فرودگاه با مشاهده فردی که در حال سرقت قالپاق خودرو سمند بود، وی را دستگیر و در بازرسی از داخل صندوق عقب خودرو سمند متهم، یک زوج قالپاق کشف شد. متهم در تحقیقات اولیه از سوی پلیس به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.
همچنین ماموران پلیس آگاهی فرودگاه بندر عباس حین گشت زنی در محوطه داخل سالن، سارقی را حین جیب بری دستگیر و در بازرسی از وی مبلغ 170 هزار ریال را که از جیب یکی از مسافران به سرقت برده بود، کشف کردند. این گزارش حاکی است، ماموران پلیس آگاهی فرودگاه های امام(ره) و اصفهان حین چک و کنترل بار همراه مسافران خروجی به مقصد استانبول و کویت در بازرسی از وسایل دو نفر از مسافران این پرواز جمعاً مبلغ 68 هزار و 400 دلار آمریکا که در داخل چمدان جاسازی شده بود، کشف کردند. گفتنی است، متهمان فوق پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام SG ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    5 2
    یک زوج قالپاق.....مبلغ 170 هزار ریال....واقعا جای تشکز دازه از این همه کشفیات مهم
  • بدون نام GB ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    2 0
    این قالپاق دزده خیلی با حال بود
  • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    1 0
    حالا این ذوج قالپاق واقعا باهم نسبتی هم داشتند و یا ...
  • بدون نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    2 0
    بعد از این باید 35 میلیون مامور باشد تا جلو دزدی وسرقت گرفته شود
  • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    0 0
    حک