آخرین نطق قالیباف: حلال‌مان کنید و برای عاقبت بخیری ما دعا کنید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت می‌دهم در این چند سال آیت الله رئیسی بیشترین همت را برای هماهنگی بین مجلس و دولت داشت تا فقط و فقط حل مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم خادم الرضا و سیدالشهدای خدمت حضرت آیت الله دکتر رئیسی ابراز کنم.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: شهادت می‌دهم در این چند سال او متواضعانه برای هماهنگی بین مجلس و دولت بیشترین همت را داشت تا فقط و فقط حل مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: از کلیه نمایندگان که در پیگیری امورات مردم شب و روز نمی‌شناختند تشکر می‌کنم. از خانواده نمایندگان که نامی از آنها برده نمی‌شود نیز قدردانی می‌کنم. از معاونان پارلمانی و کلیه کارشناسان بیرونی که در تصمیم سازی‌های مجلس موثر واقع شدند تشکر می‌کنم. از زحمات خبرنگاران پارلمانی و کلیه رسانه‌ها که در آگاهی مردم از اقدامات مجلس موثر واقع شدند و با نقد دلسوزانه عملکرد مجلس را بهبود بخشیدند تشکر می‌کنم.

وی افزود: همین برای مجلس یازدهم کافی است که از زبان حضرت آقا مورد قبول قرار گرفته است. از طرف خودم از همه ملت ایران که به ما وکالت دادند تا در این چهار سال امورات آنها را پیگیری کنیم قدردانی کرده و به آنها می‌گویم کمتر روزی را بود که نمایندگان بی تلاش برای حل مطالبات آنها شب کردند و کمتر شبی بود که نمایندگان بدون دغدغه مردم به صبح رساندند.

قالیباف در پایان از همه مردم عزیز حلالیت می‌طلبم، کار مجلس یازدهم تا ۶ خرداد ادامه دارد و نمایندگان به وظایف خود عمل می‌کنند از مردم می‌خواهم که بابت قصورها ما را حلال کنند و جهت عاقبت بخیری برای ما دعا کنند.

قالیباف: مجلس یازدهم برای حل مسائل مردم همه توان خود را به کار گرفت

محمدباقر قالیباف همچنین در پایان آخرین جلسه علنی مجلس یازدهم و در نطق پایانی خود بیان کرد: مجلس یازدهم در تلاش برای پیگیری مسائل مردم و پیشبرد اهداف انقلاب همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفت و در حدود شرح وظایف و اختیارات قانونی تلاش کرد تا بتواند از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور استفاده کند. در بیانیه پایانی که از سوی دوستان قرائت شد عملکرد کلی مجلس مورد اشاره قرار گرفت. در این مجال اندک بنده یک نکته می‌گویم و آن هم این است که مجلس تلاش کرد تا زیرساخت‌های کل کشور برای تحول در اقتصاد و به ثبات رسیدن آن به کار گرفته شود و خوشبختانه در این بعد نیز موفق شد و همین افتخار برای مجلس یازدهم بس است.

وی در ادامه اظهار کرد: از همه همکاران عزیز خود تشکر می‌کنم که در این چهار سال به بنده حقیر اعتماد کردند و بنده را به عنوان خادم خود به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردند. بنده نیز تلاش کردم مطابق قانون آئین‌نامه و اختیاراتی که قانون به من داده بود دنبال کنم. کارکرد مجلس یازدهم نتیجه عملکرد و تصمیم گیری 290 نماینده است که رهبر انقلاب آنها را پر تحرک و سالم و ساده زیست نامیده است. بنده در دستاوردهایی که این مجلس داشت نقش کوچکی داشتم و تلاش کردم در چهارچوب قانون اساسی مسائل را دنبال کنم. تلاش ما بر این بود تا جایگاه مجلس را در حکمرانی کشور ارتقاء دهیم. حتما نقاط ضعفی داشته‌ایم و از همه مردم عزیز طلب حلالیت می‌کنم. به خصوص از همکارانی که ممکن است ضرورت‌های اداره مجلس ناخودآگاه سبب شده باشد تا حقی از این عزیزان ضایع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: از کلیه کارکنان مجلس در بخش‌های مختلف اداری پشتیبانی، حراست و حفاظت قدردانی می‌کنم و قطعا به خاطر زحمات این عزیزان بود که مجلس و نمایندگان توانستند به این دستاوردها برسند. بی تردید نهادهای وابسته به مجلس مانند مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات، مرکز تحقیقات اسلامی قم و کتابخانه مجلس در پیشبرد امورات و دستاوردهای این مجلس نقش داشته‌اند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909779

برچسب‌ها