آیا ما گیلانی ها خدایی نداریم؟/ بیش از یکماه است مردم امامزاده ابراهیم در چادر زندگی می‌کنند/سفر چند ساعته وزیر کشور به استان خراسان رضوی کافی نیست

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه خانه برخی افراد در حادثه آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم خراب شد، باید فکری اساسی برای آنان شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه علنی امروز ( یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه، آنگونه که ایلنا روایت کرده، سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا با اشاره به آتش سوزی امامزاده ابراهیم گیلان گفت:جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه سیل خراسان رضوی را تسلیت می‌گویم اما در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم که همه سازه‌ها چوبی بودند خسارت زیادی وارد شد و اکنون یک ماه و نیم از این حادثه می‌گذرد.

نماینده صومعه سرا در ادامه با بیان این‌که بیش از ۱۳۰ خانه در حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم از بین رفتند، یادآور شد: اکنون خانوارها در چادر به سر می‌برند. آیا ما گیلانی‌ها خدایی نداریم؟ چرا به وضعیت مردم توجه نمی‌شود؟ انتظار داریم تیمی از مجلس شورای اسلامی ابعاد این موضوع را دنبال کرده و گزارشی تهیه نماید.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر دلخوش گفت:کمیسیون عمران به این مساله با جدیت ورود کرده و اکنون که خانه‌های مردم خراب شده و آنها پناهی ندارند باید فکری برای این موضوع صورت گیرد.

خسارات سیل مشهد به سرعت برآورد شود

همچنین، آنگونه که مهر روایت کرده، سیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده فریمان در مجلس نیز طی تذکر شفاهی اظهار کرد: حادثه سیل اخیر در خراسان رضوی باعث درگذشت تعدادی از هموطنان مان شد و از سوی دیگر خسارت های زیادی به شهرستان های فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه وارد شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر راه ارتباطی ۵۲ روستا و آب شرب روستاهای زیادی از خراسان رضوی قطع شده است. متاسفانه به بخش کشاورزی، دامداری و باغداری استان هم آسیب زیادی وارد شده و باید به سرعت تمام این خسارت ها استخراج شود و اعتبارات برای رفع این خسارات جابجا شود.

نماینده فریمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر چند ساعته وزیر کشور به استان خراسان رضوی برای بازدید از مناطق سیل زده کافی نیست و انتظار می رود که خسارات ناشی از سیل به طور دقیق برآورد شده و اعتبارات لازم برای جبران این خسارات تخصیص داده شود.

قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: متاسفانه احداث بندهای دستی و غیرکارشناسی منجر به تشدید سیل شد. از سوی دیگر ویلاسازی در مجاورت رودخانه ها و عدم نظارت بر این ساخت و سازها باعث شد که شاهد جان باختن تعدادی از هموطنان مان در این حادثه باشیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908395

برچسب‌ها