وارونگی دما و هوای آلوده، گویا به روزهای پایانی خود در سال 90 می رسند. البته این فقط امیدواری است.

به گزارش خبرآنلاین، تجربه روزهای آألوده سال گذشته، چندان امیدواری برای تنفس هوای پاک در آذر و دی باقی نمی گذارد. اما آسمان حداقل با تهرانی ها رو کرده است؛ دیشب نمه بارانی شهر را شست و کمی از غلظت آلاینده های هوا کاست. اما سازمان هواشناسی وعده می دهد که این اتفاق، شاید یا شدت بیشتر، از فردا دوباره بیفتد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی هوای استان تهران از اواخر وقت امشب ناپایداری هوا موجب می‌شود که از میزان غلظت آلایندگی‌ها در استان تهران کاسته شود.
محسن جباری دراین باره گفت: از اواخر وقت امروز در استان تهران افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و از فردا بارش در شهر تهران آغاز می‌شود ولی این بارش‌ها حجم زیادی ندارد. از فردا بارش در استان تهران آغاز می‌شود و بارش‌ها در استان تهران به صورت پراکنده و در ارتفاعات به صورت بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته او سرعت وزش باد از روز يكشنبه در تهران هم به صورت افقي و هم عمودي افزايش دارد: پيش‌بيني مي‌كنيم تا روز سه شنبه از غلظت آلاينده‌ها در پايتخت كاسته شده و از وضعيت پايدار جوي كه طي دو هفته گذشته در تهران داشتيم خارج شويم.

اما این وعده های هواشناسی در حالی است که امروز هم هوای تهران در شرایط ناسالم بوده است. مركز هماهنگي اطلاع‌رساني آلودگي هواي تهران اعلام كرد: بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از ميزان غلظت كليه آلاينده‌ها به غير از آلاينده‌هاي منوكسيد كربن و ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون نسبت به روز گذشته در همين ساعت كاسته شده است ولي ميانگين غلظت آلاينده‌ ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط «ناسالم» براي گروه‌هاي حساس است.

امروز معاون عمرانی استاندار تهران گفت: هفته گذشته با تعطيلي برخي از كارخانجات و همچنين پروژه‌هاي عمراني شهري توانستيم آلودگي هوا را در همان مرز «ناسالم» نگه داريم و اين وضعيت به «اضطرار» نرسيد. لذا در هفته جاري نيز با توجه به ناپايداري جوي توصيه‌هاي گذشته بايد رعايت شود.

به گفته محمدرضا محمودي وضعيت آلودگي هوا همچنان در محدوده «ناسالم» براي افراد حساس قرار دارد و لازم است شهروندان كمتر از وسايل نقليه شخصي براي تردد در شهر استفاده كنند و همچنين كودكان و سالخوردگان و بيماران قلبي و ريوي و همچنين جانبازان شيميايي از تردد در مراكز شهر خودداري كنند.

او گفت: با توجه به اينكه هوا به محدوده «اضطرار» نرسيده كميته‌اي تشكيل نمي‌شود اما انتظار مي‌رود ناپايداري هوا در هفته جاري نيز ادامه داشته باشد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =