عصر ایران نوشت:<BR>

در روزهاي اخير نمايندگاني از آمريكا به رياض و تل آويو سفر كرده اند تا با مقامات عربستاني و اسراييلي درباره اعمال تحريم هاي نفتي عليه ايران بحث و گفتگو كنند.
خبرگزاري بلومبرگ با انتشار اين خبر به نقل از ديپلمات هاي غربي نوشت كه همزمان آمريكا دولت ژاپن را تحت فشار قرار داده تا به تحريم نفتي ايران بپيوندد.
ژاپن دومين وارد كننده نفت ايران است ولي در هفته اخير در ديدار هيلاري كلينتون با همتاي ژاپني اش ، وزير خارجه ژاپن به صراحت نگراني توكيو را از عواقب تحريم نفتي ايران اعلام كرد و گفت اين مساله ممكن است به ثبات بازار نفت و به اقتصاد جهاني ضربه وارد كند.
همزمان بنا بر گزارش ها بريتانيا و فرانسه در تلاشند تا ديگر كشورهاي اروپايي را به اعمال تحريم هاي نفتي عليه ايران ترغيب سازند . بنا بر گزارش ها در نشست اخير وزراي خارجه اين اتحاديه در بروكسل دولت يونان با مخالفت با طرح تحريم نفتي ايران تصميم گيري در اين باره را به تعويق انداخت و گفته مي شود در اجلاس ژانويه وزراي خارجه اروپا ممكن است اين موضوع به تصويب اين اتحاديه برسد.
گفتني است سه شنبه هفته جاري نيز در نشست نمايندگان 12 كشور و سازمان عضو گروه غير رسمي " كشورهاي هم نظر " در رابطه با تحريم هاي اقتصادي عليه ايران كه عربستان و امارات نيز دو عضو اين گروه 12 عضوي هستند ، توافق شد تا فشارهاي اقتصادي عليه ايران تشديد شود.
همچنين گزارش ها از واشنگتن حاكي است كه دولت ايالات متحده آمريكا در پي اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه ايران است كه تحريم بانك مركزي و اعمال تحريم هاي نفتي با همكاري ديگر متحدان آسيايي و اروپايي اين كشور در صدر اين تحريم ها است .
همزمان سوزان رايس نماينده آمريكا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در اظهاراتي در شوراي امنيت خواستار افزايش تلاش هاي اين شورا براي اجراي تحريم هاي مصوب عليه ايران شد .
رايس با ادعاي اينكه افزايش تلاش ها برای اجرای تحریم ها می تواند برنامه اتمی ایران را آهسته كرده و فرصت بیشتری برای حل اين مساله از مجاري سياسي و دیپلماتیک فراهم کند ، افزود :‌" اجرای کامل تحریم هابه ایران نشان خواهد داد که فریبکاری بهایی دارد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    4 6
    این سوزان خانم رو دیگه کی سوزونده که اینهمه بی تابی میکنه؟؟!!!