راز بارورسازی ابرها/ چرا آمریکا نتوانست ولی احمدی‌نژاد توانست؟

دولت ایالات متحده آمریکا درگیر عملیات پنهانی بارورسازی ابرها بر فراز ویتنام شمالی، لائوس و ویتنام جنوبی بوده است؛ این کار برای اهداف نظامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف دولتی، اعم از غیرنظامی و نظامی، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا فعالیت‌های بارورسازی ابرها را عمدتاً برای ایجاد اختلال در حرکت سربازان و تجهیزات ویتنام شمالی و همچنین برای سرکوب آتش موشک‌های ضد هوایی دشمن انجام داده است. علیرغم آزمایش‌های گسترده تکنیک‌های بارش باران در ایالات متحده و سایر مناطق، دانشمندان در مورد تأثیرات بالقوه اکولوژیکی بلندمدت چنین مداخلاتی بر مناطق آسیب‌دیده نامطمئن هستند.

بارورسازی ابرها شامل استفاده از موادی برای تحریک تشکیل ابر یا افزایش بارندگی است. موادی مانند یدید پتاسیم، یدید نقره یا یخ خشک به عنوان هسته‌ای عمل می‌کنند که در اطراف آن قطرات آب یا کریستال‌های یخ تشکیل می‌شوند. تکنیک‌های مختلفی در باروری ابرها استفاده می‌شود. کاشت استاتیک بر تشویق تشکیل ذرات یخ در ابرهای فوق سرد برای افزایش بارندگی تمرکز دارد. از سوی دیگر، کاشت پویا با انتشار گرمای نهان، توسعه ابر همرفتی را تقویت می‌کند.

بارورسازی ابرها را می‌توان با استفاده از روش‌های مختلفی از جمله هواپیما و ژنراتورهای زمینی انجام داد. رویکردهای مدرن‌تر شامل پهپادهایی است که بارهای الکتریکی را برای تحریک بارندگی ارسال می‌کنند یا از پالس‌های لیزر مادون قرمز برای القای تشکیل ذرات استفاده می‌کنند.

بارورسازی با وجود اینکه برای چندین دهه مورد مطالعه و استفاده قرار گرفته است، اثربخشی آن همچنان موضوعی مورد بحث در میان دانشمندان است. در حالی که برخی از مطالعات نشان می‌دهد که می‌تواند بارش را افزایش دهد، برخی دیگر استدلال می‌کنند که تأثیر آن همیشه قابل توجه نیست و می‌تواند کمی سازی آن چالش برانگیز باشد. بنابراین، اثربخشی کلی بارورسازی ابرها در افزایش بارندگی نامشخص است. تا به امروز بارورسازی ابرها نمونه موفقی در ابعاد گسترده در سراسر دنیا نداشته است.

با این حال در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد پرواز هواپیماهای آب پاش به اسم بارورسازی ابرها اتفاق افتاد؛ این اقدام در راستای حل مشکل آلودگی هوا رخ داد.

آمریکا نتوانست، احمدی‌نژاد توانست!
هواپیماهای آب‌پاش بر فراز تهران

منبع: HISTORY OF YESTERDAY

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 121
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 26
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    60 6
    مورد تائید و معجزه هزاره سوم و ...
    • کارشناس IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      26 9
      خداوکیلی احمدی نژاد اوعجوبه ای بود
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      23 7
      اعجوبه زردجوبه
  • RO ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    کشور ما شده اعجوبه هزاره سوم‌ و مرکز سیاست مداران نمکین. امروزیه میگه ما پیشرفت اقتصادی با دلار ۶۰ هزار تومان داریم اون هم بدون استفاده از نظریات غربی. اون یکی با آب پاش ابرها را بارور می کنه. اون یکی مردم‌را تشویق به ورود به بورس می کنه بعد سرمایه مردم را نابود می کنند. اون یکی در کشوری که تمام روزنامه نگاران اصلاح طلبش دستگیر می شدند و روز نامه هاش پلمب می شدند حرف از گفتگوی تمدن ها و دموکراسی اسلامی می زد و .... . خلاصه شهر فرنگه از همه رنگه
    • حمید IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      اگر قدر همون هزار سوم بعضیا میدونستن الان کشور به اینجا نمیرسید همین اعجوبه هزاره سوم با مسکن مهر کلی مردم خانه دار کرد سهام رو به چهل میلیون مردم واگذار کرد بفرمایید کدام رییس جمهور این همه جاده سازی سدسازی پالایشگاه افتتاح کرد
    • سعید‌آریایی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      کشور‌ ما‌ کشور‌ خوبی‌ هست اگر‌ این‌ آقازاده‌های‌ اصلاح‌طلب‌ گند‌ نمی‌زدن‌ از‌ پشت‌ پرده‌ خبر نداری‌ که‌ در زمان‌ روحانی‌ چه‌ بلاهایی‌ سر کشور‌ آمد‌ و در‌ دو سال‌ آخر‌ آقای‌ احمدی‌نژاد‌ این‌ آقازاده‌های‌ اصلاح‌طلب‌ واسه‌ کوبیدن‌ دولت‌ چقدر‌‌ به‌ مملکت‌ آسیب‌ زدن
    • بهنام IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      58 5
      ایشون سال 85 کلنگ احداث پتروشیمی رو در شهر ما که دچار مشکل کمبود آب هست به زمین زد هنوز هم جز چندتا درخت و کانکس نگهبانی چیزی اونجا وجود نداره. جالبیش اینه که روحانی سهام این پتروشیمی رو که اصلا وجود خارجی نداشت تو بورس برای فروش گذاشت و ملت هم برای خرید آن صف بستن. حتی همشهریهامون هم که می‌دیدم وجود ندارن رفتن سهامش رو خریدن. معجزه که یکی و دوتا نداریم. ماشاالله یکی از یکی داغون تر. رییسی هم که دیگه پیشروتر از اون دوتا. به قول فردوسی پور چقدر خوبیم ما
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      7 2
      پتروشیمی دیاشت
    • DE ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      44 2
      اینایی که هنوز در بند اصلاح طلب و اصولگرا هستن یعنی عضوی از همونا هستن و یه چیزی بهشون میرسه وگرنه مردم عادی که خیری از هیچکدوم ندیدن
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      37 2
      اصلاح طلب اصول گرا کلا درگیر اختلاس و از این کارا.
    • احسان IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      12 52
      ببینید احمدی نژاد اعجوبه بود تمام بدبختی الانمان از اون نشئت گرفته خواهشمندم دیگر به اینجور آدمها رای ندید خداروشکر بعد از روحانی و احمدی یک رئیس جمهور اومد حداقل یکم از این اشتباهات روحانی و احمدی کم کنه
    • هموطن IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      15 2
      آقا احسان(یک دوست از جمع پاسخ دهندگان) خدای نکرده منظورتون که ... نیست انشاا... چون ... تنها رئیس جمهوریه که تیشه به ریشهٔ کارگر و قشر ضعیف جامعه زد اونم چه زدنی.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    احمدی نژاد را همه دوست دارن غیر از دزدا چرا
    • مجید IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      95 30
      بیشترین ميزان درآمد نفتی و نتیجه هیچ
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      65 39
      دزد خودتی
    • Aaa IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      کسی که مخالف رهبر باشه دوست داشتنی نیست..
    • سلام IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      18 10
      سلام حرف درستی زدی
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      37 13
      دزد خودتی، نکنه می خوای مایی که با حدود شانزده میلیون توسط مسکن مهر احمدی نژاد صاحب خانه شدیم اونم باوام سود چهار درصد می خوای روحانی که هیچ کاری برا مسکن ایرانی ها نکرد و یا رییسی که تا الان پانصد میلیون از مردم گرفته و علاوه بر اون وام با سود هجده درصد و بیست و سه درصد می خواد بدهد دوست داشته باشیم، مردم می دونند کی بهشون خدمت کرد وکی سنگ انداخت جلو پای مردم، بنزین در زمان احمدی نژاد گرون شد اونم حدود هفت دهم دلار وهیچ کس اعتراض نکرد چون ماهی چهل و پنج دلار هم به هر شخص در خانواده یارانه داد، ما همیشه احمدی نژاد را دوست داریم چون صاحب خانه و ماشین در حد خودمون شدیم که اگر الان نداشتیم باید دست گدایی جلو این و اون دراز می کردیم همونجوری که کارگرا و کارمندان در آینده مجبورند این کار را بکنند
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      13 2
      چون پیشش امنیت داشتن
    • محمد IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      6 4
      چون بی آبروشون میکرد
    • رضا IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      جوابت تو مثبت و منفی نایب هست که به تو داده شده
    • مسعود IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      1 0
      چونکه داداش اگه دزدها نباشن ملت به این فلاکت نمیفتن. ولی با چشم خودم در دوران خودم دیدم که چه انسانهایی جای انسانهای شریف رو گرفتن اگر در داستان‌ها خوبی بر بدی چیره میشد ولی امروز واقعیت چیز دیگری است. تنها انسان پاک دست و شریف و درستکار و مردمی فقط آقای دکتر احمدی نژاد.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    71 95
    مرد پاک و عمل
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      79 32
      بیسواد متوهم
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      66 21
      آره با این یارانه نقدی همه چیز را خراب کرد، به جای درست کردن اصل و ریشه از بنیان همه چیز را خراب کرد و ظاهرسازی کرد، آن زمان که مسکن مهر ساخت در محل ما با 200 میلیون میشد یه آپارتمان 100 متری نوساز خرید، الان با 2 میلیارد مسکن مهر هم بهت نمی دن در عرض 10 سال گدشته!!!!!!! این مسکن های مهر تعداد قابل توجهیش به دلال ها و افرادی که چندتا خانه داشتند و فقط به نام خودشان نبود واگذار شد و ... افرادی که ازش دفاع میکنند آدم های ظاهربین هستند
    • FR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      82 19
      استارت بدبختی مردم تو دوره احمدی نژاد به بهانه هدف مندی یارانه انجام داد و تا همین الان هم کاری کرده که هر دولتی میاد درگیرش هست و هی میگه داریم یارانه میدیم به مردم و باید هدفمند بشه و همین چرخه همین جوری ادامه داره و جدا از اون باعث شاعت دلار ۷۰۰ ۸۰۰ تک تومنی رو بیاره تا بالای ۴ هزار تومن! میرفت سازمان ملل خط و نشون میکشید و میگفت تحریم ها کاغذ پاره هستند و همین جوری تحریم های بیشتری قسمت مردم میکرد. تنها نکته مثبت احمدی نژاد اینه که الان فاز اپوزیسیونی برداشته و کسی جرات نمی کنه بگیرتش چون خیلی ها میگن که اسناد زیادی رو از کشور موقع ریاست جمهوریش برداشته که تهدید کرده که اگه اتفاقی براش بیوفته، منتشر میکنن توسط دوستانش یا خودش!
  • ایرانی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    به نظربنده هر کس خدمات دکتر احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوریش نادیده یا دشمنی ورزد خودش دشمن مردم ایران و مستضعفین است والسلام. اگه او کاندیدا می شد مردم مستضعف به او رأی می دادند .
  • علی GB ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    احمدی نژاد مردعمل بود وخدمات بسیاری به مردم کرد
    • رامین IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      30 13
      کاری که احمدی نژاد با طرح هولوکاست در سازمان ملل، کاغذ پاره خواندن قطعنامه ها و حماسه 9 دی به این کشور کرد هیچ کسی نکرد. کور باشید اگر نبینید و ندانید.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      2 0
      برای همین بهش گفتن
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    110 5
    در زمان احمدی نژاد در خانه کوچکی دخترکی با زودپز انرژی هسته ای تولید کرد
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    چون احمدی نژاد یه چی دیگه است! ... فقط ساده لوحان زود باور از اون تمجید می کنن. وقتی یارانه فقرزایی داد اینا از اون حمایت کردند ولی وقتی 100 برابر یارانه رو با افزیش قیمتها از جیبشون درآورد اونو ندیدن و باز هم براش هورا کشیدن!
    • RO ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      35 5
      زنده باد
    • Josefjd IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      31 2
      متأسفانه مردم ما زودباور ند. مشکل هیچ وقت این دولت واون رئیس جمهور نبوده و نیست. هرچه مشکل هست. دزدی اختلاس بی لیاقتی و مدیریت عصر حجری ومسئولان بیسواده. پس هرچه فریاد دارید بر سر فساد بکشید.
    • امیر علی غلامی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      48 51
      ساده لوح زودباور کسانی هستند که آمار و ارقام دروغین رسانه‌ها را باور می کنند، برای درک خدمات دوران دکتر احمدی نژاد ، فقط کافیست به زندگی خودمان در آن زمان و قبل و بعد آن نگاهی بیندازیم، اگر جزو کسانی که احمدی نژاد دستشان را از چپاولگری مردم قطع کرد نباشید و بدون غرض ورزی و بدون در نظر گرفتن تبلیغات منفی علیه ایشان ،فقط به نحوه ی گذران زندگی در زمان ایشان که بهترین معیار برای سنجش است ، نگاه کنیم ، قطعا با اختلاف بسیار زیاد ، متوجه تفاوت آن خواهید شد. اگر از اقوام و خویشان خود که الان سنشان بین ۴۰ تا ۵۰ سال است بپرسید که ، اولین گوشی، اولین ماشین، اولین خانه و ... را کی خریدند؟ بهتر متوجه تفاوت ایشان و دیگران خواهید شد. موفق باشید.
    • امیر علی غلامی IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      39 43
      دکتر احمدی نژاد مرد عمل بود. با توجه به امکانات و شرایط ، لااقل به جای حرف زدن، اقدامی را انجام داده است.
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      35 6
      امیر علی غلامی جان! خیلی مونده به عمق فاجعه ای که احمدی نژاد با بی تدبیری ایجاد کرد پی ببری و اصلاً ربطی به آمار و ارقام و منفی بافی و مثبت بافی نداره! اون دشمن من نبود بلکه در عمل با نادانی به مردم تاخت!
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    24 68
    درود خداوند برحامی مستضعفین دکتر احمدی نژاد دوستت داریم واگر کاندید بشود هشتاد درصد مردم ایران ازدل وجان حمایتش میکنند
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      10 4
      درسته اگه احمدی نژاد و رئیسی و امثالهم نبودند مستضفین و فقرا هم ساخته نمی شدند و افزایش فقری هم درکار نبود درک این مطلب برای بعضیا خیلی مشکله اگه منافع ظاهری بعضیا توسط احمدی نژادو بقیه دوستان بهبود یافت ولی مشکلاتی رو که او برای کل کشور ایجاد شد و به این افراد هم تحمیل شد رو نمی بینند خیلی سخته
    • احمد IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      پاسخت تو نظرات مثبت ومنفی خودت هست متوجه میشی
    • مسعود IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 1
      واقعا. اگه واقعا عامل بدبختی بوده چرا ازش وحشت دارن چرا میترسن تاییدش کنن کسی که در تمام گفتارش صداقت و شجاعت و انسانیت به وضوح پیداست
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    درودبردکتراحمدی نژاد. الحق که دکتراحمدی نژادتنها رییس جمهورمردمی وخدمتگذار واقعی بودند. حسن بسیارخوبی که داشت ملت را ازهرجهت درک میکردند.
    • ایرانی جانباز دفاع مقدس IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      28 12
      ضرباتی که محمود احمدی نژاد به مملکت اسلامی مان زد کم نبود
    • ناشناس IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      14 12
      آره اون زمان که یارانه 45هزارتومنی از احمدی نژاد میگرفتی و خوشحال بودی که دیگه نیاز نیست کار کنی و بشینی تو خونه بخور بخواب باشی وکار نکنی حالا باید بجای اون یارانه 45تومنی 100برابرشو بیشتر بدوی تا شیکمتو سیر کنی.
    • محمد IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      25 9
      تا‌ کی بر اشتباهی‌ که کردی‌ پا‌فشاری‌ می‌کنید‌ احمدنژاد‌ باعث‌ شد‌ تحریم‌ها‌ اقتصاد‌ ایران‌ فلج‌ کنه‌ اختلاس‌هامیلیاردی‌ خاوری‌ بابک‌زنجانی‌ پتروشیمی‌ خصوصی‌سازی‌ تعطیلی‌کارخانه‌ و غیره‌ اختلافهای‌داخلی‌ تنش‌درمنطقه‌ اختلاف‌بارهبری‌ مراجع‌
  • البرز بختیاری IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    23 2
    فراوانیه خس و خاشاک باعث شد
  • حسین IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    21 17
    یک چیزی میخوام بگم ، اگر عرضه دارین چپ و راست همگی با هم نفت رو ۱۶۰ بفروشین نه ۲۰ دلار ... اگر عرضه دارین چپ و راست با هم ۶.۵۰۰ مسکن بسازین در ۸ سال ... اگر عرضه دارین چپ وراست با هم رتبه علمی ایران رو از ۲۳ به ۱۵ جهان برسونید و ...
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      10 4
      دوست عزیز بهترین مسکن مهر ایران تو پردیسه فقط یه سر برو فاز ۸ یا یه سرچ بکن چه افتضاحی ساختن حالا حساب کن باقی شهرهااا نتیجه اون ساخت تورم شدید در ضمن فقط یه اختلاس پدر س.س که دوست ... بود اندازه ده تا اختلاس بوده
  • مادر شهید DE ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    18 0
    چون آمریکا مردم کشورشون دوست داشت
  • کورش احمدی IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    27 2
    مستحق جایزه نوبل چون توانست اسکناس را تبدیل به ... نماید
  • طاها IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    14 27
    احمدی نژاد قلب ❤️❤️❤️❤️
  • رهگذر IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    18 0
    بخدا قسم میخورم که بارور سازی ابرها اولین بار توسط ایالات متحده آمریکا اونم نزدیک به صد سال پیش اتفاق افتاده، چرا فکر میکنید این حرفا رو ملت باور میکنند؟
  • کورش IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    12 22
    مردعمل دولت مردمی چون طرف مردم بود باش بد شدن اماخیالی نیست مادکتردوست داریم
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      13 3
      درسته! اون خرسه هم که با باغبان دوستی خاله خرسه کرد هم خرس خوبی بود درست مثل احمدنژاد! حیف که دیگه اون باغبون عمرش به دنیا نبود از خرسه تشکر کنه! ولی امثال تو هستن که بابت احمدی نژاد ازش تشکر کنن با وجودی که ضربات مهلکی ازش دیدن!
  • آشنا IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    17 7
    کاراش عتیقه بود😂😂
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    9 20
    احمدی نژاد هزاران خدمت کرد که درک آن برای امسال خبر آنلاین غیر ممکنه .ایشون مردمی ترین رئیس جمهور توی مملکت بودن که رد صلاحیت شدن
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 5
    احمدی نژاد دستش آزاد بود
  • جعفری IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    16 2
    آره عزیر مرد عمل بود برا خودشون .همزمان با من خونه خودشو نوساز می‌کرد من بعد ۱۳ سال تو پیچ و خم تسهیلات بافت فرسوده گیر کردم.دو سوم وام را دادن مجبورم کردن با جریمه آنچنانی تسویه کنم و حالا چند صد میلیون هزینه الکی کردم هنوز هم نتونستم سند بگیرم. آقا خونه خودشو ضد بمب ساخت و تمام. رفتم دم درش گفت من دیگه ریس جمهور نیستم کاری ازم برنمیاد. قضاوت با شما. به خدا واگذارشون کردم
  • حسین IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    10 5
    پنجاه سال بعد از این هم کارهای این دکتر از مملکت پاک نمیشه
    • سعید IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 1
      از اول انقلاب احمدی نژاد تنها رییس جمهوری بود که تمام تلاش خودش را برای زیر ساخت های ایران انجام داد در هر شهری یک کارخانه ساخت برای بیکاری جوان ها به تمام لیسانس‌های بیکار پنجاه ملیون بلا عوض بهشون داد تا وارد چرخه مار شوند جاده خم به حرم را ساخت
  • سمیه IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    7 17
    سلام آقای احمدی نژاد دوستت.دارم. زنده.باش
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    8 1
    چرااحمدی نژاد؟وچراآمریکانه؟واصح هست بعضی موقع هامسئولین اشتباهی کاررابه افرادماهرمی دهندویک مقطع کوتاه دریک رشته کاردرست درمی آیدومی شودشعار مسئولین فرزندانی آنی دقیق ومتعد هست اگرمسئولین بگذارندایران کشورفرصت هاست نه بحران ها ولی فرصت سوزی وبحران سازی داریم آلودگی وبارندگی وزلزله و دلار واحتکارومسکن و......واین هایعنی چه چپ چه راست اصلاح طلب و اصول گراهمه بهره بردارفسادهستندمن هیچکس رابه غیرخدانمی پرستم وازهرکسی توقع خدمت وحمایت ازمردم باسوادمتعهددارم وهرکس به جای خدمت مردم رابه ذلت می کشاندبایدشدیدا محاکمه شود
  • محمد IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 23
    سلام ودرود بر امیرکبیر ثانی دکتر محمود احمدی نژاد بیسوادها چشم دیدن خود وخدماتش را ندارند
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      10 2
      وقتی خروجی کارهای امیر کبیر رو با خروجی کارهای احمدی نژاد مقایسه کنی تازه اون وقت متوجه میشی چقدر مقایسه این دو اشتباهه و اصلاً قابل مقایسه نیستند. درست مثل اینکه دو چیز متضاد رو با هم یکی بدونی
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      8 1
      احمدی نژاد رو با امیر کبیر مقایسه نکن امیر کبیر یعنی یکپارچه عقل و هوش
  • جواد IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 19
    فقط احمدی‌نژاد ایرانی اصیل هس.بقیه وطن فروش
  • زن IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    11 19
    من تو اداره کار میکردم و شرکتی بودم آقای احمدی نژاد دستور داد همه شرکتیها قراردادی بشن.ساعت کاری خانمهایه شاغل رو کرد تا ساعت 2.میگفت خانما تو خونه بچه داری و آشپزی هم دارند .یادمه زمان ایشون تو روستایه ما زلزله اومد .ایشون وام بلاعوض داد و همه اهالی روستا خانه جدید ساختن ومردمی که سالها از حمام عمومی استفاده میکردن و سر چشمه زیر برف و بارون ظرف میشستن حالا دیکه تو خونشون حمام داشتن و باورشون نمیشد تو آشپزخونه خودشون دارن ظرف میشورن.این خدمات احمدی نژاد بود.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      5 2
      ایکاش مشکلات کلان کشوری بهمین راحتی توسط احمدی نژاد حل میشد و افزایش پیدا نمی کرد. اونوقت همه ازش تشکر می کردند!
  • Aah IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    7 1
    اصلا تاریخ مدرن بعد از انقلاب صنعتی تاااااا به توپ بستن مجلس تااااااااملی شدن نفت و مشروطه تاااااااحال به دو قسمت بعد و قبل از احمدی نژاد تقسیم شده،فقط کی رفتن کره ماه تو کدوم بخش هست در حال تحقیقه
  • شهرام FI ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 24
    بهتر است که حودت را مسخره گنی چرا که ان بنده خداهرچه در توان داشت صادقانه انجام داد نه الا بر کت الله گفت ونه شورای نگهبانش دوماه بعداز گذشت سال وعده بررسی مصوبات سال قبال مجلس را دادامیدوارم که دیگر بدی هیچ رییس جمهورایرانیی را نگوییدچرا که هر کدام تاانجا که میشد ومیتوانستن کار کردند لطفا جسارت بنده را ببخشید
  • امیر حسین IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    22 1
    برای اینکه پشت سر آقای احمدی نژاد هاله ای از نور بود که برای آیت ا... جوادی آملی تعریف می کردند ولی این هاله پشت سرامریکاییها دیده نمی شود
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 23
    رهبر جان ماست مرگ بر ضد ولایت فقیه می خواد هر کسی باشه
  • حسین IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    17 1
    احمدی نژاد ،،یکی از افراد ی که توانست ،دلار را از 400تومان به 16هزار تومان رساند ،،کلی بگویم ،،لنگه احمدی نژاد کمه
    • مهدی IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 0
      امار دروغ
  • محمدی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    25 3
    فقط یک جمله نتانیاهو گفت احمدی نژاد هدیه خدا برای اسراییل بود. و واقعا هم بود ، تمام دشمنان اسراییل رو به دشمان ایران تبدیل کرد. اقتصاد ایران رو ورشکسته کرد . استارت افزایش چند برابری قسمت دلار . شروع مفاسد کلان و اختلاس های نجومی رو با تعطیل کردن سازمان برنامه و بودجه ایشون راه انداخت و قبل از اون اختلاس ها جزیی بود. ادبیات سخیف دیپلماسی ایران رو در جهان منزوی کرد . از بیت المال برای کشورهایی که بعدا دشمن ما شدن مجلس و بیمارستان میساخت. تحریم هایی برای ایران به ارمغان آورد مه هنه دولت های بعدی تمام زمان و برنامه هاشون حول رفع اون تحریم ها میگذشت.محیط زیست رو نابود کرد، با هزاران مجوز حفر چاه دریاچه ارومیه و سفره های زیر زمینی رو خشک کرو که هرگز جبران نخواهد شد تا سد هایی مثل گتوند و‌‌‌‌... که هر متخصصی هشدار شو داده بود. در یک جمله، او نفوذی برای نابودی هدفمند بوده و هنوز به ماموریت خود ادامه می دهد با کمک حامیان جاهل.
  • علی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    5 15
    عجب!کامنتا رو میخونی به یه نتیجه جالب میرسی اینهمه نظر سیاسی و اقتصادی تو کامنت ها هست (طرفدار هیچ حزب و جناحی نیستم)بزرگواران شما که اینقدر تو سیاست واردین و نظرات سیاسی خفن میدید میرفتید سیاست مدار میشدید مملکت آباد میکردید یا نکنه این نظرات از پا منقل میاد
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      11 1
      مثلاً اومدی همه مخالفا را با خاک یکسان کنی؟ ولی نمیشه
    • محمد کیا IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      10 0
      همین الان پای منقلم ، داشتم تحلیل میکردم نظارت اساتید رو ، از کجا فهمیدی !!!!
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 6
    اولندحرفی بزنیدکه باعقل جوردربیاددوومندازکاه کوه نسازین۰۰۰۰۰۰
  • حمید IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 8
    حالا من کاری به بحث های علمی ندارم هرچند این مطالب ارائه شده آسمان ریسمان بافتن برای تخریب و خود تحقیری انجام گرفته اما این مطمئن هستم هم فکر های خبر آنلاین آنقد آمریکا رابزرگ و بزک کرده می بینند و خود را حقیر که اتفاقی بیفته سکته می کنند
  • امیر حسینی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 16
    بر کسی لعنت که دکتر احمدی نژاد را مسخره کند زیرا دستور شیمون پرز خاین را عمل میکند لعنت خدا و خلق خدا بر او باد تا ابد
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      8 1
      ,لعنت به خودت و همفکرانت . کاری که احمدی‌نژاد کرد هنوز آثارش هست چشمت رو باز کن ببین .از قضیه هولوکاست بگیر تا کاغذ پاره خواندن قطعنامه‌های سازمان ملل . در زمانی که معجزه هزاره سوم رییس جمهور بود بالاترین در آمد نفتی رو از زمان کشف نفت در ایران داشتیم چی شد . پول ایران رو به باد داد داد . پول ایران رو در ناکجا آباد ونزوئلا و.‌. هزینه و نابود کرد. با طرح مسکن مهر مملکت و اقتصادش رو نابود کرد و معاونانش که مثل رحیمی به زندان افتاد
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    6 9
    احمدی دوست داریم خدا همیشه پایدار نگه داره
  • فلاکت IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    15 0
    با فناوری «آب رو بریز اونجا که میسوزه » بارور میکرد
  • علی پوراحمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 13
    خبرآنلاین معلومه کدوم طرفی هستش و اربابانش کی هستند و پول تو جیبیش از کجا میاد و کیا میدن . دشمنی این افراد با احمدی نژاد رو خواجه حافظ شیرازی هم میدونه و خبر داره چه برسه به کسانی که یک مقدار مطالعه به روز دارند .‌احمدی نژاد کارهای بسیار خوب و پسندیده ای انجام داد و همچنین برخی از کارهاش زشت و ناپسند و عقلانی بود البته دولت احمدی نژاد بسیار قوی تر و توانمند تر از دولت‌های حاج اکبر و حسن فریدون بوده و دز مقایسه شاید دولت خاتمی از دولت‌های اکبر و حسن بهتر بود ولی در برابر دولت محمود حرفی برای گفتن ندارد .‌البته قدرت و ثروت بسیاری از افراد و بزرگان را به انسان‌هایی پلید و زشت صفت تبدیل کرده و آقای احمدی نژاد هم نتوانست آن احمدی‌نژادی باشد که ابتداء وارد پاستور شد . باید در موقعیتش قرار بگیری و اگر خدا و مردم از شما راضی بودند آن موقع باید گفت که احسنت . البته نه آن احسنتهایی که به حسن فریدون به خاطر بی قانونی و از بین بردن سرمایه کشور می‌گفتند.
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      2 0
      خودتم نفهمیدی چی گفتی
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    11 3
    رییس جمهور فقط اکبر ... بازم هوای مردم را داشت از وقتی به رحمت خدا رفت دیگه واویلا ....از سال 90تا 95 دلار از هزار به چهار هزار رسید یعنی چهار برابر بازم زندگی کردن عادی بود الان فکر کن دلار بشه دو برابر قیمت الان ....خداحافظ زندگی الان 95درصد مرده متحرک هستیم
  • بیژن IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 14
    احمدی نژاد یه دونه بود و تکرار نشدنی .درو بر شرفش
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      7 0
      بعداً شد دو دونه
  • محمدجان IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    9 0
    خدایا چگونه در درگاهت حاضر شویم با این همه ریاکاری و هوس پرستی؟؟؟؟
  • مجید CH ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    9 0
    فقط یک نفر بگه چرا تمام رئیس جمهور های ایران بجز یک نفر بعد از دوره ی ریاست جمهوری ممنوع‌التصویر و صدا شده وصلاحیت خود را از دست می‌دهند واین در حالیست که قبل از آن از فیلتر شورای نگهبان وصد جای دیگه باید عبور کنند تا صلاحیت گرفته و تأیید شوند!چطور میشه که بعد از هشت سال میشن دشمن انقلاب و مردم و اقتصاد!این چطور تأیید شدنیه؟
  • محمد جعفر یوسف زاده IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 4
    احمدی‌نژاد نبود کار دانشمندان ایرانی بپد
  • اسکندر خان IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 0
    اگر ظرفیت دریاچه ارومیه از اب کامل مر شود ،بهترین روش باروری ابر بصورت طبیعی است
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 9
    بهترین رئیس جمهور ایران بود به هر نفر 45 دلار یارانه داد که الان 45 دلار میشه 3 میلیون مسکن مهر به خیلی ها داد با قیمت مناسب با اقساطی که یک چهارم حقوق کارگر بود روحانی که هیچ مسکنی نداد رئیسی هم باید دو برابر حقوقتان را برای اقساط مسکن بدید
  • حمید IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    معلومه هنوز ...
  • خرد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 6
    در مملکتی ما همه ستاره‌ ها رو خاموش می‌ کنند
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      10 0
      تا منظورت از ستاره کیه باشه
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 15
    احمدی نژاد ایمان عمیق به خدا و دین دارد و با امام زمان ارتباط دارد
  • رجبی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 2
    چون احمدی نراد با امام زمان در ارتباط است وبا فرشتگان غذا می خورد
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    8 0
    احمدی نژاد رو دست کم نگیرید. این معجزه ی هزاره سوم هاله نور داشت و ارتباطاتی با بزرگی داشت که معمولاً ناهار مهمان او بود حتی وقتی نبود هم برای او بشقاب سر سفر می‌گذاشت .با این قدرت بود ابرها رو باردار میکرد و الان اثرات آن را در باران در سراسر میبینیم
  • امير قلی نژاد IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 0
    تازه داشت این دستاورد علمی آقای احمدی نژاد رو فراموش میکردیم . خوشتون میاد همیشه باعث خنده باشید
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 6
    اقای‌ دکتر احمدی‌ نژاد مثل رهبرانمان‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌ ) وامام‌ خامنه ای ادم‌ پاک ومردم‌ دار‌ بود‌ ساده زیست‌ بود‌ فقیر بود‌ مثل ملت‌
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 4
    احمدی نژاد مسکن مهر ساخت بابک زنجانی ها رو هم ساخت برای اولین بار قیمت مسکن دوبل شد وام هم به مردم داد و...واقا مشکل جوونای ما یه تار موو هست؟پکیچ با همه
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    7 1
    چه معجزاتی در زمان احمدی نژاد به وقوع پیوست معجزه تولید انرژی هسته ای توسط دختر 16ساله در زیرزمین خانه. فرستادن کرم به فضا. هاله نوری که بالای سرش بود . باردار کردن ابر ها . ظهور رحیم مشایی . نابود کردن داستان هولوکاست. قطع نامه هایی که کاغذ پاره بود. هوگو چاوز .حیف و میل پول نفت . تپه های زیبای مسکن مهر و ... وای عجب معجزه هزاره سومی بود
  • احمد IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 1
    خداکنه تیتر مقاله تون جایی خارج از ایران ترجمه نشه...
  • نجفدری IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 5
    احمدی نژاد خدمات ارزنده ای داشت.. پنج میلیون نفر صاحب خونه شدند... البته آنهایی که حساب و‌کتابشون با مردم فرق داره ، مخالف ایشان اند... اما خدمات ایشان هیچگاه فراموش شدنی نیست.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    پیشرفت ایران در برابر امریکا و ورشکستگی امریکا وجود احمدی نژاد با حاله نور بود
  • رحمان IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    چون احمدی نژاد حاله ای از نور دور سرش بود و با عالم غیب رابطه داشت
  • Amir IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه در دوران ریاست جمهوریش بهمون وام دادن
  • سیدمحمد حسینی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    از نظر شخصی بنده بهترین و صادقترین رئیس جمهورجناب آقای محمود احمدی نژاد بود برای دهکهای پائین جامعه دلار ۱۳۰۰ تومان ۸۵ هزار ت عیدی دادبه همه با ۲۵ میلیون مردم خانه دارشدند میگفت پرایت ۶ میلیون کیلو چند و۰۰۰۰ سپازگزار خدمات دولت احمدی نژاد هستیم
  • امیر علی حسنی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    مرد تمام دوران فقط احمدی نژاد است و بس
  • افرا US ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    2 0
    بنظر ، طرح اب پاشی ، برای تلطیف هوا و در پی ان نوعی کاهش آلودگی هوا اظهار شد ، نه برای بارور سازی ابرها !
  • خانم آقایی IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    تنها رئیس جمهور موفق و باسواد و باهدف و با انگیزه و با پشتکار و دوست داشتنی سلطان قلبها
  • حمید . علی همدانی IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 1
    تنها کاری که بتواند ایجاد بادهایی بکند که با دقیق ترین محاسبات ابرها را در جهت مورد نیاز به حرکت و به سمتی که نیاز است حرکت کنند و . بهترین راه برای ایجاد سرمای باران زا اگر بشود . و قابل محاسبات صحیح باشد . استفاده از انرژیهای پاک اتمی باشد . شاید . بی ضرر باشد و باعث خیر و نزول برکات .،
  • ح ج IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    در زمان احمدی نژاد کارگر پیدا نمیشد تمام مردم خانه دار شدند ،شهرها چهره دیگری به خود گرفتند تمام اماکن دولتی و غیر دولتی از نو ساخته شدند بهترین ریاست جمهوری که تا به حال ایران داشته حقیقتا احمدی نژاد بوده
  • محسن IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام موضوع باروری ابر یک موضوع علمی است که ۱۶ کشور صاحب تکنولوژی هستند و ایران یکی از این ۱۶ کشور است و بیش از ۷۰ کشور از طریق این ۱۶ کشور عملیات بارورسازی ابر انجام می‌دهند آغاز اینکار از سال ۵۳ تا ۵۷ در کوههای البرز بوسیله ژنراتور زمینی تولید یدید نقره توسط کانادایی‌ها صورت گرفت و بعد از انقلاب مرکزی بنام مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری از سال ۷۶ در یزد آغاز بکار کرد. در همان زمان تعداد ۲۰ نفر برای آموزش به روسیه رفته و آموزش دیدند در دوره احمدی نژاد این مرکز مدیریت منابع آب ایران به مجموعه تحقیقاتی موسسه تحقیقات آب تنزل جایگاه پیدا کرد د عملیات محدودی انجمن شد در اواخر دوره روحانی این مرکز به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شد در دولت آقای رئیسی سازمانی با عنوان سازمان مدیریت و بهره برداری از منابع آب جوی تاسیس شد و اینکار توسط این سازمان درحال پیگیری است روشهای مختلفی در باروری ابر وجود دارد که کشور ما اغلب آنها را تست و اجرا کرده است.
  • محسن IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    تیتر این خبر کلاً اشتباه است آمریکا جزو ۱۶ کشور و از پیشگامان باروری ابرهاست تقریباً در اکثر ایالت‌ها باروری ابر انجام می‌دهند. ایالت‌های مختلف بطور مجزا فعالند مثلاً سد آیداهو ۳ تا هواپیما برای باروری ابر از طریق تزریق یدید نقره دارد و ...
  • Abdola IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 1
    احمدی نژادعشقه.حسن روحانی بی لیاقت بود
  • Abdola IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 1
    احمدی نژادعشقه
    • بهزاد JP ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      دوست من احمدی نژاد خدمت کرد یارانه به همه افراد جامعه داد الان دهک بندی کردن به بنده ندادن سهام عدالت ندارم طر ح معیشتی ندارم کالا برگ ندارم شاغل نیستم بیمه نیستم تا بخوام خودمو اثبات کنم از نون خوردن می افتم این چه عدالتی هست که باید هر روز بری این اداره ان اداره اگرحق من ایرانی هست تمام حق وحقو ق من وامثال من را تقسیم بر ۸۵ ایرانی بکنید بدون بازرس بدون هزینه های اضافی تقسیم کنید عدالت با این میگن حقوق ملت را مساوی بین فقیر وغنی انجام بده راست میگی جلوی اختلاس. ودزدی مدیران رده بالا را بگیر همه چی درست میشه شرکت کرمان موتور دو ساله خودرو را تحویل با یکسال تاخیر هنوز سود تا خیر. را نداده پیگیر سدم دیدم سود تا خیر هبچکی را نداده پس پشتش بجایی گرمه هیچکی هم جلو دارش نیست همه خودرو سازها ایرانی اینجوری شدن گویا
  • ایرانی IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    خداوکیلی چرا از لحن تمسخر استفاده میکنید .آمریکا نتوانست اما احمدی نژاد توانست.