به گفته سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در دو سال اخیر مسائل امنیتی در اولویت مسائل پایتخت بود اما از امروز مسائل فرهنگی در اولویت است.

به گزارشخبرآنلاين، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مراسم توديع و معارفه فرماندهان پيشين و جديد سپاه تهران تاكيد كرد: موضوع اصلي و اولويت‌دار در تهران بزرگ طي دو سال اخير، مسائل امنيتي بوده است و ما اين ماموريت را با موفقيت پشت سر گذاشته‌ايم چراكه آمريكايي‌ها طي ماه‌هاي گذشته برنامه‌هايي براي ما داشته‌اند و برخي نيز در داخل كار را تمام شده مي‌دانستند، ولي اين برنامه‌ريزي‌ها لو رفت و ما از اين مساله عبور كرديم.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         از امروز به بعد مساله مهم در تهران، مسائل فرهنگي است. وضع تهران از نظر فرهنگي و سياسي وضع خوبي نيست و سال‌ها بي‌توجهي به اين مساله شده است و از طرف ديگر برنامه‌ريزي‌هاي دشمن براي تهران را شاهد بوده‌ايم. در اين وضعيت سپاه و بسيج نمي‌توانند بي‌تفاوت باشند بنابراين همه برنامه‌ها و طرح‌هاي ما در راستاي همين ماموريت و مطالبه‌ مقام معظم رهبري است.
·         وضع امروز تهران از نظر اسلامي و انقلابي وضع خوبي نيست. وضع تهران از نظر فرهنگي و سياسي نامطلوب است. مسائل امنيتي نيز در تهران حساسيت و اهميت بالا و ويژه‌اي دارد و دشمنان براي ايجاد تهديدات امنيتي در تهران حساب ويژه‌اي باز كرده‌اند.
·         سپاه‌هاي استاني با نظر فرمانده كل قوا حدود چهار سال است كه تشكيل شده و در همه استان‌ها اقتدار سپاه را به دنبال داشته است، ولي اين ساختار در تهران ويژگي خاصي داشته و دارد و عملكرد اين سپاه در فتنه 88 بر دوست و دشمن پيچيده نيست و همه به اين مساله اقرار مي‌كنند. برداشت من از عملكرد سپاه تهران بزرگ اين است كه كارهاي انجام شده در اين سپاه در كنار كار اصلي مردم و بسيج و به ويژه حضور آن‌ها در 9 دي موجب اقتدار جمهوري اسلامي و عبور نظام از فتنه بزرگ سال 88 شد و پس از آن هم ديديم موانعي كه مثل سدي بزرگ در مقابل پيشرفت و گسترش انقلاب اسلامي در جهان وجود داشت، شكسته شد.
·         ماهيت انقلاب اسلامي به مراحل حساس خود رسيده و امروز شتاب بيشتري گرفته است و در نتيجه حفاظت از اين پديده كار بسيار سختي است كه بدون ترديد به ابعاد نظامي و امنيتي صرف محدود نمي‌شود و هنر ما اين است كه نياز هر روز انقلاب را بسنجيم و متناسب با آن، فعاليت‌ها و توانمندي‌هاي خود را سامان دهيم و براي انجام رسالت خود برنامه‌ريزي كنيم.
·         ورود به صحنه‌هاي نظامي و امنيتي بسيار آسان‌تر از ورود به صحنه‌هاي فرهنگي و جنگ نرم است، چراكه در عرصه نظامي شناخت دشمن راحت‌تر و اقدامات از جنس اقدامات فيزيكي است، ولي در مسائل فرهنگي و جنگ نرم، دشمن‌شناسي سخت‌تر مي‌شود. ماموريت مقابله با جنگ نرم در سپاه به سپاه‌هاي استاني سپرده شده است. مقابله در عرصه نظامي به عهده نيروهاي زميني، دريايي و هوافضاست و مقابله در عرصه‌هاي امنيتي و جنگ نرم به سپاه‌هاي استاني واگذار شده است.
·         ما اقرار مي‌كنيم كه امروز ساختار و سازمان سپاه‌هاي استاني و روابط آن‌ها با ستادهاي بالادستي، روابط پيچيده‌اي است و خيلي‌ها به اين مساله به عنوان يك ايراد نگاه مي‌كنند، ولي ما چاره‌اي جز اين نداريم. از سال 82 تا سال 86 تشكيل سپاه‌هاي استاني و تغييرات سازماني در سپاه به عنوان دغدغه‌اي در ذهن مقام معظم رهبري وجود داشت و اين ساختار چند سال بررسي شد تا اين‌كه بتوانيم به آن عمل كنيم و بايد چند سالي هم از اجراي آن بگذرد تا نواقص و نقاط ضعف و قوت آن بيشتر مشخص شود.
·         سردار همداني با توجه به مشكلاتي كه داشتند طي ماه‌هاي اخير چند بار از ما خواستند كه از اين مسووليت كنار بروند و با وجود اين‌كه ما نياز زيادي به تجربه و مديريت ايشان داشتيم، ولي به دليل اصرار ايشان موافقت كرديم. عملكرد سردار همداني در سپاه تهران عملكرد بسيار خوبي بود و ما هنوز هم به تجربه مديريتي ايشان نياز داريم و به همين دليل مسووليت جديد ايشان نيز مشخص شده است ولي فعلا لزومي به اعلام آن نيست.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =