فارس نوشت:

 مردی در دادگاه خانواده گفت: حاضرم به جای مهریه 5/5 تن گل یاس همسرم، به او یک خانه مسکونی بدهم چون پیدا کردن این همه گل یاس برایم غیرممکن است.
زنی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست مهریه خود را به قاضی حسن عموزادی، رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه مهریه‌ام 5/5تن گل یاس است، اظهار داشت: تنها مهریه‌ام را خواسته و قصد جدایی ندارم چون زندگی‌ام را دوست دارم. شوهرم باید این میزان مهریه را بپردازد و هیچ چیز دیگری جزء این مهریه را از او نخواسته و قبول نمی‌کنم در واقع شوهرم نباید خود را خسته کند بلکه باید حق مرا بدهد و به این موضوع فکر نکند.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با اشاره به اینکه حدود 6 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، گفت: حاضرم به خاطر آینده فرزند 4 ساله‌ام و حفظ زندگی‌ام مهریه همسرم را بپردازم ولی نمی‌دانم به چه شکل آن را تهیه کنم. حاضرم یک خانه مسکونی به نام همسرم کنم ولی این مهریه که 5/5 تن گل یاس است را ندهم چون احساس می‌کنم که این مهریه از خانه مسکونی گران‌تر است.
مرد با بیان اینکه من و همسرم با یکدیگر هیچ اختلافی نداریم، گفت: وقتی یافتن گل محمدی با چنین ابعادی به میزان 5/5 تن سخت است، گل یاس با آن اندازه کوچک بسیار سخت‌تر است بنابراین نمی‌توانم مهریه همسرم را به این شکل بدهم.
زن با بیان اینکه شوهرم مرا دوست دارد و همان مهریه‌ای که من خواستم را می‌دهد، اظهار داشت: 5/5تن گل یاس زیاد هم گران نمی‌شود بنابراین شوهرم می‌تواند آن را پرداخت کند. می‌خواهم مهریه که حقم است را شوهرم به راحتی و بدون وقفه بپردازد و افتخار کند که بعد از گذشت 6 سال از زندگی مشترکمان آن را پرداخته است و ما مشکلی نداریم.
مرد در انتها در دادگاه خانواده گفت: حاضرم به جای مهریه 5/5 تن گل یاس همسرم به او یک خانه مسکونی بدهم چون پیدا کردن این همه گل یاس برایم غیرممکن است و همسرم باید کوتاه بیاید.
قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، مرد را محکوم به پرداخت مهریه زن که 5/5 تن گل یاس بود، کرد و تعیین میزان قیمت مهریه را به خاطر اصرار مرد، از کارشناسی خواهان شد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    49 4
    زن همگه مریضه،به خوبی و خوشی دارند زندگی میکنند داره مرده بیچاره رو زجر میده!
    • بدون نام GB ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
      9 0
      اینکه کاری نداره سفارش بده تا از چین واست بیارن با چند میلیون.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    22 8
    وقتی دادگاه 110سکه را 220ماهه تقسیط میکند(19سال) تقسیط 5.5تن گل یاس در 19سال ازقرار هرسال289کیلوواگرگل یاس را کیلویی50000ریل هم حساب کنیم سالیانه 15میلیون ریال خواهدشد واگراین رقم را تا 2برابراشتباه محاسباتی بدانیم سالیانه 30میلیون ریال می شود واین رقم معادل 6سکه است که برای ان کسی که مهریه اش 110سکه بوده تعیین شده است.خوب دادگاهی داریم خوب... برای خریدگل یاس هم می توان به باغداری در فمصر کاشان یا نیاسر یا اران وبیدگل سفارش کارداده شود.به ان برادری که گرفتار این مهریه فانتزی است مگویم داداش نگران نباش وخانه هم نمی خواهد بجای مهریه بخری برو زنتو طلاق بده وخلاص. کسی که مهریه رااجرا بگذارد دیگه زن بشو نیست.
    • بدون نام PL ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
      21 4
      واقعا درست گفتي ! خانم خوشي زده زير دلش .
  • منصور نوین IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    22 15
    مرد حقی نداره تو این جامعه، همه چی باید به نفع زن باشه چنین مهریه هایی توهین به شخصیته مرده.
    • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
      15 5
      اگه همچین مهریه ای رو توهین میدونید پس چرا جوگیر میشید و میپذیرید؟
    • melka CA ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
      2 4
      چرا شما مردها اینقدر بی انصافید که این کمترین حق رو هم نمی تونید ببینید.ایا برای خواهرتون هم این نظرو دارید.تازه خیلیهاتون که خوب بلدید جنگولک بازی دزبیارید و ادعای نداریم بکنید.اما اگه زن نتونه مهریه اش رو این دنیا بگیره .اون دنیا تمام ثواباتون می شه مال اون.البته اگه اصلا ثوابی داشته باشین .وگرنه زن بیچاره خسرالدنیا والاخره می شه
  • بدون نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    41 4
    خدایا ما ایرانیها کی میخواهیم ادم بشیم؟!یعنی زندگی انقدر مسخره بازی و بچه بازیه که زنیکه بلند شده رفته دادگاه میگه من 5/5 کیلو گل یاس میخوام زندگیمم دوست دارم هیچ چیز دیگه هم به جاش قبول نمیکنم؟!!خدایا خودت به فریادمون برس که فرهنگمون،تمدنمون،شعور و شخصیتمون و کلا همه چیزمون فنا شده..
    • بدون نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      18 7
      موافقم ول عزیز جان شما هم الفاظ زشت به کار نبر که در شأن تمدنمون نیست!!
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    25 1
    چقدر لوس و مسخره
  • سامان IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    22 15
    مهریه حق شرعی و قانونی زنه. چرا به خانم توهین می‌کنید. این اقا اگر مخالفتی داشت نباید میپذیرفت. حالا اگه اعتراضی داره یعنی در شروع زندگی به همسرش دروغ گفته. یعنی اگه اعتقاد دارین زن عاقل نیست به این فکر کنید که اقا صد برابر دیوانه تر بوده که این مهریه رو قبول کرده. حالا که قبول کرده باید پاش وایسته
  • مریم IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    24 7
    شوهرش چقدر مظلومه ، من اگه مرد بودم همچین زن بی غیرتی رو طلاق میدادم
    • melika CA ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
      3 5
      حالت خوبه ؟کار این خانم چه ربطی به غیرت داره.اسم واقعیت چیه پسرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    23 0
    آخه این چه مهریه مسخره ایه دیگه ، خانم اون موقع که عشق چشاتو کور میکنه به این روزها هم فکر کن و شما آقای محترم همینطور، زندگی یکی دو ماه اول لوس بازی ورمیداره بقیش رو منطق باید پیش بره
  • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    15 0
    مرد ها وقتی یک دختر خوب می بینند فکر می کنند دختره احمقه ! اما زمانیکه یک دختری را به خاطر مسائل ظاهری یا حتی مالی انتخاب می کنند و دختره بنای ناسازگاری می ذاره تازه می فهمند که باید از روز اول در انتخابشان دقت بیشتری می کردند.
  • افشین TR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    10 12
    مهریه بزرگترین توهین به شخصیت یک زن است...
    • melika CA ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
      5 5
      مهریه رو اسلام قرار داده .منم یک زنم و مهریه رو اصلا اهانت نمی دونم بلکه برعکس.همونطوری که برای مرد یک چیزی مهمه برای زن هم پول مهمه.تو بیشتر نگران خودت و همجنساتی
  • منتظرالمهدی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    2 5
    مهریه یه چیزی تو مایه های اسب پیشکش تو فرهنگ خودمونه که البته ما ایرانیا معتقدیم دندون اسب پیشکشو نباید شمرد ولی به لطف فرهنگ پایین و چشم و همچشمی و خاله زنک بازی مهریه هایی تعیین میشه که مخ مردا سوت می کشه ... آقا جان فکر نون باش که خربزه آبه !
  • مهتا IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    2 0
    یه چیزی این میون هست که ما نمیدونیم.آخه آدم اگه طرفشو دوست داره باعث آزارش نمیشه. بنظرم شوهر این خانم داره به وسیله ی خانومش ادب میشه وگرنه قضیه جدی نیست. خودشون بهتر میدونن چرا مهریه شو گذاشته اجرا. مطمئنن مرده یه جای کارش گیره وگرنه نمی گفت واسه آینده ی دخترم و فلان...