واکنش وزیرجنگ اسرائیل به درخواست لاهه برای بازداشت او و نتانیاهو

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به درخواست دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی برای بازداشت وی گفت که اختیارات این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش خبرآنلاین این اظهارات پس از آن بیان شد که کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. نتانیاهو و گالانت در شرایطی به حکم لاهه معترض هستند که بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در جریان حملات زمینی و هوایی این رژیم از هفتم اکتبر به شهادت رسیده‌اند.

به نقل از ایسنا «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: برخورد یکسان دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با حماس و اسرائیل منزجرکننده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی در تقلا برای گنجاندن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه کودکان و زنان بی‌گناه تحت عنوان آنچه «حق» این رژیم در «دفاع» از خود خواند، افزود، تلاش دادستان کل برای «سلب» این گزینه و تامین آزادی اسرای صهیونیست باید محکوم شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما اختیارات دیوان کیفری بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

با درخواست دادستان لاهه، اکنون هیاتی از قضات دیوان کیفری بین‌المللی باید درباره درخواست کریم خان تصمیم‌گیری کنند. اگر حکم جلب برای نتانیاهو صادر شود، این نخستین باری است که دیوان کیفری بین‌المللی رهبر ارشد یکی از متحدان نزدیک آمریکا را هدف می‌گیرد.

کریم خان به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت، نتانیاهو و گالانت به کشتار در غزه، استفاده از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان در جنگ متهم شده‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =