عجیب اما واقعی؛ محبوب‌ترین برنامه گوگل را شاید نشناسید!

تقویم گوگل (Google Calender)، از برنامه‌های پرطرفدار گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی است که پس از رویداد I/O 2024 جایگاه بهتری نیز بین کاربران پیدا کرده است.

تینا مزدکی: اگر شما هم از کاربران اپ تقویم گوگل (گوگل کلندر) باشید، احتمالا دستگیره‌هایی را که سمت چپ صفحه نمایشگرتان است، دیده‌اید. اگر آن را نگه دارید و انگشت خود را به سمت راست بکشید، تقویم ماهانه نشان داده می‌شود. البته این بخش به طور پیش‌فرض باریک است، اما می‌توانید نمای آن را گسترش دهید تا بیشتر صفحه را اشغال کند. البته در حالی این اتفاق می‌افتد که تصویر پس زمینه هر لحظه عجیب و غریب‌تر می‌شود. این قابلیت تنظیم برای مشاهده جزئیات رویداد نیز اعمال می‌شود.

این توانایی برای تخصیص آسان فضای بیشتر صفحه نمایش برای طرحی خاص یا حتی جابه‌جایی سریع به طرح موقتی است که گسترش صفحه «pane expansion» نامیده می‌شود. این برنامه حتی برای برنامه‌ریزی، دیدن سریع ماه کامل بدون خروج از نمای روز و هفته بسیار مفید است و همچنین به شکل دلخواه شما روی صفحه نمایش قرار می‌گیرد. این ویژگی‌ها باعث شده است که تقویم گوگل (Google Calender) منحصربه‌فرد باشد.

محبوب‌ترین برنامه اندروید، بهتر شد!

ویژگی «pane expansion» در به‌روزرسانی جدید Gmail هم دیده می‌شود. امیدواریم که همه برنامه‌ها از این ویژگی بهره‌مند شوند. در واقع این ویژگی با Android ۱۵ پشتیبانی می‌شود و همچنین برنامه‌ریزی شده که با material۳-adaptive library نیز پشتیبانی شود. به نظر می‌رسد استقبال از تقویم گوگل بیشتر به خاطر آن است که طراحی معمولی همانند سایر برنامه‌ها ندارد. تبلت‌ها معمولا برنامه‌ها را در صفحه‌ نمایشی گسترده جای می‌دهند اما ویژگی گسترش صفحه «pane expansion» در تقویم گوگل عملکرد بهتر دستکاپ را امکان‌پذیر می‌کند.

گوگل در آخرین رویداد خود یعنی I/O برای پیش‌نمایش آینده شخصی‌سازی برنامه‌های تبلت، Material You را معرفی کرد. در سال ۲۰۲۳، گوگل در مورد ایجاد رابط‌های کاربری شخصی بیشتر صحبت کرد و گسترش صفحه «pane expansion» امکان سفارشی‌سازی آن را با توجه به سلیقه و علایق کاربران فراهم می‌کند.

منبع: ۹to۵google

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1910017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =