چهارمین محفل ارادت شعر فارسی رضوی در حرم شاهچراغ برگزار شد؛ رویداد ملی آواها و نواهای رضوی در گلستان

چهارمین محفل از محافل بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی با عنوان "ارادت" در حرم مطهر حضرت میر محمد بن موسی(ع)، در جوار حرم مقدس حضرت احمد ابن موسی(ع) شاهچراغ(ع)، با حضور پرشور مادحان، شاعران و عاشقان اهل بیت(ع) برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) محمد جواد شرافت دبیر بیست و نهمین جشنوراه بین المللی شعر فارسی رضوی اظهار کرد: در فضایی معنوی و با حضور گسترده زائران و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع)، چهارمین محفل شعر از سلسله محافل بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی با شکوه خاصی در حرم حضرت میر محمد بن موسی(ع) برپا شد.
وی افزود: این محفل با عنوان "ارادت" به مناسبت دهه کرامت و تکریم امامزادگان، میزبان شاعران و مادحان برجسته‌ای چون استاد احد ده بزرگی، احمد پاوایی، هاشم کرویی، سید محمد امین جعفری حسینی و بنده بود که شعرهای خود را در وصف حضرت ثامن الحجج(ع) و امامزادگان قابل تعظیم ارائه دادند.
دبیر بیست و نهمین جشنوراه بین المللی شعر فارسی رضوی بان کرد: جمعی از مادحان جوان شیرازی نیز با مدیحه‌سرایی به این محفل معنوی جلوه‌ای ویژه بخشیدند.
شرافت ادامه داد: در ابتدای برنامه، دسته شادی‌ای به همراه زائران و شیفتگان حضرت احمد ابن موسی(ع) در حرم ایشان برپا شد و پس از طی کردن صحن‌های مختلف، به حرم حضرت محمد ابن موسی رسیدند.
وی افزود: برخی اشعار نیز به لهجه شیرازی خوانده شد که مورد توجه و استقبال حاضرین قرار گرفت. این برنامه با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و جمعی از هیئات مذهبی شیراز به انجام رسید.


رویداد ملی آواها و نواهای رضوی در گلستان برگزار شد


در آستانه میلاد با سعادت امام رضا (ع)، رویداد ملی آواها و نواهای رضوی استان گلستان برگزار شد. این رویداد با اجرای گروه های موسیقی سنتی و آیین پرچم گردانی خادمین رضوی، فضایی روح نواز را برای حضار به نمایش گذاشت.
به گزارش ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، این رویداد که به مناسبت دهه کرامت و در آستانه میلاد امام رضا (ع) برگزار گردید، میزبان خادمین رضوی، مدیران ارشد استانی، هنرمندان آئینی و گروه‌های موسیقی متنوع بود.
این رویداد ملی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، استانداری گلستان، بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، قرارگاه شهید آوینی و سایر دستگاه‌های همکار برگزار شد.
مشتاقان امام رئوف با استقبال گرم از کاروان خورشید خادمان حرم رضوی، دل‌های خود را با امام هشتم شیعیان در میان گذاشتند و از راه دور با قلبی آکنده از عشق، تجدید بیعت نمودند.
در این رویداد، اجرای موسیقی مقامی رضوی به عنوان بخشی از برنامه‌های دهه کرامت در ۸ استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، اذربایجان شرقی، لرستان، کردستان و خوزستان انجام خواهد شد و آیین اختتامیه نیز در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه، همزمان با ولادت امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار گردد.

چهارمین محفل ارادت شعر فارسی رضوی در حرم شاهچراغ برگزار شد؛ رویداد ملی آواها و نواهای رضوی در گلستان

چهارمین محفل ارادت شعر فارسی رضوی در حرم شاهچراغ برگزار شد؛ رویداد ملی آواها و نواهای رضوی در گلستان

چهارمین محفل ارادت شعر فارسی رضوی در حرم شاهچراغ برگزار شد؛ رویداد ملی آواها و نواهای رضوی در گلستان
در این رویداد فرهنگی و معنوی، گروه‌های موسیقی متعددی به اجرای برنامه پرداختند که هر کدام به نوبه خود، فضایی از شور و شادی را به همراه داشت.
این گروه‌ها شامل گروه سرود آوای رضوی به سرپرستی الهام بهرامی از گرگان، گروه موسیقی منصور صبوحی به سرپرستی ابراهیم جرجانی از شهرستان گنبدکاووس، گروه موسیقی آوای کیمیای گلستان به سرپرستی مرتضی ملک محمودی از شهرستان گرگان، گروه موسیقی ایشکا به سرپرستی محسن دماوندی از شهرستان بندرگز، گروه موسیقی نجوای کتول به سرپرستی محمدرضا برزگر از شهرستان علی آباد کتول، گروه موسیقی مقامی هیوه چی به سرپرستی محمدگلدی هیوه چی از روستای قره بلاغ، و گروه موسیقی خنیانگر آئینی - مردمی به سرپرستی کاظم جان‌پرور سید از روستای حبیب ایشان بودند.
همچنین، استاد رسول نجفیان به عنوان مجری و هنرمند برجسته، با اجرای ترانه‌های دلنشین خود، به همراه محمد نعیمی که با دوتارش او را همراهی کرد، به این مراسم روحیه‌ای دوچندان بخشیدند.
رویداد ملی آواها و نواهای رضوی که با حضور خدام حرم رضوی و در محل مدرسه تقوی گرگان برگزار شد، نمادی از اتحاد و همدلی در دهه کرامت بود و توانست توفیق زیارت از راه دور را برای تمامی حاضران به ارمغان آورد.

۲۲۰57

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    فکر نون باشید خربزه آبه