سامح شکری: تل‌آویو باید مسئولیت بستن گذرگاه رفح را برعهده بگیرد

وزیر خارجه مصر با اشاره به پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه گفت که تل‌آویو باید مسئولیت ناشی از بستن گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با خاک مصر را برعهده بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، سامح شکری وزیر خارجه مصر امروز یکشنبه گفت: اسرائیل باید مسئولیت بستن طرف فلسطینی گذرگاه رفح را برعهده بگیرد. درخصوص مخالفت با حمله نظامی به رفح اتفاق‌نظر بین‌المللی وجود دارد چرا که آسیب هایی به غیرنظامیان وارد خواهد کرد.

سامح شکری در عین حال از توافق سازش دولت مصر با رژیم صهیونیستی دفاع کرد و آن راه به زعم خود "پایه اصلی صلح" در منطقه خواند.

ادعای هماهنگی با مصر درباره گذرگاه رفح صحت ندارد

به گزارش ایرنا؛ به نقل از خبرگزاری سما، در این راستا، شبکه القاهره به نقل از یک منبع بلندپایه مصری گزارش داد که ادعاهای رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر هماهنگی با مصر درمورد گذرگاه رفح صحت ندارد.

این منبع تاکید کرد: قاهره نسبت به تنش‌ها در غزه و پیامدهای آن بر اوضاع انسانی در این منطقه هشدار داده است.

باوجود قطعی شدن شکست رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه و فشار بین المللی برای خروج این رژیم از این منطقه، کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان بر تداوم جنگ و حمله زمینی به رفح تاکید می کند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» پیشتر در گزارشی، حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل در شهر رفح را به خاطر تبعاتی که برای این رژیم دارد، «تله» نامید.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به اینکه «رفح تله است، وارد آن نشوید»، خطاب به سران رژیم اشغالگر نوشت که حمله زمینی در رفح، به فروپاشی حماس یا آزادی اسرا منجر نخواهد شد.

روزنامه صهیونیستی معاریو با اشاره به بی نتیجه بودن بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تبعات منفی داخلی و بین المللی این جنگ برای این رژیم، افزود: عملیات رفح، اسرائیل را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =