پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲ خرداد ۱۴۰۳ / پیش شرط‌های تحرک بازار طلا چیست؟

قیمت طلا و سکه روز یکشنبه در بازارهای پشت‌ خطی نوسان افزایشی داشت. ارزپاشی سیاست‌گذار در بازار ارز و کاهش تقاضا، منجر به شکل‌گیری ریتم کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز شده است. مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز پیش بینی کرده است که در صورت کاهش قیمت اونس جهانی طلا، ریتم بازار طلا در داخل افت می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین،قیمت طلا و سکه بعد از حادثه مربوط به بالگرد رئیس جمهوری در هفته اخیر چند ساعتی افزایشی شد و سپس ریتم بازار طلا در روند کاهشی قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت:کارشناسان اقتصادی تزریق‌های سنگین بازارساز در بازار ارز و مدیریت تقاضا را دلیل کاهش قیمت در بازارهای مالی می‌دانند.

کاهش قیمت اونس جهانی طلا، سکه امامی را ۳۷ میلیونی می‌کند

مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی درباره روند قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «قیمت سکه اکنون در منطقه ۴۰ میلیون تومانی نوسان دارد. اگر بازار اونس جهانی در یکی دو روز آینده کاهشی شود، این قطعه منطقه ۳۷ میلیونی را نیز خواهد دید. لازمه این موضوع، فقط ریزشی شدن اونس جهانی طلاست.»

وی در خصوص قیمت طلای ۱۸ عیار اظهار داشت: «ریزش اونس جهانی در قیمت طلا نیز صدق می‌کند. اگر طلای جهانی گارد ریزشی بگیرد، برای هر گرم طلا منطقه سه میلیون و ۱۰۰ تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را باید تاچ شده در نظر بگیریم و این موضوع خیلی به رفتار اونس جهانی وابسته است.»

ارزپاشی بازارساز دلار را رام کرد

این کارشناس اقتصادی در خصوص روند قیمت در بازار ارز با توجه به اخبار روزهای اخیر گفت: «دلار بعد از گذراندن یک روز پر تنش سعی کرد به سمت ریتم قبلی خود برگردد.»

وی افزود: «به دلیل حجم سنگینی که بازارساز به بازار ارز تزریق کرد، این دلارهای تزریق شده اثرگذاری خود را در قیمت نشان داد. در نتیجه،قیمت دلار توانست زیر منطقه ۵۸ هزار تومانی تثبیت بدهد و در منطقه ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومانی نیز حرکت‌هایی داشته باشد.»

تقاضای دلار در نیمه کریدور پنجم بالا می‌رود

دیبا نیمه کریدور پنجم را منطقه‌ای با امکان تقاضای بالا در نظر گرفت و خاطرنشان کرد: «نبود پول در بازارها به دلیل سیاست‌های انقباضی دولت، دست بسیاری از فعالان اقتصادی را بسته است. عدم چرحش پول و نقدینگی در کشور می‌تواند یکی از عوامل مهم حرکتی دلار باشد که به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی هدفمند از سوی بانک مرکزی دنبال می‌شود.»

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =