هشدار قرمز برای کلات

فرماندار شهرستان کلات گفت: برای شهرستان کلات نادر از سوی هواشناسی خراسان رضوی از شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا بامداد یکشنبه هشدار قرمز اعلام شده است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، علی صلاحی در گفتگویی با بیان اینکه برای شهرستان کلات نادر از سوی هواشناسی خراسان رضوی از شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا بامداد یکشنبه هشدار قرمز اعلام شده است، اظهارکرد: بارش‌ها و سیلاب روزهای اخیر خسارت‌هایی را به شهرستان وارد کرده که کارشناسان در حال برآورد هستند.

وی گفت: با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌های شدید و سیلاب‌ها از شهروندان درخواست داریم هشدارهایی که صادر می‌شود را جدی بگیرند.

فرماندار شهرستان کلات افزود: موقعیت توپوگرافی منطقه به گونه‌ای است که ورود ۱۰۰ حوزه آبریز را به داخل شهر داریم؛ وضعیت در شهرستان پایدار شده و نیروها در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی ضمن درخواست از همشهریان به خصوص کودکان، مادران باردار و سالمندان خواست نکات ایمنی لازم و عدم حضور در مسیر دره‌ها، رودخانه‌ها و اسکان در محل‌های امن و در دسترس خدمات بهداشتی و درمانی در راستای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی را مد نظر قرار گیرند.

صلاحی با بیان اینکه بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی، شهرستان کلات تحت تأثیر سامانه بزرگ ناپایدار جوی قرار دارد، گفت: کشاورزان و دامداران نسبت به هشدارهایی که صادر می‌شود توجه کافی را داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناگواری در شهرستان نباشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =